Fiorano
Trådstartare
Tycker inte det är jobbigt som arrangör att ha flera olika klasser. Just att kunna ha LD och Svår på samma tävling tycker jag dessutom är absolut fantastiskt! Då får ryttare på lägre nivå titta på högre klasser, se målen med hur hinder ska ridas osv. Det är som rätt häftigt hur exakt samma hinder som enkelslalom, två/tre tunnor, korridor mfl är med från LD till svår och görs svårare och svårare. Definitivt något av det jag älskar med WEJag som tävlat sen man fick köra fyra timmar för årets enda (eller möjligtvis två) tävling tycker ju det blivit toppen med alla tävlingar nuMen med tanke på hur fulla de blir så behöver vi ännu fler arrangörer - så heja er (och @AW ) som arrangerar era första tävlingar! Jag tror också att vi på sikt, när vi har fler arrangörer, behöver tänka till kring klasser. Som det är nu så har en full tävling ändå relativt små klasser, eftersom det totala antalet begränsar. Med ett högre söktryck och fler tävlingstillfällen kan arrangörerna ha färre klasser och få större startfält i varje klass istället. Det blir roligare tävling (och lite lättare för arrangörer, banbyggare osv). Men än så länge är det förstås bra att man kan hitta "sina" klasser på de flesta tävlingarna.