Watership Down [Ulvlek!]

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 157
  • Visningar Visningar 68 951
Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså.. är vi 100% på att klara blivit siad? Jag vill och hoppas men jag är nojig. .

Jag är inte alls säker. Tror att bollen__ siat henne med tanke på hur hon skrev, däremot tror jag inte att byfånarna siat henne också. Men visst skulle bollen__ kunnat sia någon annan. :nailbiting:

Uppdatering

Ärenpris visste att det var farligt borta vid bondgården, men han kunde helt enkelt inte hålla sig borta från grönsakslandet! Tyvärr hörde han inte katten Tab som smög sig fram bakom knuten, och när de vassa klorna väl hade borrat sig in i hans rygg hjälpte det inte att han var snabb som vinden.

cirkus var Tvilling

pic_detail52e4eee53d63d.png

wdf12.jpg

DL 1

18:20 thoora röstar på Koppen
18:44 quarter4ever röstar på glömmerallt
19:49 fio röstar på Koppen
20:48 Lilltess röstar på fio
20:51 Habina röstar på fio
20:54 cirkus röstar på Lilltess
21:06 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:08 Koppen röstar på fio
21:19 LenaH röstar på Paddington
21:21 Klara röstar på Lobelia
21:22 Lobelia röstar på glömmerallt
21:24 Paddington röstar på fio
21:27 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:27 Mirtai röstar på Koppen
21:28 FiaM röstar på fio
21:29 bollen_ röstar på glömmerallt

DL2

16:26 Blacksmithfarm röstar på LenaH
17:16 Lobelia röstar på Paddington
18:34 Habina röstar på Paddington
19:23 Koppen röstar på thoora
19:47 cirkus röstar på Paddington

20:56
Lilltess röstar på paddington
21:08 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:16
FiaM röstar på Lobelia
21:17 Snurrfian röstar på glömmerallt.
21:17 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:20 Klara röstar på Paddington
21:23 quarter4ever röstar på thoora

21:24 bollen__ röstar på Paddington
21:24 LenaH röstar på glömmerallt
21:28 Paddington röstar på Habina

21:29 thoora röstar på glömmerallt

DL3

15:33 FiaM röstar på Lilltess
17:34 Koppen röstar på Blacksmithfarm
18:19 quarter4ever röstar på FiaM
19:15 Lilltess röstar på FiaM
19:19 cirkus röstar på Blacksmithfarm
20:01 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20:16 Blacksmithfarm röstar på FiaM
20:47 Klara röstar på Blacksmithfarm
20:51 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:58 Habina röstar på Blacksmithfarm

21:06 Snurrfian röstar på FiaM
21:07 Mirtai röstar på Blacksmithfarm
21:11 thoora röstar på Blacksmithfarm
21:29 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm

DL4

13:07 Lobelia röstar på glömmerallt
17:14 cirkus röstar på Lobelia
18:00 Koppen röstar på FiaM
18:12 Klara röstar på Lobelia
18:44 quarter4ever röstar på Lobelia
18:48 Mirtai röstar på Lobelia

20:13 LenaH röstar på cirkus
21:19 thoora röstar på glömmerallt
20:30 Lobelia ändrar röst till cirkus
21:09 glömmerallt röstar på FiaM
21:13 Habina röstar på FiaM
21:14 LenaH ändrar röst till FiaM
21:19 Lobelia ändrar röst (igen) till FiaM
21:25 FiaM röstar på Lobelia

Hur skulle lyan kunna veta det? De vet väl inte vem ficktjuvar är tex? Så du skulle kunna vara ond utanför lyan utan att ulvarna har en aning om det...
Diskussion mellan mig och Mirtai i onsdags. Här förstod hon inte, ville inte förstå, läste slarvigt eller låtsades inte förstå att jag inte pratade roll, utan sida.
Mirtai röstar på Koppen

Det baserar jag på hennes Kommentarer om att lyan skulle veta vilken sida hon är på. Tycker det känns skumt att så säkert kunna diskutera sånt när vi vet att ingen egentligen vet något alls om man inte sitter i lyan.
Återigen. Jag räknade ut att det var ca 8,8% chans att jag skulle vara den onda vid sidan av lyan. Därför är sannolikheten att lyan borde kunnat gissat på vilken sida jag var på. Goda sidan
Jag röstade inte på Fio eftersom jag tyckte det var tråkigt att rösta ut en ny spelare i första lynchen när jag visserligen tyckte hon agerat misstänkt men det lika gärna kunde vara orutin. Vi ska inte glömma att det är Fios andra lek och i den förra hade hon mycket bra hjälp i kulisserna ;)

Dessutom tyckte jag faktiskt att Koppen hade ett konstigt resonemang och i det läget valde jag att rösta på henne istället. Nu i efterhand får jag ju vara glad att ni andra inte var lika snälla mot en ny spelare som jag var :p
Trtos att det bara är en lek, så ska man ändå följa reglerna. Inte gå efter hur rutinerad eller ny man är. Onda ska ut. Basta.

Jag lyfter det här inlägget från BSF igen. Jag tycker det är ännu mer intressant nu när vi vet att Fio var ond. BSF försöker lite avskriva misstankarna mot Fio. Försvar av en ulvkollega?
Försök till drev?
Jag tror fortfarande att lynchen av Paddi var ett sätt att skaffa alibi åt minst 1 ond.

Lobelia la första rösten, följt av Habina. I det här läget känns Habinas röst mer skum än Lobelias. Följer gör Cirkus och Lilltess.

Även Klara och Bollen röstade på Paddi men de vet vi ju är goda.

Thoora lägger en sen röst på glömmerallt, det gör att jag är mindre benägen att tro att Thoora är ond. Om hon är det så borde hon väl lagt en röst på Paddi i ett läge när det redan var kört för att undvika misstankar?

Sett till den lynchen så är Habina, Lilltess och Cirkus de som kan ha alibiröstat på Paddi. Nu tror jag inte alla de tre är i lyan tillsammans men minst en av dem borde vara ond med alibiteorin.

Också Paddis röst på Habina gör mig misstänksam.

DL2
16:26 Blacksmithfarm röstar på LenaH
17:16 Lobelia röstar på Paddington
18:34 Habina röstar på Paddington

19:23 Koppen röstar på thoora
19:47 cirkus röstar på Paddington
20:56 Lilltess röstar på Paddington

21:08 Mirtai röstar på Blacksmithrarm
21:16 FiaM röstar på Lobelia
21:17 Snurrfian röstar på glömmerallt
21:17 glömmerallt röstar på Blacksmithfarm
21:20 Klara röstar på Paddington
21:23 quarter4ever röstar på thoora
21:24 bollen_ röstar på Paddington
21:24 LenaH röstar på glömmerallt
21:28 Paddington röstar på Habina
21.29 thoora röstar på glömmerallt
minst en av Habina, lilltess och cirkus borde vara ond? Hur förklarar du detta nu när vi har mer kött på benen?

En annan fundering jag har är från senaste röstningen.
Lobelia ändrar sin röst på glömmerallt till cirkus till FiaM.
LenaH ändrar sin röst på cirkus till FiaM.
Kvar som röstar på Lobelia är bla Q4 och Mirtai. Rösterna kommer 18:44 resp 18:48. Kan detta vara en hint från +1? Ett sätt att visa sig för lyan?
FiaN röstar på Lobelia. Tror inte att hon skulle lägga sista rösten på en kollega det hade stuckit ut för mycket.
I DL3 röstar dock Q4 på FiaM medans Mirtai lägger sin röst på BSF.

Spridda röster, men samtidigt ger det åtminstone mig en tankeställare.

Är det bara jag här? :p
Aja, tar en kopp kaffe och plockar upp lite här hemma. Kan vara bra att tänka på annat för en stund :)

Lobelia - är jag fortfarande misstänksam mot. Jag tror att hon försökte starta ett drev mot glömmerallt igår och trodde att hon skulle få med sig cirkus. När cirkus sedan vände blev hon desperat och försökte vända det mot henne istället. Räddningsrösten på FiaM tillslut var ju bara logisk. FiaMs tveksamma röst på Lobelia gör att jag ytterligare tror att dom satt i lyan tillsammans. Hade FiaM vetat att Lobelia var god borde det varit enklare för henne att bara haka på mot Lobelia. Nu avvaktade hon till sista minuten. Lobelia skyller också på att cirkus lurade henne, men varför bara ta till sig vad cirkus skrev? Vi var flera som pekade på orimligheter i hennes teori om glömmerallt
Vilka var de flera som pekade ut svagheterna i teorin mellan Cirkus tyckte den lät rimlig och jag postade min röst? Jag önskade ju möjligheten att ta tillbaks rösten direkt då cirkus inte höll med mig, och skrev det dessutom i tråden. Dock var det då mest för att jag blandat ihop röstlistorna och baserade min röst på just den förutsättningen som många senare efterlyste, att Snurris följt någon annan, med de korrekta röstlistorna så fanns inte den förutsättningen. Det var först en aning senare jag insåg att Cirkus medvetet eller omedvetet lurat mig. Det påtalade jag också när jag insåg det.

Jag hade inte tid att hitta någon ny motivering direkt ( det fanns skäl att jag röstade tidigt) så jag såg till att komma hem i tid.

Menade du att jag skulle ångra rösten innan jag insåg mitt misstag eller?

En annan fundering jag har är från senaste röstningen.
Lobelia ändrar sin röst på glömmerallt till cirkus till FiaM.
LenaH ändrar sin röst på cirkus till FiaM.
Kvar som röstar på Lobelia är bla Q4 och Mirtai. Rösterna kommer 18:44 resp 18:48. Kan detta vara en hint från +1? Ett sätt att visa sig för lyan?
FiaN röstar på Lobelia. Tror inte att hon skulle lägga sista rösten på en kollega det hade stuckit ut för mycket.
I DL3 röstar dock Q4 på FiaM medans Mirtai lägger sin röst på BSF.

Spridda röster, men samtidigt ger det åtminstone mig en tankeställare.
Tror inte vi kan helt räkna ut Lobelia ur lyan baserat på Fias röst, det hade sett märkligt ut om hon inte försökt rädda sig själv. :)

Vad gäller Q4e och Mirtai så har du en poäng men åas hade båda privata saker i verkliga livet som spelade in så det kan ju vara så att de inte hann se utvecklingen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 426
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 320
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 162
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 780
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka