WE-tråden

Jag går in med inställningen att så länge jag och hästen har kul så gör det ingenting om vi kommer allra sist, någon måste ju göra det också. Så det blir lite samma tänk där, att är hon helt off efter första så skiter vi i långväga tävlingen. Men är hon gott humör så lägger vi låg ribba och tultar runt efter bästa förmåga. Vi har ju lite olika hästar, min har ehum, inte eldigt blod utan mer "nu står jag still här tills du skärper dig matte"-blod. 😅
Jag har ju kvar rätt många hinder att göra "för första gången", strängt taget är det bara fålla, enkelslalom och tre tunnor som vi HAR provat :D Han har heller aldrig hoppat. Jag testade att longera över lågt hinder. Jag konstaterade att han inte är jättebra på att avgöra hur högt man måste hoppa för att komma över hindret! Så vi får se om det är vettigt att tävla så tidigt eller inte. Jag tänker mig en låååång (och gärna framgångsrik :D ) karriär för oss.

Jag har ju kvar rätt många hinder att göra "för första gången", strängt taget är det bara fålla, enkelslalom och tre tunnor som vi HAR provat :D Han har heller aldrig hoppat. Jag testade att longera över lågt hinder. Jag konstaterade att han inte är jättebra på att avgöra hur högt man måste hoppa för att komma över hindret! Så vi får se om det är vettigt att tävla så tidigt eller inte. Jag tänker mig en låååång (och gärna framgångsrik :D ) karriär för oss.
Tycker debuten hänger en hel del på banan också, just beroende på vilka hinder som är med. Gillar verkligen när klubbarna lägger ut skissen en hel vecka innan tävling så en kan rida igenom specifika hinder och gärna linjer från banan (om jag inte orkar bygga hela banan).

Nu har jag anmält till tävlingarna i början på maj! (reserv på första dock). Tog LA direkt, vi får se hur det går, tror det som ev är svårt för oss är lika svårt i lägre klasser och jag känner mig mer bekväm i galoppen.

Och junioren som tävlat för vår klubb hade visst redan blivit värvad till en annan klubb så det blir inget lag, så har ingen annan att tänka på resultatmässigt heller. 😅

Jag blev tvungen att börja om med grundvaccin så jag får vänta lite med tävling. Men det gör inte så mycket, vi har några hinder vi behöver titta lite mer på, och det skadar inte om vi får till grundridningen lite bättre heller. Vi har ju all tid i världen på oss, bara jag som är lite sugen på att komma ut.

Det har bara blivit en träning för oss under hela vintern, det har varit alldeles för mycket annat. Försöker hitta nånstans att ställa upp mina WE-hinder så jag kan rida dem hemma, det är inte poppis hos sambon att använda parkeringen som permanent hinderbana :confused:

Och av samma anledning är jag osäker på om det kommer blir några tävlingar i sommar, även om jag är sugen. Vill dessutom bara göra tvåmoments- med hästen så några faller bort.

På plussidan är att jag nu har en till häst att rida WE på, bara jag hinner med :bump:

1000014239.webp
Jag håller på och gör en lite mer seriös lans. En 280 cm lång rundstav med 27 mm diameter har jag hyvlat till så den är konisk. Nu ska den målas och få ett handtag och en magnet.

Idag var vi på Pay&We med teknik och speed där vi red banan som var tänkt för lätt B eftersom Lätt C inte hade rep grinden och den ville vi ju köra 😅 Tänkte att jag inte skulle rida fram så mycket pga Elsa säkert blir trött och seg av all aktivitet men så fort hon kom in på banan så trodde hon att vi skulle köra speed och då blev det istället kort och spänt när jag motreagerade och seglade ner oss.

Men om jag räknade rätt hamnade vi typ runt 66,94 % som vi hade kunnat höja då vi fick lite steg vid bord och kanna när en potentiell kompis skulle hejas på av Elsa. Speeden fick vi till snygga vägar på och jag fick lite gas i unga luddfoten 😎 Jag tror hon t.o.m. fyller 5 i dagarna så det var kanske synd att jag inte köpte rosett med oss hem.

Så nu vet vi vart fokus ska ligga, att få fram henne och slippa kortheten och lite skarpare övergångar. Riktig tävling om två veckor!

Upptäckte sen att Borlänge har två tävlingsdagar 😂. Så de går båda tremoments MsvB på lördag, Dio tvåmoments MsvB söndag och Zacke tvåmoments svår på söndag. Är perfekt att få många ritter i teknik och speed, när en ändå är iväg🤩! Suveränt upplägg må jag säga!
När är det i Borlänge? Har 10 minuter dit så är jag ledig måste jag åka o kika! 😃

Det var ett sånt där online-evenemang om "Att tävla WE" som Skånes ridsportförbund ordnade idag som jag hade tänkt vara med på, men man skulle visst ha anmält sig förväg och det hade jag såklart missat 😅 . Jaja, det löser väl sig. Har bokat att vi ska iväg på öppen bana på lördag och sen blir det tävlingar två helger. Jag hoppas att hon är avrastad efter dressyren när det väl är dags för hinder!

Det var ett sånt där online-evenemang om "Att tävla WE" som Skånes ridsportförbund ordnade idag som jag hade tänkt vara med på, men man skulle visst ha anmält sig förväg och det hade jag såklart missat 😅 . Jaja, det löser väl sig. Har bokat att vi ska iväg på öppen bana på lördag och sen blir det tävlingar två helger. Jag hoppas att hon är avrastad efter dressyren när det väl är dags för hinder!
Jag tänkte också dela det evenemanget på klubbens sida men så såg jag anmälningskravet och det hade ju gått ut tyvärr. Lite drygt!

Idag var vi på öppen bana, den var byggd för Svår klass så blev lite tight och nära staketet på vissa ställen. Och även en katt som smög i buskarna som Pärlan tyckte var jättefarlig 🤣. Men kändes ändå ganska bra även om ryggningarna och vändningarna inte är Pärlans favorit 😬.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
2 581
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 303
Senast: __sofia__
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 452
Senast: Mirtai
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 848
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka