Såg på fb att Göteborgs Hästsportklubb ska göra en WE satsning nästa år. Superkul för oss som bor i närheten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haft lite spärr att träna Dio med lans sen jag åkte av i maj. Men nu är han mycket lugnare med den och igår kunde jag jag jobba med att hämtning/lämning och tom i högre hastighet! Red även runt en del på en hand och jobbade volter och tempon. Att rida med en hand är verkligen guld för att kontrollera av form och bärighet! På söndag ska jag filma onlinetävlingen och är verkligen inget fan av parallellslalom på kortsidan..
Visa bifogad fil 159629
Tycker ni gjorde parallellslalomen riktigt bra! Mina hästar får inte riktigt till den där korta galoppen i svängen utan att översamla sig och så blir det för jobbigt och blir kaos.Vad skönt att det börjar släppa! Första gången jag red på i galopp efter att Pärlan flög i luften vågade jag inte riktigt satsa ordentligt på att ta ringen, jag ska ju helst inte åka av liksom
Och efter att ha läst hur jobbigt det skulle vara med parallellslalom på kortsidan och vi knappt orkat runt sist jag provade hemma var jag överraskad över hur lätt det gick för oss på första försöket! Vi fick nog lite extra energi av att vara på bortaplan
Sen skrittade jag nog för få steg, svajade i övergångarna och sista enkla bytet blev ingen ordentlig skritt och dessutom felfattning, men sen bytte hon faktiskt rent! Så ser det nästan som positivt ändå
Så fint ridet! Och det ridhuset känner jag igen, jag bor rätt nära!Nu har vi varit på öppen bana! Lite laddad häst, jag höll på att åka av första gången jag skulle prova ta ringen från tjuren i skritt . Hon var lite misstänksam från början men sen LÄT det ju när magneten släppte och ryckte till i lansen så den petade henne i sidan, då flög hon i luften och jag satt framme på halsen. Men då stannade hon i alla fall
Sen blev det lite reaktion varje gång vi skulle förbi.
Anmälde aldrig till online-cupen så hade ingen banskiss men stod ju nummer på hinderna så vi chansade lite. Blev lite vilse på vilket håll jag skulle efter bommen, och insåg inte förrän jag var på väg att lansen stod lutad på fel håll. Men ändå godkänt första försök på att rida bana tycker jag! Grinden får vi träna lite mer på.
Ja parallellslalom på kortsidan är ingen favorit! Jag har ju inga problem att få plats, men jag tycker flytet blir lidande av placeringen.Haft lite spärr att träna Dio med lans sen jag åkte av i maj. Men nu är han mycket lugnare med den och igår kunde jag jag jobba med att hämtning/lämning och tom i högre hastighet! Red även runt en del på en hand och jobbade volter och tempon. Att rida med en hand är verkligen guld för att kontrollera av form och bärighet! På söndag ska jag filma onlinetävlingen och är verkligen inget fan av parallellslalom på kortsidan..
Visa bifogad fil 159629
Så fint ridet! Och det ridhuset känner jag igen, jag bor rätt nära!
Tycker ni gjorde parallellslalomen riktigt bra! Mina hästar får inte riktigt till den där korta galoppen i svängen utan att översamla sig och så blir det för jobbigt och blir kaos.
Det kommer fler tävlingar, Skåne är verkligen på gång! (Fast jag åker glatt två timmar för en WE-tävling, för några år sen åkte jag fyra... )Tack!
Är inte vårt allra närmsta men rätt halva av Skåne i alla fall. Började titta på TDB och hoppas att det kanske tillkommer lite mer tävlingar, Trelleborg och Åstorp börjar kännas långt, tar över en timme ju
Det kommer fler tävlingar, Skåne är verkligen på gång! (Fast jag åker glatt två timmar för en WE-tävling, för några år sen åkte jag fyra... )
Jag har kört till Mörrum, och det är smidigt! Och på din beskrivning låter det som du har en 30 min närmre än jag har. Vi kommer säkert ses på tävlingar i år :-) Jag ska bara få hem min nya häst och lära honom alla hinder (och har du lust får du gärna komma hem till oss och rida tillsammans, vi har bara utebana 20x40 men brukar funka bra)Utökade sökningen och Mörrum och Snapphanarnas låg ju inte heller så långt bort även om det är precis över Skånska gränsen. Nästan smidigare för oss att åka på det hållet, rakt ut på väg 19 bara. Men kanske inte för en första start i Mars