Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sen kom jag på en sak också. Q4 skrev ett inlägg med "såklart jag vill hitta ulvar" kan det vara en hint till ulvarna att hon är tjuv och vill hitta sina kollegor?

Långsökt men jag greppar allt jag kan nu ;)
Menar du att du tror att Lobelia är ulv? Hon känner ju inte till dig eftersom du är ond utanför lyan? Är det därför du vill ha henne kvar? Och röstar på FiaM eftersom hon ändå skulle ryka.

Har man gott om fantasi skulle detta kunna vara så att Lobelia är ond och LenaH ond utanför lyan! Och detta var ett försök att visa det ;)

Hahaa, nu är jag ute och cyklar, men va 17 :D
Fast att jag är god finns det nästan bevis för. ;)
Du får nog svårt att hävda den tesen. :p

Menar du att du tror att Lobelia är ulv? Hon känner ju inte till dig eftersom du är ond utanför lyan? Är det därför du vill ha henne kvar? Och röstar på FiaM eftersom hon ändå skulle ryka.

Har man gott om fantasi skulle detta kunna vara så att Lobelia är ond och LenaH ond utanför lyan! Och detta var ett försök att visa det ;)

Igår hade jag en annan roll till @Lobelia och då valde jag att ändra för att ha henne kvar. Sen gick lynchen en väg den inte borde gjort om hon hade haft den roll jag tänkte åt henne och då kan hon fortfarande vara i lyan för mig. Sen gjorde det ju inget igår, Fia var ju också ulv. :)

Tänk att nu tänker du precis som jag!
Hade exakt samma fundering!
jag har noterat att du bla tycker att röstningen igår skulle tala till min nackdel, jag bara undrar hur i alla sin dar du kan veta det? För om Lobelia är ond så antar jag att du skulle tycka annorlunda?

Jag vet att cirkus misstänkte Lobelia starkt igår, jag hakade på ,för att sedan vackla igen om Lobelia efter att det blev FiaM som åkte och det visade sig att hon var ulv...

Men jag tror faktiskt att det du beskriver här uppe kan vara ett nog såväl tankvärt alternativ!
Jag reagerade ffa väldigt på LenaHs kommentar igår :
"Men åh!
Jag tror jag fattat @@cirkus roll!
Måste kolla med @@glömmerallt imorgon men skriver här så jag inte glömmerallt."

Vilket fick mig att börja grubbla och lusläsa allt av cirkus och till slut trodde jag mig fått en
aha-upplevelse med anledning av att cirkus närmast uppmanade Lobelia och LenaH att börja rösta
ut henne, för då skulle det minsann visa sig både hennes roll och ondas... "1552"

"Fyfan så smörigt.

Men mitt förslag är att lyncha mig imorgon för då blir jag synad ordentligt och jag hoppas att det drar med sig de jag tror är onda.

@Lobelia och @@LenaH kan få slåss om att få börja :D :D :D"

Jag trodde då att hon var magiker utifrån detta, och det kan jag tänka mig att även LenaH gjorde, vilken jag nu tror är vår onda utanför lyan ( ficktjuven)
Och mycket riktigt så käkades cirkus, logiskt för lyan som ju inte vill lyncha magikern då det drar med sig en ond.
Nu är cirkus så slipad att hon mycket väl kan ha skrivit som hon gjorde medvetet för att lura ulvarna på konfekten
Jag tror att cirkus kanske med sin kommentar här ovan ville få oss att rikta in oss på LenaH och Lobelia på den onda sidan, den tredje som ingår har jag inga spår av än, men torde inte vara Koppen iaf som uppmärksammar detta, precis som jag!
Utifrån detta vill jag inte släppa mina tankar om Lobelia som jag hade igår.

Mirtai tror jag visst kan vara så slipad att hon skulle kunna vara i lyan, men denna gången tror jag att det kan vara annat som fått henne att inte riktigt vara med och argumentera, så som vi är vana.
Och vill inte riktigt hålla det mot henne.

Även jag har det lite så denna gången...
Inläggsstatistiken talar sitt tydliga språk ,
jag ligger på 5:e plats Långt efter LenaH som just nu toppar
och därefter Lobelia på andra plats...
Intressant!

Glömmerallt är inte heller någon jag kan säga att jag vet åt vilket håll hon är,
Habina är också svårplacerad
Thoora tror jag heller inget om,

Klara är den enda jag tror är god just nu, baserat på att jag tror att bollen__ siade henne
Lilltess håller jag också åt den goda sidan, baserat på hennes fantastiska röststatistik. Det känns som hon vet mer än oss andra

Jag har en fördel som ni andra inte har. Jag vet med 100% säkerhet vad jag själv har för roll. Utifrån det så skulle det var mycket märkligt om LenaH, Koppen och Glömmerallt är onda. Habina bör av liknade anledning vara god men här kan det möjligen ha smugit sig in en alibiröst men jag väljer att sätta henne åt det godare hållet tills vidare.

Thoora lägger en lite märklig röst, jag misstänker av den anledningen att hon i vart fall inte sitter i Lyan, det sticker ut i onödan och hjälper knappast lyan.

Klara tror jag är siad god

Lilltess har jag dålig koll på men hon har en extrem bra röststatistik så så länge jag har mer misstänkta så sätter jag henne åt goda hållet. Hon röstade dessutom inte på någon senaste DL.

Q4 Verkade låtsas att hon var min tvilling, blev påkommen och slutade. Jag vet inte vad hon hade i kikaren men det är skumt. Vidare så hakade Q snabbt på Snurris teori om att jag och cirkus satt i lyan. Ganska praktiskt när lyan sedan käkar Snurris strax därefter.Hennes flummiga inlägg med genomgången av kvarvarande talar inte till hennes fördel. Det känns som hon inte vill ta ställning till något.

Mirtai har en gräslig röststatistik vilket är det största jag har på henne, hon har mest flutit med och hoppar på tåget mot mig sådär lagom snabbt. Det är egentligen inget stort men det är långt mer än jag har på mina övriga osäkra.

Jag har nu kikat lite på @Mirtai som utlovat och jag är ledsen men jag kan inte hitta något som pekar åt ett annat håll än lyan.
Röststatistiken är inte lysande och den säger inte allt men en sen röst på Koppen DL1 när Koppen redan hade två talar inte till hennes fördel.
Inte heller två röster på Bsf där hon lanserat teori om Bsf och FiaM i lyan men inte gick efter Fia igår när chansen fanns?
Jag misstänker visserligen att hon kan vara kollega med Lobelia och därför inte agerade igår men att hon inte tog chansen att lyncha Fia igår förvånar mig.

Hon var inne och konstaterade detta igår före DL:

Varför inte ta chansen att rädda Lobelia då? Jag tror att det var för att det inte spelade någon roll. Jag har också tidigare sagt att lyan verkar slipad och det ger mig också utslag på Mirtai som är en lysande lyaspelare. ;)

LenaH röstar på Mirtai

OM jag satt i lyan, borde jag inte ha spelat helt annorlunda då? Om jag nu är ond borde jag ju inte gjort allt det där som du lyfter just eftersom det är så utstickande. Jag borde ju ha samspelat mer med mina kollegor och försökt hitta ficktjuven och lyssnat på vad den teoriar runt istället för att köra mitt eget race...

Igår hade jag en annan roll till @Lobelia och då valde jag att ändra för att ha henne kvar. Sen gick lynchen en väg den inte borde gjort om hon hade haft den roll jag tänkte åt henne och då kan hon fortfarande vara i lyan för mig. Sen gjorde det ju inget igår, Fia var ju också ulv. :)
Eller så kanske du kan tänka ut en ny roll åt mig :idea:. Jag misstänkte du hade fel god roll åt mig igår, men ville inte få dig att ändra uppfattning. Ulven ville vi båda åt, men i ärlighetens namn var FiaM inte högst på min lista men väl på misstankelistan.

Hur tänker du här? Om Lena röstat på någon annan hade troligen inte FiaM lynchats.

Resultatet som det blev kräver att ingen av spöket och röstfifflaren röstade på mig och minst en röstade på FiaM annars hade det blivit klara som avgjort som BM

Jag känner mig nästan lika lost idag som igår... :crazy:

quarter4ever. Röstade på FiaM i förrgår, men däremot Lobelia idag. Jag vet inte alls var jag har henne. Tycker att hon varit mycket mer laid back den här leken, så just nu lutar det åt att hon kan vara ond. Jag ser framför mig att hon får sitt skrivbehov avklarat i lyan...

LenaH. Ändrar sin röst till FiaM igår. Visst kan det vara en alibigrej, men jag är mycket tveksam till de. Leken igenom tycker jag att hon gett goda vibbar, så hon får fortsätta vara på den sidan.

Koppen. Röstade på FiaM igår. Pga det och hur hon resonerat vettigt (och hjälpt massor!) i leken vill jag lägga henne mer åt den goda sidan.

Lobelia. Ja... Jag vet inte. Tjafset igår med cirkus kan lika gärna ha varit mellan två goda. Lobelia får jag ha kvar som neutral idag. Jag vet inte alls var jag har henne.

Mirtai. :banghead: Kan hon vara ond? LenaH som jag tror är god teoriar och röstar tidigt på mirtai idag, vilket gör att jag vill hålla mirtai åt onda hållet. Men det känns rätt så svagt...

Thoora. Har klarat sig väldigt bra, kan hon ha hjälp? Jag har ju varit inne tidigare (lite sådär diskret) på att hon kan vara tvilling, därför törs jag inte sätta henne åt onda hållet, utan avvaktar. Hon får helt enkelt vara neutral.

Glömmerallt. Röstade på FiaM igår. Jag har svårt att se en ulvkollega göra så och det + att det känns osannolikt att hon är ond ihop med fio och paddington, gör att jag sätter henne lite mer åt goda sidan.

Klara. Jag fortsätter att stoppa huvudet i sanden och hoppas innerligt att bollen__ verkligen siat Klara god. :nailbiting:

Lilltess. Har kusligt bra statistik röstningsmässigt, men det får mig att bli paranoid också... Kan hon vara ulv? Jag vet inte alls, hon får fortsätta vara på neutrala sidan ett tag till.

Hur tänker du här? Om Lena röstat på någon annan hade troligen inte FiaM lynchats.

Resultatet som det blev kräver att ingen av spöket och röstfifflaren röstade på mig och minst en röstade på FiaM annars hade det blivit klara som avgjort som BM

Glöm inte bort att byfånen har en extra röst. Den kanske inte använts tidigare... Eller så är den fortfarande inte använd. :)

Ja så talar en ulv!

Jag vet inte vad Lena syftar på exakt, men uppenbarligen är jag läskunnig nog att inte hålla med dig.

Ditt teoriinlägg var annars högst intressant. Du verkar verkligen vilja hålla många dörrar öppna så att du kan rösta på de flesta utan att gå emot det du skriver.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023