Jag tycker inte det är svårare att hålla tygel + lans, och upplever inte att handen blir mer instabil av det. Att göra volterna större är helt ok, särskilt i träningsfasen. Däremot ska du på sikt jobba med att göra dem långsammare. Men det är på det hela väldigt mycket som ser jättebra ut, ut och träna och tävla vetja!
Tack, bra att veta vad de kollar på! Nu lär det ju dröja innan vi ska rida med en hand eller göra byten. Men jag fick inte till övergångarna till skritt riktigt på en hand så gjorde större volter och flygande byten istället som lite "rolig avslutning" för att få mera flyt framåt Små långsamma volter med enkla byten kan vi nog få till rätt bra om vi tränar lite mer, det här är från förra passet vi hade saker framme. Jag är sugen på att åka på riktig träning eller öppen bana men vill helst kunna lägga vikt på benet så att jag kan parera om hon blir rädd för något på nytt ställe. Jag har inte vågat mig utanför paddocken ännu. Men det känns ändå som att det kanske kan funka någon gång till hösten, är ju snällare mot knäet än hopp och terräng i alla fall .