Wild Kids (ulvlek)

Okej, börjar här. För att ha någonting att utgå ifrån...
Har inte hunnit sätta mig in i rollerna helt. Men gör ett försök att fundera lite i alla fall.

Känner mig allmänt förvirrad av alla olika möjliga schenarier med roller och omvandlingar - men hoppas att det ger sig med tiden. Nu blir det alltså inget käk inatt i alla fall?

Nu vet vi att Q är god, men jag hänger inte riktigt med i varför hon ändrade från GA till Aliisa? Det gjorde inget för ställningen, bara bytte vilken spelare hon lottades mot. Men, det var stressigt, så hon kanske inte hade koll - och som sagt är hon ju bevisligen god.
Hade Aliisa åkt hade det sett ut som en räddningsaktion av Q, men det vet vi nu att det inte var...
Det som skulle kunna vara en räddning, eller i alla fall en utjämning till lott är Niyamas röst på qitis, den gjorde att det då stod 2-2 mellan Q och GA...

Även cirkus var god. Både cirkus och Q röstade på Aliisa - funderar på om käkvalet gjordes för att kasta misstankar mot Aliisa? Eller möjligen Mirtai?

Pegasus, glömmerallt och Niyama röstade på Qitis, cirkus hade inga röster.
Pegasus röst känns ändå som en hyffsat bra förstadagsröst. Det måste inte betyda att han är god, såklart...
glömmerallt motiverar rösten med att Q borde vilja ha ut ulvar i första hand, före trollen. Nja... Om trollen finns kvar så vinner de istället för den sidan som skulle vunnit annars. Kanske är jag färgad av att jag nu ve att Q var god - men tycker inte att det är konstigt att man vill ha ut ett troll - det är nödvändigt för att goda ska vinna.
(aliisa röstar på GA pga detta, vilket gör att Mirtai röstar på Aliisa. Katten på råttan, råttam på repet...) GA menar att ett troll kan bli käkat, så vi måste inte slösa en röstning på det. Visst, men i DL1 finns det inte mycket info - om man hittar något som känns mer trolligt än ulvigt så är det väl bättre att rösta där än att låta bli för att man inte tror att det är en ulv?
Niyama motiverar sin röst på Q med att Q förvränger vad hon skriver.

I nuläget är det glömmerallt som skaver mest för mig. Rösten på qitis och den eventuella räddningen från Niyama.

Nä, känner att jag lika gärna kan rösta, kanske det får igång teoriandet :)

Blacksmithfarm röstar på glömmerallt
För att hennes röst på Q (som var god) skaver, det är viktigt att få ut ett troll, och hittar man någon man tror är troll, men ingen man tror är ulv så är det väl fullt rimligt att man röstar där?
Jag tänkte ev. info när jag läste detta, som en möjlighet att det kan vara så. Det känns som ett typiskt sånt inlägg.
Ke?
Jag och Pegasus har båda röstat före hemlig la sin röst på Aliisa. Vad är det som gör att du tänker att just hemlig skulle ha info?
Sen kom detta och då styrks den tanken. Jag håller dock inte med om att jag har räddat någon :p

Niyama röstar på glömmerallt
för att jag tycke BSF skrivit ett typiskt siarinlägg och jag behöver rösta, kan titta in någon gång igen innan dl.

Jag tror du förståt lite fel, dels så behövervi bara få bort ett troll för att de ska kunna vinna.

Sen så finns ju risken att om vi får ut ett troll så kan det vli ont och då kan det bli läskigt många onda om vi inte får ut någon ond först. Plus då att vi kan få hjälp av onda att få ut trollen de behöver ju också bli av med trollen för att kunna vinna, Tack vare att cirkus åkte är det dessutom många nätter kvar till trollen kan käka

Tittade en extra gång på vinstvillkoren, och du har rätt, räcker med att få ut ett troll för att trollen inte kan vinna om goda/onda utrotar varandra. Så vargpäls och trollhorn står lika högt på trofélistan från nu

Har redan svarat på det här och my bad, som inte förstod vinstvillkoren ordentligt i går :o

Påminnelse från LL!

Påminner om att det inte är tillåtet att hinta om varken sin egen eller någon annans roll, mer än allmänt lejon/björn/laglös då detta kan straffa den egna sidan. Reglerna finns av en anledning och det blir roligare för alla om alla följer reglerna. Var snälla och tänk på att det i fortsättningen, tack! :)

Enligt mitt tidigare inlägg så tycker jag rösterna på @qitis skaver lite ändå.

Nu finns det ju fler följarröster som:
@Aliisa som följde @Hedinn 's röst på @Blacksmithfarm Men av nån anledning känns de inte alls lika skaviga.
Kanske för att Aliisa mycket väl kunde ha spikat igen för Q istället om hon velat. Men valde att lägga en andraröst istf en tredjeröst.

Men, jag undrar om inte Niyamas röst i DL1 var med en tanke att få ut goda @qitis .
Någon ond borde väl ändå finnas där? Varför inte liksom.

Jag väljer att rösta såhär idag
Magnum röstar på Niyama

Jag ska försöka hänga med så gott jag kan innan DL men har lite middag och barn som ska sova så jag lägger en röst nu så jag inte missar

@Aliisa som följde @Hedinn 's röst på @Blacksmithfarm Men av nån anledning känns de inte alls lika skaviga.
Kanske för att Aliisa mycket väl kunde ha spikat igen för Q istället om hon velat. Men valde att lägga en andraröst istf en tredjeröst.
De röstade på Q, inte på mig.

Jag tänkte ev. info när jag läste detta, som en möjlighet att det kan vara så. Det känns som ett typiskt sånt inlägg.

Sen kom detta och då styrks den tanken. Jag håller dock inte med om att jag har räddat någon :p

för att jag tycke BSF skrivit ett typiskt siarinlägg och jag behöver rösta, kan titta in någon gång igen innan dl.

Förstår inte riktigt varför Niyama vill outa en eventuell god BSF som siare på det här viset, om det inte är för att sätta myror i huvudet på Ängeln så att framtida käk blir enklare för lyan. Kan ju även vara ett sätt att god förklara en kompis i Idet ifall Niyama själv skulle visa sig vara Björn.

Men så kan du ju inte skriva! Att peka ut siaren, om nu bsf är det, är ju ulvigt om något. Tycker jag.

hemlig ändrar röst till Niyama

Enligt mitt tidigare inlägg så tycker jag rösterna på @qitis skaver lite ändå.

Men, jag undrar om inte Niyamas röst i DL1 var med en tanke att få ut goda @qitis .
Någon ond borde väl ändå finnas där? Varför inte liksom.

Jag väljer att rösta såhär idag
Magnum röstar på Niyama

Jag ska försöka hänga med så gott jag kan innan DL men har lite middag och barn som ska sova så jag lägger en röst nu så jag inte missar
Osäker på om man får göra en Edit.🙈 det är nog ändå försent snart.
Jag menar alltså inte @Blacksmithfarm utan @glömmerallt

Sorry!

Förstår inte riktigt varför Niyama vill outa en eventuell god BSF som siare på det här viset, om det inte är för att sätta myror i huvudet på Ängeln så att framtida käk blir enklare för lyan. Kan ju även vara ett sätt att god förklara en kompis i Idet ifall Niyama själv skulle visa sig vara Björn.

Med stöd i ovanstående citat:

Pegasus63 ändrar röst till Nyiama

då jag inte förstår varför hon vill outa en eventuell god BSF som Siare

DL2
14:12 Blacksmithfarm röstar på glömmerallt

15:36 Pegasus63 röstar på Mirtai
16:58 Hemlig röstar på Aliisa

18:14 Hedinn röstar på hemlig
19.03 Niyama röstar på glömmerallt
19.11 Magnum röstar på Niyama
19.21 hemlig ändrar röst till Niyama
19.28 Pegasus63 ändrar röst till Niyama

glömmerallt 2
hemlig 1
Niyama 3

DL2

?Niyama röstar på glömmerallt
?Magnum röstar på Niyama
?Henlig ändrar till Niyama
?Pegasus63 ändrar till Niyama

glömmerallt 2
hemlig 1
Niyama 3

Jag känner mig feg och hoppar på tåget.

Elo röstar på Niyama

Utifrån det jag själv sagt tidigare;
Nån ulv har antagligen varit med röstat ut Qitis (som också hade en intressant roll). Dvs, Pega, GA eller Niyama. Jag tror dock inte att alla ulvar röstat på samma (det har de inget behov av) eller att trollen röstat på samma. Trollen vet ju om varandra men och har inget behov av att visa sig för varandra. Inte heller har vi någon förklädd ulv som behöver visa sig för andra ulvar.

i kombination med vettigt resonerande från flera andra spelare.

DL2

?Niyama röstar på glömmerallt
?Magnum röstar på Niyama
?Henlig ändrar till Niyama
?Pegasus63 ändrar till Niyama

glömmerallt 2
hemlig 1
Niyama 3
Great minds think alike :D

DL2

19.03 Niyama röstar på glömmerallt
19.11 Magnum röstar på Niyama
19.21 hemlig ändrar röst till Niyama
19.28 Pegasus63 ändrar röst till Niyama
18.37 Elo röstar på Niyama

glömmerallt 2
hemlig 1
Niyama 4

Men vad gör ni? :banghead: Tvekade på att skriva inlägget men om GA är siad så lär ulvarna fattat det ändå, det brukar råda siarnoja i lyan.

Hemlig lägger en tidig röst på Aliisa. Kan hen ha fått nån form av info? Cirkus brukar ju också vara riktigt duktig på att hitta onda när hon är god, och hon röstade också på A. Å andra sidan var det DL1, och även om C är duktig, är hon så bra på att ulvsniffa?

Jag känner mig feg och hoppar på tåget.

Elo röstar på Niyama

Utifrån det jag själv sagt tidigare;

i kombination med vettigt resonerande från flera andra spelare.
Elo känns ju inte heller jättegod just nu. Första citatet känns som hon vill vända bort blickarna från GA och sen röst på mig.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare