WE-tråden

Var och vetcheckade Pärlan igår ua! Men mina extraryttare kan/vill inte rida nu på ett tag så tänkte att jag får börja trappa upp min egen riding lite mer nu. Kan i alla fall tömköra och longera själv nu också så att jag kan avlasta ryggen lite mer även om jag inte kan stå i stigbygeln. Hon ska få ta det lite lugnare nu men tänkte inte ställa av helt förrän det ev blir tvunget pga väder/underlag

Funderar lite på att hoppa på den där online-cupen för att ha något mål. Är ett stall relativt nära som kommer bygga upp banorna varje månad så man kan köra dit och rida och filma. Slipper man släpa själv :angel1:

Var och vetcheckade Pärlan igår ua! Men mina extraryttare kan/vill inte rida nu på ett tag så tänkte att jag får börja trappa upp min egen riding lite mer nu. Kan i alla fall tömköra och longera själv nu också så att jag kan avlasta ryggen lite mer även om jag inte kan stå i stigbygeln. Hon ska få ta det lite lugnare nu men tänkte inte ställa av helt förrän det ev blir tvunget pga väder/underlag

Funderar lite på att hoppa på den där online-cupen för att ha något mål. Är ett stall relativt nära som kommer bygga upp banorna varje månad så man kan köra dit och rida och filma. Slipper man släpa själv :angel1:
Onlinecupen är guld att ha under vintern! Ska dilma mina ritter ikväll, lagom i sista minuten 😅.

Nu är det drygt en vecka sen min häst genomgick artroskopi i bakknät och allt har gått bra. Han hanterar boxvilan mycket väl. I morgon ska jag försöka ta stygnen, och vi har börjat promenera för hand, bara några minuter i taget. Jag ser hela tiden en massa roliga WE-träningar och tycker det är så trist att jag inte har kunnat vara med på så länge. Men nu börjar det kännas som om vi är på väg tillbaka - även om jag inte har någon aning om artroskopin kommer göra honom helt bra. Men prognosen är ändå hyfsad enligt veterinären som opererat.

Är naturligtvis jättetråkigt att hästen reagerade så starkt på atmosfären och miljön men för min del hade jag inte fortsatt ritten.

Jag tänkte också lite i de banorna (speciellt med diskussionen om JvBW och Gatsbys ritt). Var först inte säker på om de hade börjat själva ritten ännu. Hade inte ljud på så vet inte om det kommenterades något på plats?

Jag som inte tävlat på över ett år nu blev lite taggad på den här cupen, funderar på om man ska rida dressyrprogrammen också. Har fortfarande lite svårt med större trav men kollade på LA:1 programmet som jag ändå hade tänkt ge mig ut i (mest för att kunna rida så mycket som möjligt i galopp i tekniken) och verkar inte var såå mycket trav ändå. Behöver ju inte plocka fram Unghästklass-traven heller 😅 . Fattar jag förresten programmet rätt att ena skänkelvikningen är i trav och den andra i skritt?

Jag antar att man kan rida dressyrprogram och teknikbana olika dagar?

Jag som inte tävlat på över ett år nu blev lite taggad på den här cupen, funderar på om man ska rida dressyrprogrammen också. Har fortfarande lite svårt med större trav men kollade på LA:1 programmet som jag ändå hade tänkt ge mig ut i (mest för att kunna rida så mycket som möjligt i galopp i tekniken) och verkar inte var såå mycket trav ändå. Behöver ju inte plocka fram Unghästklass-traven heller 😅 . Fattar jag förresten programmet rätt att ena skänkelvikningen är i trav och den andra i skritt?

Jag antar att man kan rida dressyrprogram och teknikbana olika dagar?
Du kan filma olika dagar. Helt rätt med skänkelvikningarna och du behöver verkligen inte ha en stor trav. Iom att det går på kort bana gynnas en mer av en lite mindre men reglerbar trav. Gillar verkligen WE-programmen eftersom det handlar om så mycket lydnad före flash.

Fick resultatet för mina ritter I cupen och Dio fick 63% och Zacke 67% trots en nolla på lämna lans eftersom jag klantade mig och rev tunnan🙈.

Håller på att ragga ryttare för att få ihop ett lag till lag-SM nästa år också. Det ligger i Borlänge och dit är det bara drygt 30 mil för oss så riktigt nära😅. Jag får inte rida Zacke så hoppas att Dio ska kvala. Vill hemskt gärna kvala honom till RM också! Hade varit så roligt att kvala SM med Zacke och RM med Dio och kunna åka ner med båda🤩. Det är verkligen mitt stora mål för 2025!

Fick resultatet för mina ritter I cupen och Dio fick 63% och Zacke 67% trots en nolla på lämna lans eftersom jag klantade mig och rev tunnan🙈.

Håller på att ragga ryttare för att få ihop ett lag till lag-SM nästa år också. Det ligger i Borlänge och dit är det bara drygt 30 mil för oss så riktigt nära😅. Jag får inte rida Zacke så hoppas att Dio ska kvala. Vill hemskt gärna kvala honom till RM också! Hade varit så roligt att kvala SM med Zacke och RM med Dio och kunna åka ner med båda🤩. Det är verkligen mitt stora mål för 2025!

Varför kan inte Zacke gå?

Var iväg till ridhuset med Pärlan "själv" för första gången sen jag bröt benet. Hon var ganska taggad 😅 . Byggde fram en "grind" för första gången, var något svårt moment åt varje håll men gick ganska bra ändå. Framlänges var det att göra halt efter ryggningen och stänga grinden, baklänges var det första vändningen att få in rumpan först i grindhålet. Men hon höll sig lugn hela tiden så vi kommer nog snart in i det med lite mer övning 👍

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 273
Senast: Lady_S
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 169
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 987
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka