WE-tråden

Jag ska på min tredje WE-träning nästa helg. Behöver lära mig lite mer innan vi (Södra Sallerup, utanför Malmö) ska anordna tävling i början på juni. Där det är jag som är drivande/ansvarig 😅 Har i alla fall redan bokat domare :up:

Tänkte att jag kanske kan få lite bra hjälp här inför jag ska göra vår propp :D
Tävling i Södra Sallerup i juni, så kul! Och kul med träning :-)

• Hjärta
Reactions: AW
Filmade januaris onlinebana igår. Började med Dio och honom hade jag inte ridit på en vecka 🙈. Han har naturligtvis motionerat men bara på lina och som handhäst flr jag har inte mått på topp. Så han blev lite het och det var väldigt svårt med bytena. Men väldigt nöjd med lanslinje och så enkelslalom på en hand med lansen. Det gjorde han fint!

Zacke red jag på en hand och det gick ganska bra. Parallellslalomen är ju bajs och med båda hästarna glömde jag sista volten i tre tunnor😅. Har köpt ett sprengerpelham men låg port och det är mycket bättre tycker han än det raka.

Generellt hittar jag inte galoppen som behövs för att rida de små svängarna. Behöver verkligen ha en kort, långsam galopp utan samling. Men den är svår svår att få till..

Jag var på första riktiga WE-träningen igår, hade inte ridit på två dagar och Pärlan har inte gått med andra hästar sedan syster hopptränade i november så hon var lite taggad och kunde knappt trava i början (hjälper inte att jag måste sitta ner heller 😅). Men vi fick prova bro för första gången! Fick ha draghjälp första gången men sen inga problem. Hängde löst två gånger, i ett väl luftigt byte och när vi skulle ta ringen i galopp blev det också ett litet skutt. Blev en del byten fram och tillbaka också som inte riktigt var meningen (de är dock oftare rena än de som är meningen 🙃). Fick iaf prova några nya hinder och lite bra tips!

Anmält till årets första tävling! Blir att åka till Fagersta och både Dio och Zacke ska med. Dio ska gå MsvB avdelning B för det känns väldigt skönt att inte rida speeden på honom. Zacke ska gå svår och målet är att sätta både RM och SM-kval😅.

Riktigt nöjd med WE träningen igår.
Jag är extra nöjd över tunnorna för där fick jag äntligen med mig bogarna. 🤩👏
Screenshot_20250217_223055_Gallery.webp

Har ju haft en jla monsterförkylning och än sitter det massa slem I luftrören. Hästarna har fått ta det lite lugnt ett par veckor men nu ska dom igång ordentligt. Zacke och Dios tävlingspremiär för året är tre veckor bort, så ska lägga in ännu mer hinderträning kommande veckor. Zacke gick lite hinder i lördags och han var så himla pigg och drog som en tok med mig på lanslinjen i början 😅. Grind och flyttning över bom ger så fint flyt men sen har vi vanliga problemen men parallellslalomen och bytena generellt.

Jag fegade ur från "Pay and WE" som jag hade lite lösa planer på nu i helgen. Har varit så hårt och fruset i marken så har inte kunnat rida fullt ut och känns som att hon bara hade varit övertaggad och rädd för alla hinder, 10-12 minuter inne på banan hade nog inte varit tillräckligt för att kunna rida på hinder ordentligt 😅. Men nu är det plusgrader och ändå ganska så torrt så hoppas komma igång lite mer på riktigt nu!

Nu ska jag också komma igång! Jag har bokat en träning om knappt två veckor med nya hästen. Den äldre hästen är under igångsättning, och jag hoppas kunna börja rida hinder i skritt och trav om ca sex veckor.

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
2 772
Senast: Mirtai
·
Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
345
Senast: animalasia
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 085
Hundträning Jag ska gå i pension senare i år och börjar planera "pensions-valp" :-) Vet inte hur länge efter pensionsdagen jag ska lyckas hålla mig...
Svar
12
· Visningar
1 247
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka