Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag bara funderar på om rösterna som kom på Lobelia var ett nytt försök till drev?
Ska kolla gamla listan innan ändringar och jämför och fundera på det
Jag kan iaf förklara min röst!

Jag kikade ffa på snurrfians inlägg efter dl3 och innan hon käkades, tyckte det var väldigt mycket om Lobelia, så jag följde i hennes fotspår.

Sedan så hade jag den uppfattningen att cirkus var den vettigare i Lobelia/cirkus inläggen under dagen och det var för mig ytterligare en indikator på att det kunde ligga något i Snurrfians funderingar

Klara röstar också på Lobelia, och då jag tror att hon är siad god, så kändes det som att väldigt många som jag höll för goda samt snurrfian alla verkade tycka lika, så jag följde med dem helt enkelt, då även jag tyckte det var däråt det lutade.

Med den vändningen allt tog efter jag åkte till stallet så är jag nu kanske mer böjd åt att det kan vara två goda som har käbblats hela dagen och tagit upp fokus från andra,
vilket jag kan ana att lyan haft väldigt kul åt:cautious:

Så tur att ffa Koppen och LenaH hade tankarna med sig och kunde se bortanför detta!
Bra jobbat!

Senast ändrad:
Så mina onda/osäkra

habina
Mirtai
Lobelia
thoora
q4e
lilltess

Om jag får gå på spelstil så tror jag att q4e kan vara god, hon spelar lite återhållsamt som hon gjort förut som god med viktig roll - å andra sidan så har hon inte varit synligt ond så länge nån gång så det är en synnerligen osäker teori/tanke.
I min allra första lek var jag ond till slutet, men det kan nog mest tillskrivas de extra chanser en som spelar första gången får, annars hade jag nog rykt omgående tror jag! Förra leken var jag ond och åkte ut i första lynch, som du kommer ihåg;)

Men åh!
Jag tror jag fattat @cirkus roll!
Måste kolla med @glömmerallt imorgon men skriver här så jag inte glömmerallt.

:laugh: Fråga mig? Tja jag tänker inte svara:p men om vi säger så här så här att om du har den pusselbit jag tror du har så är du rätt duktig om du kommer fram till samma cirkus bit som jag;).

Du har för övrigt fått mig att börja pussla in lilltess ochskå men jag är mindre säker på den biten:p

DL4
13:07 Lobelia röstar på glömmerallt
17:14 cirkus röstar på Lobelia
18:00 Koppen röstar på FiaM
18:12 Klara röstar på Lobelia
18:44 quarter4ever röstar på Lobelia
18:48 Mirtai röstar på Lobelia

20:13 LenaH röstar på cirkus
21:19 thoora röstar på glömmerallt
20:30 Lobelia ändrar röst till cirkus
21:09 glömmerallt röstar på FiaM
21:13 Habina röstar på FiaM
21:14 LenaH ändrar röst till FiaM
21:19 Lobelia ändrar röst (igen) till FiaM
21:25 FiaM röstar på Lobelia

glömmerallt: 1
Lobelia: 5
FiaM: 5

Blacksmithfarm: Klara - Habina - LenaH- FiaM
bollen__: cirkus - glömmerallt - Paddington
cirkus: - Klara - Lilltess - Paddington -Blacksmithfarm-Lobelia
FiaM: Habina - fio - Lobelia-Lilltess-Lobelia
glömmerallt: Paddington - missar --Blacksmithfarm- Blacksmithfarm-FiaM
Habina: Lilltess - fio - Paddington -Blacksmithfarm-FiaM
Klara: Snurrfian - Lobelia - Paddington -Blacksmithfarm-Lobelia
Koppen: bollen__ - fio - thoora-Blacksmithfarm-FiaM
LenaH: Klara - Paddington - glömmerallt-Blacksmithfarm-FiaM
Lilltess: Klara - fio - Paddington- FiaM-Missar rösta-
Lobelia: Habina - glömmerallt - Paddington -Blacksmithfarm-FiaM
Mirtai: quarter4ever - Koppen - Blacksmithfarm-Blacksmithfarm-Lobelia
quarter4ever: Klara - glömmerallt - thoora-FiaM-Lobelia
Snurrfian: Habina - glömmerallt - glömmerallt-FiaM
thoora: quarter4ever - Koppen - glömmerallt
-Blacksmithfarm

Nå om jag ska sammanfatta lite:

LenaH, Koppen och Lilltes hamnar åt det goda hållet pga sina röster på FiaM(lilltess dagen innan) koppen och lena har jag ju teoriat om tidigare också.

Klara är ju borgmästaren och en sådan tenderar ju att bli extra granskad, därför är det rimligt att tro att hade hon varit ond så skulle någon utryckt mer misstankar mot henne det är ju också rimligt att hon var siad(snurrfian skrev att hon trodde klara var siad). Och eftersom ingen utryckt starka misstankar så bör hon ju om hon är siad vara god.

Lobelia verkar lite fladrigt förrvirrad(förlåt lobelia :o) och jag tycker nästan hennes konstiga röst på mig talar till hennes fördel, tror inte en ond lobelia hade fladdrat iväg sådär utan tänkt sig för lite mer. Även Bsf röstningen talar på ett lite bakvänt vis till hennes fördel

Cirkus vill jag stoppa i samma fack som lobelia, jag såg att någon tyckte cirkus var ovanligt "platt" eller något åt det hållet i sina teorier jag nog inte det. Inte så att jag tycker teorierna är särskilt bra(förlåt cirkus) men hon känns ganska spretig och drivande( t.ex bsf röstningen, mot lobelia nu senast) och det får mig att tro att hon är god tycker hon var mer "smidig" i förra leken när hon var ond.

Thoora röstar ofta ganska sent, och inte på den som åker så jag börjar fundera på om hon kan vara ficktjuven som inte vill riskera att rösta ut en ulv? Det är en ny tanke som jag inte riktigt hunnit bearbeta än så behöver fundera mer och tar gärna input.

Habina har väldigt bra röststatistik, nästan lite väl bra med tanke på hur hennes teoriande sett ut(har för mig hon har skrivit något i stilmed att hon har dålig koll). Iövrigt har jag dålig koll det jag lagt på minnet är att hon försvara thoora tidigare i tråden.

Mirtai, ständigt denna Mirtai. :cautious: Är ungefär vad jag känner här. Sista röstningen talar mot henne.

Q sista röstningen talar emot henne, i övrigt så är hon svårbedömd tycker jag.

jag tycker att de med dessa inlägg nedan bla tar bort fokuset på "kriget" mellan cirkus och Lobelia
där det ett tag verkade som alla skulle välja sida åt något håll
De bidrog alltså till att få fokus på att hitta en ulv ,
Jag tror att ulvarna haft lilla julafton under dagen idag och i början på röstningen,
de har liksom inte behövt göra något för att röster skulle trilla in på Lobelia och cirkus.
Iom det ändrade fokuset så började röster istället komma på FiaM och flera ändrade röster från cirkus till FiaM, annars hade nog Lobelia , eller cirkus rykt!
Lobelia, bollen och snurris i lyan?! Lustigt att FiaM lyckas pricka in två stycken vrålgoda roller :cool:

Sen utesluter ju min slutsats inte att tex GA eller FiaM är ond men då har Snurris chansat/klurat ut det på eget bevåg, inte tack vare spioninfo.

Usch va fult Buke är nu. Ska vi ha grått?! :wtf:

Fö har jag lagt vissa åt sidan och blrjat kika på de som håller sig i bakrunden. Känns lite som att de sitter med en skål popcorn och skrattar åt oss. :(
Vi är inte säkra nån av oss, vi griper efter halmstrån allihop och röstningarna har inte gett mycket heller.

Jag är inte alls lika säker på att Klara är siad, som vissa av er.
GA vet jag inte alls var jag ska sätta henne. Hon brukar dock vara ond när hon spelar som hon gör denna gången.
Lilltess vill jag ha som god just nu och även Cirkus.

Däremot kommer jag granska Q4, thoora, fiaM, Mirtai och Lobelia.

Habina är neutral och svårplacerad. Tycker hon står med halva högerfoten mot ett mycket varmt ställe med en lägereld uppe på en kulle. Men är inte säker.

Har jag missat nån?

Har skummat igenom FiaM lite.

Det fetstilta har jag kommenterat tidigare. Jag tolkade det som ett försök att hinta och få oss (mig iaf) att hon hade en god roll med sia av nåt slag. Samtidigt mer eller mindre ondförklarar hon BSF.

Fler än jag som lagt märke till det iaf

Här håller jag verkligen med.
Och rösten på Lilltess som iaf jag sätter åt goda hållet var tunn och svag utan nån bra teori. Kan det vara så att "jag röstar på nån annan för BSF åker ändå?"

Hon nominerar Habina
Röstar på fio i DL1 kl 21:28. Alibiröst?
DL2 röstar hon på Lobelia

Det flrstår jag inte riktigt. Lobelia var verkligen drivande på henne och fick inga direkta svar.
Jag tror att FiaM har en ond roll av nåt slag. Hon sprider ut småeldar här och var, ger tunna teorier och svarar mest undanflyktigt på kommentarer. Nästan som om hon vill hålla sig i bakrunden och inte sticka ut.
Ska se om jag kan hitta nåt mer. Har för mig jag hade nåt annat jag stört mig på :p

Koppen röstar på FiaM

Ok jag köper det inte heller. Men det känns som jag missat något. Snurris röstade väl på FiaM sist?

Känner i detta läget att jag håller kvar min känsla att FiaM skulle vara ond. Så om Lobelia ryker och nu ÄR god, har jag inte bidragit till det iaf. Och om hon skulle vara ond, ja då ser jag annorlunda på Fia

Jag tror jag har hajat nu och jag tror därför att det är jättekorkat att lyncha @Lobelia . Jag är inte säker men jag tror att jag vet vilken roll hon har.

Klart jag skulle vilja men jag kan ju inte outa henne. :crazy:

Eftersom jag tror att @Lobelia har en roll jag vill ha kvar i leken och jag inte alls är säker på att FiaM har det så ändrar jag röst till FiaM.

LenaH ändrar till FiaM

Och har jag fel så ska jag aldrig hota med att anmäla henne till en fälttävlan mer. :o

Senast ändrad:
Vilka tankar är det du syftar på? Det kändes som deras anledningar att rösta på FiaM skilde sig mycket åt så jag blir lite nyfiken.
och att ha tankarna med sig är ju mest ett uttryck för att man tänker till, och inte direkt tankar nedskrivna, iaf som jag brukar tolka det
Men samlade ändå ihop det som jag tycker de bidrog med för att få fokus på FiaM, och att jag håller det för mycket troligt att Lobelia , eller cirkus, åkt om inte så många kunnat samlats kring FiaM istället
Nu har jag fortfarande ett viss mått av paranoia kvar att nån av cirkus el Lobelia skulle vara ond,
men det verkar mer och mer som att så inte är fallet!
Cirkus tror jag att jag har pusslat in nu också ;)

och att ha tankarna med sig är ju mest ett uttryck för att man tänker till, och inte direkt tankar nedskrivna, iaf som jag brukar tolka det
Men samlade ändå ihop det som jag tycker de bidrog med för att få fokus på FiaM, och att jag håller det för mycket troligt att Lobelia , eller cirkus, åkt om inte så många kunnat samlats kring FiaM istället
Nu har jag fortfarande ett viss mått av paranoia kvar att nån av cirkus el Lobelia skulle vara ond,
men det verkar mer och mer som att så inte är fallet!
Cirkus tror jag att jag har pusslat in nu också ;)

Ok :)

Ok. Dags att försöka få ner lite tankar innan dl. Ber om ursäkt att jag bara försvann igår, familjen påkallade min uppmärksamhet och sedan var det sovdags.

Jag ska försöka få med svaren på era frågeställningar också. Lite kortfattat kanske, jag sitter på mobilen.

Klara - har jag som säkrast god. Jag tror att hon är siad, inte bara en utan två gånger.

Cirkus - har också en plats på den goda sidan i mitt pussel. Hon lurade mig totalt i förra leken, men jag tycker hon spelar annorlunda den här gången. Mer aktiv och letar på ett sätt som gör att jag tror att hon är god. Hennes resonemang har stämt väl överens med mina genom hela leken, inte bara hennes rena teorier, utan hennes resonemang kring händelser och andras teorier. Jag vet inte @LenaH hur jag ska förklara det bättre. Jag hängde inte till hundra med på vad som hände när hon säger att hon blev lurad av @Lobelia men även om jag tycker att vi har liknande funderingar behöver jag väl inte hålls med om, och förstå varenda detalj?

Glömmerallt - baserat på hur hon skriver, hennes säkert på att jag är god och även hennes tro på cirkus gör att jag håller henne för god. Med brasklappen att det är hon som sitter i lyan och lurar brallorna av mig.

LenaH - baserat på hennes diskussioner med och om Snurrfians spioninfo har hon fått en plats på den goda sidan i mitt pussel.

Koppen - jag har hela tiden tyckt att hon spelat klart och redigt den här gången. Hennes röst på FiaM igår talar också för hennes godhet.

Q4e - har haft en tuff vecka, men visar en vilja att konstruktivt föra leken framåt. Jag tror inte hon sitter i lyan.

Habina, Mirtai och Lilltess - har jag haft för dåligt med tid för att kunna bilda mig en uppfattning om.

Lobelia - är jag fortfarande misstänksam mot. Jag tror att hon försökte starta ett drev mot glömmerallt igår och trodde att hon skulle få med sig cirkus. När cirkus sedan vände blev hon desperat och försökte vända det mot henne istället. Räddningsrösten på FiaM tillslut var ju bara logisk. FiaMs tveksamma röst på Lobelia gör att jag ytterligare tror att dom satt i lyan tillsammans. Hade FiaM vetat att Lobelia var god borde det varit enklare för henne att bara haka på mot Lobelia. Nu avvaktade hon till sista minuten. Lobelia skyller också på att cirkus lurade henne, men varför bara ta till sig vad cirkus skrev? Vi var flera som pekade på orimligheter i hennes teori om glömmerallt.

Thoora - Mina teorier mot thoora har ju redan varit uppe för diskussion. Jag släpper det där med formuleringarna, vi ser på det olika. Kvar står hennes ickeröst på Paddi, där hela motiveringen går ut på varför hon inte vill rösta på Paddi istället för varför hon röstar på glömmerallt. Igår hakade hon på Lobelia utan att ta till sig allas protester mot orimligheterna i hennes teori.

Puh!

@glömmerallt jag har inte försvarat thoora, sluta upprepa det så det plötsligt blir en "sanning". Jag har skrivit att jag inte förstår varför hon prompt måste vara ulv bara för att hon spelar bra. Dvs hon kan vara ulv, men hon kan lika gärna vara tjuv eller god. Jag vet inte alls.

Fast nu blir jag lite less, att jag skiftat från goda hållet till onda hos så många. Skulle jag verkligen vara drivande i utröstningen av Paddington då? Det fanns lite små funderingar om att Paddington var ond efter fios lynch, men de flesta trodde det var ologiskt. Jag drev på och envisades och hon visade sig vara ond. Räknas det plötligt inte längre?

Jag har ingen jag är hundra säker på är god, däremot tror jag att bollen__ siade klara som god, så där är jag mer säker. Men absolut inte hundra. Sedan finns det flera som, beroende på hur de spelat, känns mer eller mindre goda. Men säker är jag inte.

Tror inte ulvarna tänker vara juste och käka mig nu, men om det ändå skulle inträffa, så får ni se det här inlägget som mitt "testamente".

Jag kommer kika extra på Mirtai och Thoora. Igen.
Mirtai har inte lyckats pricka in en enda onding. BSF har fått inte en utan två röster av henne samt jag och Lobelia varsin. Hon nominerar Q4 till BM och ser man på q4's röstningar talar inte heller de till hennes fördel: glömmerallt, thoora, FiaM och Lobelia. Klara till BM. Förutom Klara så är det inte så många mer som lutar åt det goda hållet. Möjligtvis GA och Lobelia också. Ga tack vare sitt spelsätt och hur hon röstat och jag vill tro att Lobelia efter gårdagen verkligen är god. Igår fick jag tom för mig vilken roll hon kan ha. Men det vill jag fundera på lite till innan jag vågar påstå det.
Thoora nominerade Q4 till BM och sedan har hon röstat på mig ga och bsf. Tre stycken goda roller.

Det ser INTE bra ut för thoora. Hennes teorier håller inte för fem öre heller. Hon har spelat lite i skymundan också och ställt sk "nybörjarfrågor". Nåt som jag avfärdade tidigt i leken. Hon kan lika gärna ha ställt dessa frågor för att hon fick jobba ensam som ulv flera stunder pga hennes ulvkollegor hade ett liv utanför leken (hemska tanke!) :p och hennes motattack till mig är nåt jag inte kunnat släppa. Det köndes lite som försvar utan att kunna förklara sin goda roll. Därför vill jag sätta @thoora @Mirtai och @quarter4ever på min lista över "nutarvidesistaulvarna"

Oj här händer det saker!
Jag hann inte vara inne innan DL så det var mycket att läsa ikapp!
( har precis kommit tillbaka från stallet)

Först och främst var det ändå ett bra utfall till slut!
FiaM var en av de jag haft lite svårt att placera och vet att jag röstat på henne en gång innan.
Jag var övertygad om att Lobelia var skum efter diverse konstiga formuleringar under dagen i framför allt inläggen med cirkus.
Nu känner jag dock att jag nog är tillbaka i min åsikt om vilken roll hon kan tänkas ha, som jag tyckte mig ana under första dagen och under BM-diskussionerna
Jag kan inte riktigt få till det att cirkus skulle vara ond heller, men lite konstigt tycker jag det är att hon närmast ber om att bli lynchad i eftersnacket?
Får gå igenom allt som sagts idag känner jag från cirkus för att kanske få ihop det hela
Jag tror att det kan vara sannolikt att båda är goda som det ser ut nu, och då är jag tillbaka där jag var igår igen innan jag började med blankt papper:(
Det som kommit fram sedan dess är att snurrfian var lösmynte spionen och att FiaM var ulv så det krymper ju lite tänkbara scenarier!
2 ulvar + en ficktjuv är det som behöver hittas

LenaH är jag rätt övertygad om att jag hittat en vettig plats för i mitt pussel nu, i en god roll :)
har svårt att se att hon skulle vara ond som hon skrivit idag! Tänker bra och utanför ramen!
Klara finns det ingen anledning så här långt att tvivla på att hon skulle vara god, inget har förändrats för mig sedan tidigare

I resten av gänget
thoora, Koppen, glömmerallt, Habina, Lilltess, Mirtai
Här känner jag att här borde de 2 ulvarna +ficktjuven finnas
Med en brasklapp: Såtillvida inte Lobelia el cirkus råkar vara något av det i alla fall:cautious:
Min egen roll vet jag vilken jag har
Så detta borde gå att pussla ihop tycker jag!

I princip alla andra håller koppen som god, vad har hon gjort för att hamna på osäker-listan hos dig? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar