WE-tråden

Jag går in med inställningen att så länge jag och hästen har kul så gör det ingenting om vi kommer allra sist, någon måste ju göra det också. Så det blir lite samma tänk där, att är hon helt off efter första så skiter vi i långväga tävlingen. Men är hon gott humör så lägger vi låg ribba och tultar runt efter bästa förmåga. Vi har ju lite olika hästar, min har ehum, inte eldigt blod utan mer "nu står jag still här tills du skärper dig matte"-blod. 😅
Jag har ju kvar rätt många hinder att göra "för första gången", strängt taget är det bara fålla, enkelslalom och tre tunnor som vi HAR provat :D Han har heller aldrig hoppat. Jag testade att longera över lågt hinder. Jag konstaterade att han inte är jättebra på att avgöra hur högt man måste hoppa för att komma över hindret! Så vi får se om det är vettigt att tävla så tidigt eller inte. Jag tänker mig en låååång (och gärna framgångsrik :D ) karriär för oss.

Jag har ju kvar rätt många hinder att göra "för första gången", strängt taget är det bara fålla, enkelslalom och tre tunnor som vi HAR provat :D Han har heller aldrig hoppat. Jag testade att longera över lågt hinder. Jag konstaterade att han inte är jättebra på att avgöra hur högt man måste hoppa för att komma över hindret! Så vi får se om det är vettigt att tävla så tidigt eller inte. Jag tänker mig en låååång (och gärna framgångsrik :D ) karriär för oss.
Tycker debuten hänger en hel del på banan också, just beroende på vilka hinder som är med. Gillar verkligen när klubbarna lägger ut skissen en hel vecka innan tävling så en kan rida igenom specifika hinder och gärna linjer från banan (om jag inte orkar bygga hela banan).

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 140
Senast: __sofia__
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 316
Senast: Mirtai
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 524
Senast: ildiko
·
Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
426
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka