Wild Kids (ulvlek)

Håller med om för komplicerat, och dessutom för slumpmässigt. Ett troll som dör har alltså 50 % chans att bli god/ond. Det finns ju flera goda roller än onda så hade det lottats direkt bland alla roller och inte först sida så hade det varit större chans att den blev god. Ogillar verkligen att lotten avgör så mycket.

Exakt det innebär att båda trollen kan hamna i lyan. Iofs kan båda bli goda också, men ändå känns det väldigt knepigt

Uppdatering!!

Alla deltagare anländer med spänning till stranden. De har inte träffat varandra och inte heller programledaren. En helikopter landar en bit in på land och ut kommer programledaren. "Hej alla kära deltagare! Av 6 000 sökande är det ni 12 som har fått chansen att delta i Wild kids 2021 - det stora äventyret"

Den första tävlingen startar direkt, det finns ingen tid att förlora. Medhjälparna gräver snabbt tolv gropar och varje deltagare tar en grop, där de täcks över med hårt packad sand så att bara huvudet och armarna sticker upp. Programledaren fortsätter "så snabbt som möjligt ska ni gräva upp er själva och ta en plats där borta, för att gå vidare. Den som kommer dit sist får tyvärr lämna oss redan idag. Det ni har till ert förfogande är era händer. Klara, färdiga, gräv!"

Deltagarna börjar gräva så snabbt de bara kan men några av deltagarna inser snabbt att det var jobbigare än de trott. En av dem är Aliisa. För Ludwig går det däremot jättebra och han ser att han har ett stort försprång, så Ludwig inser att han kan ta det lite lugnare, utan att riskera att åka ut. Men den ena efter den andra tar sig upp och radar upp sig i ett led, och Ludwig som tagit det lite lugnt var på andra tankar.

qitis var Ludwig (blodgivare)
Härmed välkomnar vi det nya laget Vargarna (goda lyan) till spelet!

Edit: Natt DL1 klockan 10.00 imorgon, söndag

Senast ändrad:
Här får vi ju iaf veta vem som har bytt roll, men ja, värdelöst.
Kom på:
"- Amir - När Amir dör i lynchning så drar han med sig en björn i fallet. Om Amir blir uppäten så blir han omvandlad till ulv. Amir är immun mot självmordsbombaren (magikern)."
@cirkus (eftersom det var dig jag svarade ang. att vi vet vem som bytt roll om ett troll dör, men om magikern dör blir den ju bara ulv utan att vi vet allt vem :crazy:.

Ajdå, inte roligt alls det här, blodgivare och antibiotika i all ära, men ändå skumt att gå emot WHO´s rekommendationer på det där sättet.
Hoppas att vi kan lyncha en ond imorgon så vi jämnar ut siffrorna.

Uppdatering!!

Alla deltagare anländer med spänning till stranden. De har inte träffat varandra och inte heller programledaren. En helikopter landar en bit in på land och ut kommer programledaren. "Hej alla kära deltagare! Av 6 000 sökande är det ni 12 som har fått chansen att delta i Wild kids 2021 - det stora äventyret"

Den första tävlingen startar direkt, det finns ingen tid att förlora. Medhjälparna gräver snabbt tolv gropar och varje deltagare tar en grop, där de täcks över med hårt packad sand så att bara huvudet och armarna sticker upp. Programledaren fortsätter "så snabbt som möjligt ska ni gräva upp er själva och ta en plats där borta, för att gå vidare. Den som kommer dit sist får tyvärr lämna oss redan idag. Det ni har till ert förfogande är era händer. Klara, färdiga, gräv!"

Deltagarna börjar gräva så snabbt de bara kan men några av deltagarna inser snabbt att det var jobbigare än de trott. En av dem är Aliisa. För Ludwig går det däremot jättebra och han ser att han har ett stort försprång, så Ludwig inser att han kan ta det lite lugnare, utan att riskera att åka ut. Men den ena efter den andra tar sig upp och radar upp sig i ett led, och Ludwig som tagit det lite lugnt var på andra tankar.

qitis var Ludwig (blodgivare)
Härmed välkomnar vi det nya laget Vargarna (goda lyan) till spelet!

Edit: Natt DL1 klockan 10.00 imorgon, söndag
Heja goda Hoppas inte det blir fler i goda lyan nu :)

Uppdatering

Efter första dagens tävlingar återgår björnar, lejon och vargar till sina läger.

Tuva från lejonen bestämmer sig för att försöka busa med sina motståndare och lägger sig i bakhåll till björnarnas läger. När björnarna lagt sig för att sova tar Tuva sin pruttkudde för att lägga den på en av campingstolarna i lägret. En plötslig snarkning från bädden hon precis smugit förbi gör att Tuva faller, ovanpå sin egen pruttkudde! Det ofantliga pruttljudet väcker hela lägret både björnar och lejon skäller på Tuva. Hon har inget annat val än att lämna sitt lag och ansluta till vargarna.

Cirkus var Bagaren (Tuva)

Observera att DagDL 2 är 20:30

Inget käk att bekymra sig för i natt i alla fall, så den som säger "om jag överlever natten" kommer jag misstänka för ulv (eller troll) å det grövsta :p.

Fråga till LL:
En "normal" natt, dvs om bagaren inte hade blivit käk inatt, hade både ulvarna och trollen fått käka kommande natt, eller bara trollen? Och i så fall, om båda hade fått käka och valt att käka ängeln, hade ängeln varit skyddad från båda attackerna då? Jag tänker mig ju att ett sånt skydd bara räknas en gång, men i och med att bagaren skyddar dubbelt kanske ängeln gör det också?

Meddelande från LL!

Frågan om vem som får käka och när har kommit upp. Natt2 (inatt) blir det inga käk, eftersom bagaren blev käk och alla därmed är mätta. Natt3 och 4 käkar ulvarna som vanligt och natt5 käkar både ulvar och troll. Förutsatt att leken fortfarande är igång och att minst ett troll lever.

Fråga till LL:
En "normal" natt, dvs om bagaren inte hade blivit käk inatt, hade både ulvarna och trollen fått käka kommande natt, eller bara trollen? Och i så fall, om båda hade fått käka och valt att käka ängeln, hade ängeln varit skyddad från båda attackerna då? Jag tänker mig ju att ett sånt skydd bara räknas en gång, men i och med att bagaren skyddar dubbelt kanske ängeln gör det också?
Om bagaren inte hade blivit käk inatt så hade både laglösa och björnar fått käka natt2, ja.

Om både laglösa och björnar väljer att käka ängeln och ängeln skyddat någon annan så dör ängeln. Återkommer med svar om ifall ängelns skydd räknas två gånger eller inte.

Om bagaren inte hade blivit käk inatt så hade både laglösa och björnar fått käka natt2, ja.

Om både laglösa och björnar väljer att käka ängeln och ängeln skyddat någon annan så dör ängeln. Återkommer med svar om ifall ängelns skydd räknas två gånger eller inte.
Ängelns skydd räknas en gång. Dvs OM leken fortfarande är igång när både de laglösa och björnarna får käka samma natt och båda väljer samma person och den personen är skyddad så blir den personen käk.

@Niyama Hur tänkte du kring qitis inlägg som kom efter din röst på henne?
Alltså. Jag vill inte ut i första lynchen. Vet att jag varit kvar länge i lekarna på sistone så en del kanske resonerar att det kan ”vara min tur ” att åka tidigt
Var det något du såg eller missade du det?

@glömmerallt kan ju egentligen få samma fråga... Du var inne och skrev strax innan i alla fall, såg du det inlägget från qitis?
Jag hade inte koll efter jag skrev mitt sista inlägg, jag var trött och på väg till sängen.

Hade dock inte gjort någon skillnad tror. dels för att jag troligtvis inte hade tolkat in någtot extra i det där inlägget vid en första läsning (q skulle kunna skriva så oavsett roll. ) Men framförallt för att det kom så sent. Jag vet att en del är snabba men ska jag hinna läsa, reflektera, kolla rollistan och ändra röst, komma på vem jag ska rösta på istället och hur så behöver jag minst en kvart. Minst, troligtvis mer.

Jag hade inte koll efter jag skrev mitt sista inlägg, jag var trött och på väg till sängen.

Hade dock inte gjort någon skillnad tror. dels för att jag troligtvis inte hade tolkat in någtot extra i det där inlägget vid en första läsning (q skulle kunna skriva så oavsett roll. ) Men framförallt för att det kom så sent. Jag vet att en del är snabba men ska jag hinna läsa, reflektera, kolla rollistan och ändra röst, komma på vem jag ska rösta på istället och hur så behöver jag minst en kvart. Minst, troligtvis mer.
Anade att det var så. Håller dock inte riktigt med om att hon skulle skriva så oavsett roll, i och med att hon specifikt skrev att hon inte ville åka i första lynch.

DL1
19:53 Elo röststar på Mirtai
20:05 Pegasus63 röstar på qitis
20:11 Hedinn röstar på glömmerallt
20:12 hemlig röstar på Elo

20:35 qitis röstar på Niyama
20:37 Magnum röstar på Hedinn
20:54 Blacksmithfarm röstar på hemlig
21:03 glömmerallt röstar på qitis
21:10 Aliisa röstar på glömmerallt
21:23 Mirtai röstar på Aliisa
21:27 Niyama röstar på qitis

21:29 qitis ändrar röst till glömmerallt
21:30 cirkus röstar på Aliisa
21:30 qitis ändrar röst till Aliisa
Qitis blodgivare
Cirkus bagare

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare