Försöker reda lite i vad som hände igår.
BSF lägger upp ett inlägg vid 14-tiden där hon röstar på GA.
Därefter kommer det 3 röster på andra spelare
15:36 Pegasus63 röstar på Mirtai
16:58 Hemlig röstar på Aliisa
18:14 Hedinn röstar på hemlig
Niyama kommer in och skriver att hon tror att BSF är siare och har siat GA som ond och röstar därmed på GA
Jag tänkte ev. info när jag läste detta, som en möjlighet att det kan vara så. Det känns som ett typiskt sånt inlägg.
Sen kom detta och då styrks den tanken. Jag håller dock inte med om att jag har räddat någon
Niyama röstar på glömmerallt
för att jag tycke BSF skrivit ett typiskt siarinlägg och jag behöver rösta, kan titta in någon gång igen innan dl.
Den första röstar på Niyama är Magnum, men på andra grunder än övriga
Enligt mitt tidigare inlägg så tycker jag rösterna på
@qitis skaver lite ändå.
Nu finns det ju fler följarröster som:
@Aliisa som följde
@Hedinn 's röst på
@Blacksmithfarm Men av nån anledning känns de inte alls lika skaviga.
Kanske för att Aliisa mycket väl kunde ha spikat igen för Q istället om hon velat. Men valde att lägga en andraröst istf en tredjeröst.
Men, jag undrar om inte Niyamas röst i DL1 var med en tanke att få ut goda
@qitis .
Någon ond borde väl ändå finnas där? Varför inte liksom.
Jag väljer att rösta såhär idag
Magnum röstar på Niyama
Jag ska försöka hänga med så gott jag kan innan DL men har lite middag och barn som ska sova så jag lägger en röst nu så jag inte missar
Därefter kommer det ett antal snabba röster på Niyama med annan motivering, nämligen att hon genom sitt inlägg outar BSF som siare.
19:21 hemlig ändrar röst till Niyama
19:28 Pegasus63 ändrar röst till Niyama
19:37 Elo röstar på Niyama
20:12 Aliisa röstar på Niyama
Förstår inte riktigt varför Niyama vill outa en eventuell god BSF som siare på det här viset, om det inte är för att sätta myror i huvudet på Ängeln så att framtida käk blir enklare för lyan. Kan ju även vara ett sätt att god förklara en kompis i Idet ifall Niyama själv skulle visa sig vara Björn.
Men så kan du ju inte skriva! Att peka ut siaren, om nu bsf är det, är ju ulvigt om något. Tycker jag.
hemlig ändrar röst till Niyama
Med stöd i ovanstående citat:
Pegasus63 ändrar röst till Nyiama
då jag inte förstår varför hon vill outa en eventuell god BSF som Siare
Jag känner mig feg och hoppar på tåget.
Elo röstar på Niyama
Utifrån det jag själv sagt tidigare;
i kombination med vettigt resonerande från flera andra spelare.
Vad finns det för anledning om man är god att peka ut eventuell siare? Om ulvarna inte tänkt på det innan gör de definitivt det nu. Därför följer jag övriga röster på Niyama, Aliisa röstar på Niyama.
Det är lite diskussion mellan Niyama och BSF
Rösterna på mig gör inte att du misstänker GA mindre?
Nä, jag tänker att de vill rädda henne genom att rösta på dig?
Ja, tror jag också. Kom igen nu goda!
GA kommer in strax innan dl och väljer att följa mig i min röst mot pegasus, istället för att försvara sig mot att ha blivit siad. Nu skriver hon att hon inte orkar vilket kan bidra såklart.
Sorry orkar inte med riktigt
så väljer följa mirtai för jag blir också nojig av drevet mot niyama
glömmerallt röstar på pegasus
Jag ändrar min röst innan dl till GA, vilket inte påverkar slutsiffrorna utan Niyama har fortfarande flest röster.
Det finns en dold röst från vargarna som vi inte vet var den hamnat, men det spelar mindre roll tänker jag.
Sammanfattningsvis är jag lur på BSF, om hon är siare eller om hon och kollegan Niyama ville få det att framstå som det?
Men det gör mig också fundersam på varför så många valde att rösta på Niyama istället för den som skulle kunna vara siad ond? Jag vet att hon mycket väl kan låtsas vara siare, men ändå? Det är liksom ingen som en verkar reflektera runt detta? Skulle gärna höra mer från de som valde att rösta på Niyama (det blir ju lätt att "komma undan" genom att rösta på en ulv)? För de ifrågasätter inte att BSF skulle vara siare, och därmed borde ha siat GA som ond.
Jag tror säkert det finns minst en ond bland de som röstar på Niyama, de tog chansen. Aliisa lägger en röst när allt väl är avgjort, alibi eller inte? Kanske inte smart av en ulv att lägga en röst på en kollega just för att det redan är avgjort och den rösten blir granskad extra. Men jag avskriver henne inte för som det diskuterats så är det en snygg röst i protokollet.