Wild Kids (ulvlek)

Jaså, varför det? Jag tycker ju glömmerallts röst är intressant i sammanhanget. BSF skriver ett inlägg som verkar lite som ett siarinlägg, Niyama påpekar detta och röstar efter det. BSF protesterar inte - och inte heller glömmerallt. Borde inte glömmerallt ha reagerat på detta om hon är god? Vad jag såg skrev hon ingenting om ”siaren BSF” och Niyamas uppmärksammande av detta, utan det enda hon reagerade på var drevet mot Niyama.

Jag kan ha fel, såklart, men kanske Niyama tänkte sig få alibi för att rösta ut den siade kollegan glömmerallt?

Har ju varit några leker på senaste där onda (och bybor) tar på sig roller de defacto inte har. Så vill nog avvakta till jag kommer hem från jobbet imorgon innan jag gör en större ransakning av GA och BSFs roll i det hela, Båda är misstänkta ur min synpunkt för nuvarande, men kan ju klarna lite när jag läser genom leken imorgon.

Woop woop, en ulv mindre.
När jag ändrade till Niyama la jag upp henne till lottning mot GA. Pegasus63 la sen tredje rösten, så det blev 3-2 mot GA.
Om Pegasus63 är ulv betyder det att han offrade en kollega, vilket känns osannolikt. Likaså Elo hade kunnat välja GA och därmed försökt rädda Niyama.
När aliisa la sin röst var det liksom kört för N ändå, vilket får mig att tycka att om aliisa är ulv så skaffade hon sig ett suveränt alibi.
Du utesluter alltså glömmerallt som möjlig ulv?
Och på vilket sätt menar du att Aliisa skaffade sig alibi om det var kört för Niyama redan när hon la sin röst? Det ger ju inget alibi alls tänker jag, just för att det redan var kört för kollegan. Dock är det ju en väldigt ”snygg” röst i det sammanhanget, vilket gör att om glömmerallt är i lyan med Niyama skulle det inte förvåna mig om Aliisa är deras kollega också (ja, egentligen oavsett glömmerallts roll) just pga den rösten.
Jag håller med om Hedinn om att det hade varit ett dåligt alibi om inget hade ändrats. Men om jag inte egentligen hade velat att Niyama åkte hade jag ju kunnat ändra till GA och lägga en möjligtvis avgörande röst där istället.

Nu förvånar det mig visserligen inte om GA också sitter i lyan, och då hade det bara varit onödigt att ändra om jag var ulv.

Har ju varit några leker på senaste där onda (och bybor) tar på sig roller de defacto inte har. Så vill nog avvakta till jag kommer hem från jobbet imorgon innan jag gör en större ransakning av GA och BSFs roll i det hela, Båda är misstänkta ur min synpunkt för nuvarande, men kan ju klarna lite när jag läser genom leken imorgon.
På vilket sätt skulle de vara misstänkta? Snarare känns nu även du lite skum som tycker det, tycker jag...

Om jag förstått det hela rätt, måste vi prioritera trollen, då de vinner om vi lyckats få ut alla Björnar och ett eller båda trollen är kvar i leken när Björnarna är borta. Frågan är ju hur vi hittar dem?

Tror jag vill börja med Mirtai som är den första att tycka det är skumt att vilja ha bort trollen fast det ju tydligt står i reglerna att Trollen vinner om någon av dem är kvar när onda är borta eller har fler deltagare kvar än de goda.

Den andra kandidaten som även denne bortser från Trollens vinst fördel är Glömmerallt som även hon tycker det är skumt att rösta på någon man tror är troll.

Med detta i åtanke:

Pegasus63 röstar på Mirtai

Rösten kan komma att ändras om det blir nödvändigt för att samla rösterna eller om någon mer suspekt kandidat dyker upp.

PS: Tråkigt att Cirkus åkte på semester till Lejonkulan, men ändå skönt hon var så stor och rund så att Björnar och Troll inte orkar käka i natt :)
Jag tycker självklart att trollen ska ut, de också. Men det känns viktigare för mig att börja med ulvar, eftersom att om ett troll dör är det 50/50 att det blir en ond. Och jag vill ha färre onda, inte fler. Så jag resonerade att det är bättre att börja med ulvarna, och hålla tummarna att ulvarna käkar trollen åt oss. Och glöm inte att trollen kan käka ulvar också.

Omvandlingen av trollen och osäkerheten runt den gjorde att jag initialt såg det som bättre att leta ulvar än troll.

Försöker reda lite i vad som hände igår.

BSF lägger upp ett inlägg vid 14-tiden där hon röstar på GA.

Därefter kommer det 3 röster på andra spelare

15:36 Pegasus63 röstar på Mirtai
16:58 Hemlig röstar på Aliisa
18:14 Hedinn röstar på hemlig

Niyama kommer in och skriver att hon tror att BSF är siare och har siat GA som ond och röstar därmed på GA
Jag tänkte ev. info när jag läste detta, som en möjlighet att det kan vara så. Det känns som ett typiskt sånt inlägg.

Sen kom detta och då styrks den tanken. Jag håller dock inte med om att jag har räddat någon :p

Niyama röstar på glömmerallt
för att jag tycke BSF skrivit ett typiskt siarinlägg och jag behöver rösta, kan titta in någon gång igen innan dl.

Den första röstar på Niyama är Magnum, men på andra grunder än övriga
Enligt mitt tidigare inlägg så tycker jag rösterna på @qitis skaver lite ändå.
Nu finns det ju fler följarröster som:
@Aliisa som följde @Hedinn 's röst på @Blacksmithfarm Men av nån anledning känns de inte alls lika skaviga.
Kanske för att Aliisa mycket väl kunde ha spikat igen för Q istället om hon velat. Men valde att lägga en andraröst istf en tredjeröst.

Men, jag undrar om inte Niyamas röst i DL1 var med en tanke att få ut goda @qitis .
Någon ond borde väl ändå finnas där? Varför inte liksom.

Jag väljer att rösta såhär idag
Magnum röstar på Niyama

Jag ska försöka hänga med så gott jag kan innan DL men har lite middag och barn som ska sova så jag lägger en röst nu så jag inte missar
Därefter kommer det ett antal snabba röster på Niyama med annan motivering, nämligen att hon genom sitt inlägg outar BSF som siare.

19:21 hemlig ändrar röst till Niyama
19:28 Pegasus63 ändrar röst till Niyama
19:37 Elo röstar på Niyama
20:12 Aliisa röstar på Niyama

Förstår inte riktigt varför Niyama vill outa en eventuell god BSF som siare på det här viset, om det inte är för att sätta myror i huvudet på Ängeln så att framtida käk blir enklare för lyan. Kan ju även vara ett sätt att god förklara en kompis i Idet ifall Niyama själv skulle visa sig vara Björn.

Men så kan du ju inte skriva! Att peka ut siaren, om nu bsf är det, är ju ulvigt om något. Tycker jag.

hemlig ändrar röst till Niyama

Med stöd i ovanstående citat:

Pegasus63 ändrar röst till Nyiama

då jag inte förstår varför hon vill outa en eventuell god BSF som Siare

Jag känner mig feg och hoppar på tåget.

Elo röstar på Niyama

Utifrån det jag själv sagt tidigare;

i kombination med vettigt resonerande från flera andra spelare.

Vad finns det för anledning om man är god att peka ut eventuell siare? Om ulvarna inte tänkt på det innan gör de definitivt det nu. Därför följer jag övriga röster på Niyama, Aliisa röstar på Niyama.

Det är lite diskussion mellan Niyama och BSF
Rösterna på mig gör inte att du misstänker GA mindre?

Nä, jag tänker att de vill rädda henne genom att rösta på dig?

Ja, tror jag också. Kom igen nu goda!

GA kommer in strax innan dl och väljer att följa mig i min röst mot pegasus, istället för att försvara sig mot att ha blivit siad. Nu skriver hon att hon inte orkar vilket kan bidra såklart.
Sorry orkar inte med riktigt

så väljer följa mirtai för jag blir också nojig av drevet mot niyama

glömmerallt röstar på pegasus

Jag ändrar min röst innan dl till GA, vilket inte påverkar slutsiffrorna utan Niyama har fortfarande flest röster.

Det finns en dold röst från vargarna som vi inte vet var den hamnat, men det spelar mindre roll tänker jag.

Sammanfattningsvis är jag lur på BSF, om hon är siare eller om hon och kollegan Niyama ville få det att framstå som det?

Men det gör mig också fundersam på varför så många valde att rösta på Niyama istället för den som skulle kunna vara siad ond? Jag vet att hon mycket väl kan låtsas vara siare, men ändå? Det är liksom ingen som en verkar reflektera runt detta? Skulle gärna höra mer från de som valde att rösta på Niyama (det blir ju lätt att "komma undan" genom att rösta på en ulv)? För de ifrågasätter inte att BSF skulle vara siare, och därmed borde ha siat GA som ond.

Jag tror säkert det finns minst en ond bland de som röstar på Niyama, de tog chansen. Aliisa lägger en röst när allt väl är avgjort, alibi eller inte? Kanske inte smart av en ulv att lägga en röst på en kollega just för att det redan är avgjort och den rösten blir granskad extra. Men jag avskriver henne inte för som det diskuterats så är det en snygg röst i protokollet.

Uppdatering!

Efter en intensiv period med två tävlingar och bus under natten är alla Wild Kids deltagare utmattade.

Alla överlevde natten.

Dag DL3 kl 20.30 ikväll!

Försöker reda lite i vad som hände igår.

BSF lägger upp ett inlägg vid 14-tiden där hon röstar på GA.

Därefter kommer det 3 röster på andra spelare

Niyama kommer in och skriver att hon tror att BSF är siare och har siat GA som ond och röstar därmed på GA

Den första röstar på Niyama är Magnum, men på andra grunder än övriga

Därefter kommer det ett antal snabba röster på Niyama med annan motivering, nämligen att hon genom sitt inlägg outar BSF som siare.

Det är lite diskussion mellan Niyama och BSF

GA kommer in strax innan dl och väljer att följa mig i min röst mot pegasus, istället för att försvara sig mot att ha blivit siad. Nu skriver hon att hon inte orkar vilket kan bidra såklart.

Jag ändrar min röst innan dl till GA, vilket inte påverkar slutsiffrorna utan Niyama har fortfarande flest röster.

Det finns en dold röst från vargarna som vi inte vet var den hamnat, men det spelar mindre roll tänker jag.

Sammanfattningsvis är jag lur på BSF, om hon är siare eller om hon och kollegan Niyama ville få det att framstå som det?

Men det gör mig också fundersam på varför så många valde att rösta på Niyama istället för den som skulle kunna vara siad ond? Jag vet att hon mycket väl kan låtsas vara siare, men ändå? Det är liksom ingen som en verkar reflektera runt detta? Skulle gärna höra mer från de som valde att rösta på Niyama (det blir ju lätt att "komma undan" genom att rösta på en ulv)? För de ifrågasätter inte att BSF skulle vara siare, och därmed borde ha siat GA som ond.

Jag tror säkert det finns minst en ond bland de som röstar på Niyama, de tog chansen. Aliisa lägger en röst när allt väl är avgjort, alibi eller inte? Kanske inte smart av en ulv att lägga en röst på en kollega just för att det redan är avgjort och den rösten blir granskad extra. Men jag avskriver henne inte för som det diskuterats så är det en snygg röst i protokollet.
Exakt det där jag inte fattar heller. Om man hade problem med att Niyama outade siaren så antar jag att man då utgick från att BSF är siaren. Visst att man kunde tycka det var dumt av Niyama, men i en sån situation röstar man väl på den person som siaren verkar ha siat ond? Jag fattar inte alls logiken, och skulle jättegärna vilja höra förklaringen till de tankarna hos de som röstade på Niyama med den motiveringen.

Och som reflektion över @Mirtai 's inlägg.

Jag kan tycka att det finns en poäng från Pegasus här.

Vi vet att Niyama var ulv.
Säg att hon inte hade något emot att åka ut. Och rör runt i grytan ordentligt innan.
Varför ens outa en sån roll som ond? Som hon gjorde? (Eller ens som god, om det hade varit åt det hållet) Hjälpa de sina in i det sista? Ingen aning..
Nån form av mening lär det ju funnits.
Jag ska nog tänka vidare lite där.

Och är det så att hon kanske inte hade något emot att åka så tänker ju jag att då borde det absolut kunna finnas onda röster där. Tredje sidan har ju heller inget emot att haka på drev för den delen.

Av de fem som röstade där så vet jag ju min roll.
Av fyra resterande är @Aliisa ,
som röstade när det väl i princip var kört ändå. Och dryga halvtimmen efter oss andra.

Mer intressant känns nog
@Elo @Pegasus63 och @hemlig . Varav två via röständringar. Just röständringarna känns väl svårast att egentligen läsa kan jag tycka.
Om man nu tänker att det finns onda röster där, Varför ändra till Niyama när hon bara hade en röst (min), om det inte fanns en agenda?

Jag kände att Niyama kändes mer skum än GA. Och jag tycker inte man outar siaren så, om BSF är det. Även om lyan kanske redan hade koll så kanske inte trollen hade det eftersom de inte får kommunicera utanför tråden. Därför tycker jag inte man skriver ut det så tydligt och därför gick min röst till Niyama.

BSF vet jag dessutom gjorde rejält fina inlägg i en lek för ett kort tag sen och då satte jag henne åt det goda hållet men så visade det sig att hon höll till i lyan :arghh: . Det kan ha gjort att jag fortfarande inte vågar lita helt på henne. För även då röstade hon tidigt, vill jag minnas.

Möjligheten finns ju också att spionen vet att det inte är GA som är siad och därmed reagerade på Niyamas beteende.

Men igen, jag fattar att man tycker det är märkligt outa av en ev siare. Men då utgår man ju också från att BSF faktiskt är siare.

Jag tror att jag hänger upp mig på att man väljer att rösta på Niyama för att hon outar siaren. Med det så godtar man att BSf skulle kunna vara siare. Tror man inte det så är det väl inget problem att hon blir utpekad som falsk siare, snarare bra för att de som ska käka kan käka henne istället för den riktiga siaren?

Och om man tror att BSF spelar siare, som blir outad av Niyama, så borde man väl misstänka henne också?

Och om man godtar BSF som siare, borde man då inte misstänka GA, som den utpekade siaren faktiskt verkar ha siat? För jag tolkar alla röstinlägg som att man helt släpper GA och bara misstänker Niyama?

Jag kände att Niyama kändes mer skum än GA. Och jag tycker inte man outar siaren så, om BSF är det. Även om lyan kanske redan hade koll så kanske inte trollen hade det eftersom de inte får kommunicera utanför tråden. Därför tycker jag inte man skriver ut det så tydligt och därför gick min röst till Niyama.

BSF vet jag dessutom gjorde rejält fina inlägg i en lek för ett kort tag sen och då satte jag henne åt det goda hållet men så visade det sig att hon höll till i lyan :arghh: . Det kan ha gjort att jag fortfarande inte vågar lita helt på henne. För även då röstade hon tidigt, vill jag minnas.
BSF brukar rösta tidigt, oavsett roll.
Jag hänger inte fullt med i resonemanget. Trodde du att BSF var siaren? I så fall, varför chansrösta på Niyama istället för den som siaren pekat ut som ond?
Om du inte trodde att BSF var siaren, vad var då problemet med att Niyama gjorde det utpekandet? Ett alternativt scenario hade ju kunnat vara att Niyama var siaren och BSF spion, t.ex, där spionen stack ut för att visa att ”jag vet att glömmerallt är siad” genom den rösten, och siaren hakade på men kunde dölja sig som siare själv.

Jag har liksom svårt att fatta logiken i att rösta på Niyama där, oavsett vad man trodde om BSFs roll.

Säg att hon inte hade något emot att åka ut. Och rör runt i grytan ordentligt innan.
Varför ens outa en sån roll som ond? Som hon gjorde? (Eller ens som god, om det hade varit åt det hållet) Hjälpa de sina in i det sista? Ingen aning..
Nån form av mening lär det ju funnits.
Jag ska nog tänka vidare lite där.
Tja, om hon överlevt så hade hon kunnat spela god, och nu då när hon dog så kastar det misstankar på goda lilla jag.
Mer komplicerat än så behöver det kanske inte ha varit? Jag tror kanske inte att hon hade förväntat sig att få röster på sig.

Jag har liksom svårt att fatta logiken i att rösta på Niyama där, oavsett vad man trodde om BSFs roll.
Det fattar faktiskt inte jag heller.
Om man tror att Niyama har outat mig som siare - varför röstar man inte på glömmerallt, eller i alla fall kollar upp henne? Nu var det ju tur att Niyama ändå röstades ut eftersom hon var ond, men logiken i teorierna där haltar för mig.

Tja, om hon överlevt så hade hon kunnat spela god, och nu då när hon dog så kastar det misstankar på goda lilla jag.
Mer komplicerat än så behöver det kanske inte ha varit? Jag tror kanske inte att hon hade förväntat sig att få röster på sig.

Det fattar faktiskt inte jag heller.
Om man tror att Niyama har outat mig som siare - varför röstar man inte på glömmerallt, eller i alla fall kollar upp henne? Nu var det ju tur att Niyama ändå röstades ut eftersom hon var ond, men logiken i teorierna där haltar för mig.
Det här får mej också att fundera.

Ulv-Niyama röstar som dej och när hon visar sej vara just ulv så hamnar ljuset på dej. God eller ej.
Varför inte på @glömmerallt?
Nångonstans tycker jag nog att det är mer intressant att titta på alldeles för tillfället.

Jag måste läsa vidare lite

Det här får mej också att fundera.

Ulv-Niyama röstar som dej och när hon visar sej vara just ulv så hamnar ljuset på dej. God eller ej.
Varför inte på @glömmerallt?
Nångonstans tycker jag nog att det är mer intressant att titta på alldeles för tillfället.

Jag måste läsa vidare lite
Varför röstade du själv på Niyama?

Jag drar med mig statistiken här:
DL1
19:53 Elo röststar på Mirtai
20:05 Pegasus63 röstar på qitis
20:11 Hedinn röstar på glömmerallt
20:12 hemlig röstar på Elo

20:35 qitis röstar på Niyama
20:37 Magnum röstar på Hedinn
20:54 Blacksmithfarm röstar på hemlig
21:03 glömmerallt röstar på qitis
21:10 Aliisa röstar på glömmerallt
21:23 Mirtai röstar på Aliisa
21:27 Niyama röstar på qitis

21:29 qitis ändrar röst till glömmerallt
21:30 cirkus röstar på Aliisa
21:30 qitis ändrar röst till Aliisa
Qitis blodgivare
Cirkus bagare

DL2
14:12 Blacksmithfarm röstar på glömmerallt

19:03 Niyama röstar på glömmerallt
19:11 Magnum röstar på Niyama

20:18 Mirtai röstar på Pegasus63
20:25 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:29 Mirtai ändrar röst till glömmerallt
Niyama ulv

Med tanke på att hon outade dig som siare, skulle nog jag säga att hon offrade sig medvetet för att gå ur leken. Sedan om någon av Björnarna hakade på kan ju bara facit visa, om vi inte får ut en till imorgon.
Men alltså hur offrade hon sig?

Woop woop, en ulv mindre.
När jag ändrade till Niyama la jag upp henne till lottning mot GA. Pegasus63 la sen tredje rösten, så det blev 3-2 mot GA.
Om Pegasus63 är ulv betyder det att han offrade en kollega, vilket känns osannolikt. Likaså Elo hade kunnat välja GA och därmed försökt rädda Niyama.
När aliisa la sin röst var det liksom kört för N ändå, vilket får mig att tycka att om aliisa är ulv så skaffade hon sig ett suveränt alibi.
Funderade lite på det. Alltså era ändringar sticker ju ut och rösterna är väl tidiga för ulvar tänker jag. Så himla misstänkt tyckte jag inte att Niyama kändes då så att lyan skulle röständrat och hållt på? Men jag hakar upp mig lite på Pegasus formulering om att Niyama offrade sig - för så tyckte jag inte att det verkade i leken. Funderar på om hon kan ha skrivit i lyan att hon kan offra sig vid behov? Och att Pegas i så fall såg en chans att få alibi? Äh, jag vet inte.
Men håller inte med om att Aliisas röst skulle vara suveränt alibi, då är väl snarare din eller Pegas bättre, ur synvinkeln "varför lägga en ändring mot en kollega i det läget?"

Jaså, varför det? Jag tycker ju glömmerallts röst är intressant i sammanhanget. BSF skriver ett inlägg som verkar lite som ett siarinlägg, Niyama påpekar detta och röstar efter det. BSF protesterar inte - och inte heller glömmerallt. Borde inte glömmerallt ha reagerat på detta om hon är god? Vad jag såg skrev hon ingenting om ”siaren BSF” och Niyamas uppmärksammande av detta, utan det enda hon reagerade på var drevet mot Niyama.

Jag kan ha fel, såklart, men kanske Niyama tänkte sig få alibi för att rösta ut den siade kollegan glömmerallt?
Nä, hon skrev inget om det vad jag kan minnas? Nu hade hon ont om tid har jag för mig. Men det känns lite som att hon hoppas att det ska gå över/att blickarta ska riktas mot mig nu.
Näe? Alla levde vid röstningen igår, ingen hade hamnat i goda lyan?
Jag tror att jag hänger upp mig på att man väljer att rösta på Niyama för att hon outar siaren. Med det så godtar man att BSf skulle kunna vara siare. Tror man inte det så är det väl inget problem att hon blir utpekad som falsk siare, snarare bra för att de som ska käka kan käka henne istället för den riktiga siaren?

Och om man tror att BSF spelar siare, som blir outad av Niyama, så borde man väl misstänka henne också?

Och om man godtar BSF som siare, borde man då inte misstänka GA, som den utpekade siaren faktiskt verkar ha siat? För jag tolkar alla röstinlägg som att man helt släpper GA och bara misstänker Niyama?
Precis, det jag inte får ihop logiken på. Funderar på om trollen kan spela in här? De behöver inte nödvändigtvis bry sig om vilken sida den som åker ut spelar för och så länge kompisen inte ligger illa till kan de lika bra haka på ett drev, kanske? Men det förklarar inte alla röster, trollen är bara 2 st.

Jag drar med mig statistiken här:

Men alltså hur offrade hon sig?

Funderade lite på det. Alltså era ändringar sticker ju ut och rösterna är väl tidiga för ulvar tänker jag. Så himla misstänkt tyckte jag inte att Niyama kändes då så att lyan skulle röständrat och hållt på? Men jag hakar upp mig lite på Pegasus formulering om att Niyama offrade sig - för så tyckte jag inte att det verkade i leken. Funderar på om hon kan ha skrivit i lyan att hon kan offra sig vid behov? Och att Pegas i så fall såg en chans att få alibi? Äh, jag vet inte.
Men håller inte med om att Aliisas röst skulle vara suveränt alibi, då är väl snarare din eller Pegas bättre, ur synvinkeln "varför lägga en ändring mot en kollega i det läget?"

Nä, hon skrev inget om det vad jag kan minnas? Nu hade hon ont om tid har jag för mig. Men det känns lite som att hon hoppas att det ska gå över/att blickarta ska riktas mot mig nu.

Precis, det jag inte får ihop logiken på. Funderar på om trollen kan spela in här? De behöver inte nödvändigtvis bry sig om vilken sida den som åker ut spelar för och så länge kompisen inte ligger illa till kan de lika bra haka på ett drev, kanske? Men det förklarar inte alla röster, trollen är bara 2 st.
Men qitis och cirkus var ju döda innan dl igår?

Alla levde väl inte? Vi förlorade q i första lynchen och cirkus till käk. De är väl i goda lyan?

Jag kände mig själv inte säker på att bsf siat GA igår och för min del kändes det absolut skumt att någon (Niyama alltså) verkligen skrev ut vilken roll hon misstänkte att BSF har. Därav att jag ändrade röst dit, för de som kan vinna på att ha ut siaren borde vara ulvar och/eller troll. Tycker jag.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare