WE-tråden

Jag som tävlat sen man fick köra fyra timmar för årets enda (eller möjligtvis två) tävling tycker ju det blivit toppen med alla tävlingar nu :) Men med tanke på hur fulla de blir så behöver vi ännu fler arrangörer - så heja er (och @AW ) som arrangerar era första tävlingar! Jag tror också att vi på sikt, när vi har fler arrangörer, behöver tänka till kring klasser. Som det är nu så har en full tävling ändå relativt små klasser, eftersom det totala antalet begränsar. Med ett högre söktryck och fler tävlingstillfällen kan arrangörerna ha färre klasser och få större startfält i varje klass istället. Det blir roligare tävling (och lite lättare för arrangörer, banbyggare osv). Men än så länge är det förstås bra att man kan hitta "sina" klasser på de flesta tävlingarna.
Tycker inte det är jobbigt som arrangör att ha flera olika klasser. Just att kunna ha LD och Svår på samma tävling tycker jag dessutom är absolut fantastiskt! Då får ryttare på lägre nivå titta på högre klasser, se målen med hur hinder ska ridas osv. Det är som rätt häftigt hur exakt samma hinder som enkelslalom, två/tre tunnor, korridor mfl är med från LD till svår och görs svårare och svårare. Definitivt något av det jag älskar med WE😍!

Tycker inte det är jobbigt som arrangör att ha flera olika klasser. Just att kunna ha LD och Svår på samma tävling tycker jag dessutom är absolut fantastiskt! Då får ryttare på lägre nivå titta på högre klasser, se målen med hur hinder ska ridas osv. Det är som rätt häftigt hur exakt samma hinder som enkelslalom, två/tre tunnor, korridor mfl är med från LD till svår och görs svårare och svårare. Definitivt något av det jag älskar med WE😍!
Jag håller med att det är en positiv grej, men jag tycker också att det är tråkigt när en full klass har fem ekipage - eller till och med att man inte får plats när man anmäler sig som tredje ekipage i klassen för att dagen är full. Vi ska vara rädda om den goda stämningen som finns mellan ryttare på alla nivåer, men jag tror också att det är stimulerande att rida en klass med kanske 15-20 ekipage på samma nivå som man själv.

När vi skulle schemalägga vår tävling utanför Malmö hörde jag av mig till en domare allra först och hon fick välja blad några datum så vi inte skulle stå utan domare. Vi ansökte, sen fick domaren förhinder och den andra var upptagen :meh: Nu har vi en domare med 32 mil enkel resa :crazy: Fick höja antalet starter från 20 till 40 för att få det gå runt. Hoppas folk kommer trots att vi inte anordnat WE-tävling tidigare.

Hur funkar det med domare, måste de vara utbildade på WE till både dressyren och tekniken?

Måste lägga till att vi fick hjälp av den andra domaren att hitta någon som kunde döma :love:
Inser att mitt inlägg ser väl negativt ut, det var mer en reaktion på @Fiorano inlägg om att det bara finns två domare i Skåne.

Anmält till Borlänge i maj. Bara 32 mil dit😅. Anmälde båda till MsvB avd A. Tänker att Zacke får gå nåt lättare och Dio får gå speeden mest för att gå banan två gånger. Tanken är att Zacke ska ut och gå nån lätt dressyrklass innan för att ha roligt och Dio ska gå MsvB1 för vårt div 1-lag.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 085
Senast: __sofia__
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 282
Senast: Mirtai
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 482
Senast: ildiko
·
Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
415
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka