heffaklumpen
Trådstartare
Påminner om att DL är 20.30, om två minuter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Även om jag ändrar förändrar det inget?Fattar inte varför inte folk röständrar när läget är uppenbart? Alla på mig kan ju inte vara onda.
För att jag tror att BSF har en viktig poäng härNä, jag tänker att de vill rädda henne genom att rösta på dig?
Wow, okej... Jag hade ju henne som möjlig ulv, men hade börjat undra om jag hade fel om det nu före DL. Skönt att vi fick ut en ulv!Uppdatering
Efter en ovanlig väckning är det dags för tävling mellan lagen. Tävlingen går ut på att två i varje lag ska hoppa säck över stranden samtidigt som de håller varandra i händerna.
Vargarna går ut starkt, trots att de bara är två i laget totalt och inte kunnat ”toppa” sina deltagare som lejonen och björnarna.
Björnarna ligger dock hack i häl, men precis före målgången uppmärksammar domaren att en deltagares säck ju inte har en botten! Niyama har fötterna i sanden och bara låtsas hoppa!
Niyama diskas och får omedelbart lämna tävlingen.
Niyama var ulv
NattDL 10:00 (inget käk inatt).
Hmm, jag finner det inte omöjligt att Niyama har någon alibiröst på sig, men tror du att båda hennes kollegor (om vi förutsätter att de är 3 totalt) har röstat på henne? Jag tänker att hon kanske inte hade något emot att åka ut, men skulle hon aktivt offra sig?Det svåra med det här är att det inte går att fria någon som röstat på Niyama. Vet ju att hon inte gillar lekar med omvandlingar och mycket slump, så hon kan mycket väl ha bett sina kollegor rösta ut henne...
Uppdatering
Efter en ovanlig väckning är det dags för tävling mellan lagen. Tävlingen går ut på att två i varje lag ska hoppa säck över stranden samtidigt som de håller varandra i händerna.
Vargarna går ut starkt, trots att de bara är två i laget totalt och inte kunnat ”toppa” sina deltagare som lejonen och björnarna.
Björnarna ligger dock hack i häl, men precis före målgången uppmärksammar domaren att en deltagares säck ju inte har en botten! Niyama har fötterna i sanden och bara låtsas hoppa!
Niyama diskas och får omedelbart lämna tävlingen.
Niyama var ulv
NattDL 10:00 (inget käk inatt).
Hmm, jag finner det inte omöjligt att Niyama har någon alibiröst på sig, men tror du att båda hennes kollegor (om vi förutsätter att de är 3 totalt) har röstat på henne? Jag tänker att hon kanske inte hade något emot att åka ut, men skulle hon aktivt offra sig?
Kan de absolut ha gjort, men absolut inte nödvändigtvis.Hmm, jag finner det inte omöjligt att Niyama har någon alibiröst på sig, men tror du att båda hennes kollegor (om vi förutsätter att de är 3 totalt) har röstat på henne? Jag tänker att hon kanske inte hade något emot att åka ut, men skulle hon aktivt offra sig?
Jaså, varför det? Jag tycker ju glömmerallts röst är intressant i sammanhanget. BSF skriver ett inlägg som verkar lite som ett siarinlägg, Niyama påpekar detta och röstar efter det. BSF protesterar inte - och inte heller glömmerallt. Borde inte glömmerallt ha reagerat på detta om hon är god? Vad jag såg skrev hon ingenting om ”siaren BSF” och Niyamas uppmärksammande av detta, utan det enda hon reagerade på var drevet mot Niyama.Nästa fråga då i min hjärna är: Vem försökte Nyiama skydda med sitt Outande? Glömmerallt eller BSF? I min lilla valnöt ligger det närmast tillhands att misstänka BSF som kompis i Idet, genom att rikta ögonen mot henne som Siare lär ju vi goda tväka både en och två gånger innan vi röstar på BSF i det här läget, vilket får mig att fundera på om GA trots allt skulle vara god.
Som sagt, säker är jag definitivt inte, men törs funderas på till morgondagens DL. Sov gott alla så ses vi innan DL i morgon (Tack @cirkus för att vi alla sover tryggt i natt)
Du utesluter alltså glömmerallt som möjlig ulv?Woop woop, en ulv mindre.
När jag ändrade till Niyama la jag upp henne till lottning mot GA. Pegasus63 la sen tredje rösten, så det blev 3-2 mot GA.
Om Pegasus63 är ulv betyder det att han offrade en kollega, vilket känns osannolikt. Likaså Elo hade kunnat välja GA och därmed försökt rädda Niyama.
När aliisa la sin röst var det liksom kört för N ändå, vilket får mig att tycka att om aliisa är ulv så skaffade hon sig ett suveränt alibi.
Om nu bsf är siaren, som Niyama skrev (och som det ändå ser ut i inlägget) så tror jag GA är ulv.Du utesluter alltså glömmerallt som möjlig ulv?
Och på vilket sätt menar du att Aliisa skaffade sig alibi om det var kört för Niyama redan när hon la sin röst? Det ger ju inget alibi alls tänker jag, just för att det redan var kört för kollegan. Dock är det ju en väldigt ”snygg” röst i det sammanhanget, vilket gör att om glömmerallt är i lyan med Niyama skulle det inte förvåna mig om Aliisa är deras kollega också (ja, egentligen oavsett glömmerallts roll) just pga den rösten.