Watership Down [Ulvlek!]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror inte vi kan helt räkna ut Lobelia ur lyan baserat på Fias röst, det hade sett märkligt ut om hon inte försökt rädda sig själv. :)

Vad gäller Q4e och Mirtai så har du en poäng men åas hade båda privata saker i verkliga livet som spelade in så det kan ju vara så att de inte hann se utvecklingen.
Onekligen.

Tror inte vi kan helt räkna ut Lobelia ur lyan baserat på Fias röst, det hade sett märkligt ut om hon inte försökt rädda sig själv. :)

Vad gäller Q4e och Mirtai så har du en poäng men åas hade båda privata saker i verkliga livet som spelade in så det kan ju vara så att de inte hann se utvecklingen.
Nä sant. 100% godförklarad är hon inte.
Men åas borde väl lyan anta att Lobelia skulle hamna under lupp efter detta. Har de missat det, eller har de helt enkelt riskerat att det blir så eller är det för att Lobelia ÄR god? Hmm

Vilka var de flera som pekade ut svagheterna i teorin mellan Cirkus tyckte den lät rimlig och jag postade min röst? Jag önskade ju möjligheten att ta tillbaks rösten direkt då cirkus inte höll med mig, och skrev det dessutom i tråden. Dock var det då mest för att jag blandat ihop röstlistorna och baserade min röst på just den förutsättningen som många senare efterlyste, att Snurris följt någon annan, med de korrekta röstlistorna så fanns inte den förutsättningen. Det var först en aning senare jag insåg att Cirkus medvetet eller omedvetet lurat mig. Det påtalade jag också när jag insåg det.

Jag hade inte tid att hitta någon ny motivering direkt ( det fanns skäl att jag röstade tidigt) så jag såg till att komma hem i tid.

Menade du att jag skulle ångra rösten innan jag insåg mitt misstag eller?

Både jag och jag tror att det var LenaH var med när ni diskuterade och försökte visa på att det inte fanns något som pekade på att glömmerallt blivit siad. Jag hinner inte gå tillbaka just nu och hämta citat tyvärr, lunchrusning på jobbet.

Både jag och jag tror att det var LenaH var med när ni diskuterade och försökte visa på att det inte fanns något som pekade på att glömmerallt blivit siad. Jag hinner inte gå tillbaka just nu och hämta citat tyvärr, lunchrusning på jobbet.

Jag tog också upp det flera gånger...

Diskussion mellan mig och Mirtai i onsdags. Här förstod hon inte, ville inte förstå, läste slarvigt eller låtsades inte förstå att jag inte pratade roll, utan sida.

Återigen. Jag räknade ut att det var ca 8,8% chans att jag skulle vara den onda vid sidan av lyan. Därför är sannolikheten att lyan borde kunnat gissat på vilken sida jag var på. Goda sidan

Trtos att det bara är en lek, så ska man ändå följa reglerna. Inte gå efter hur rutinerad eller ny man är. Onda ska ut. Basta.

Försök till drev?
minst en av Habina, lilltess och cirkus borde vara ond? Hur förklarar du detta nu när vi har mer kött på benen?

Jag förstod visst att du pratade sida och visst är chansen liten att just du är ond utanför lyan men det kan ju kiväl vara så att det är du som är det. Däremot så kändes som du inte ville fatta att det inte går att säga att ulvarna vet din sida bara för att man inte sitter i lyan...

Jag vet att ffa min första röst på BSF inte är till min fördel. Men som sagt, jag röstade medan min svärfar väntade på ambulans och jag gick sedan hemma hela kvällen och väntade på besked. I det läget tog jag den jag misstänkte mest. Fel? absolut! Men jag förklarade också varför jag röstade som jag gjorde.

Samma sak igår. Jag röstade på Lobelia som i det läget betedde sig väldigt misstänkt! Jag valde att lita på Cirkus som jag trodde var god (och hade rätt i det).

Nästa gång något händer i det privata kommer jag hoppa av leken istället för att lägga snabba röster eftersom jag tydligen ska bli lynchad på grund av det...

Och att minst en av Habina, lilltess och cirkus borde vara ond? Tja, vad jag vet så är vi än så länge bara säkra på Cirkus roll,...

Trtos att det bara är en lek, så ska man ändå följa reglerna. Inte gå efter hur rutinerad eller ny man är. Onda ska ut. Basta.

Här tycker jag du resonerar på ett mindre trevligt sätt faktiskt. Jag har väl följt reglerna? I ett läge där jag har två misstänkta valde jag en som inte är ny.

Det är något som i alla fall diskuterats i typ alla lekar jag varit med i, att man ofta inte lynchar/äter en ny spelare direkt.

Jepp, efter det jag önskat att jag kunde ta tillbaks rösten och påtalat att jag baserat den på gårdagens röstlistor. Jag påtalade det en gång till lite senare. Vi diskuterade sedan hur mycket man kunde utläsa av sior och spioninfo, jag och LenaH dividerade lite om semantik kring "Slutsats från min sida är att ingen ond siats." och om någon ond siats eller inte. Dessa diskussioner kom dock efter åt, då jag redan insett mitt misstag och påtalat det.

Det var inte meningen att du skulle ta det som att jag var otrevlig. Det ber jag om ursäkt för.
Men det var varit flera som åkt ut direkt trots att de var nya, och fio gjorde en blunder som inte gick att förbise

Det var inte meningen att du skulle ta det som att jag var otrevlig. Det ber jag om ursäkt för.
Men det var varit flera som åkt ut direkt trots att de var nya, och fio gjorde en blunder som inte gick att förbise

Det var nog det där om att följa regler jag reagerade på. Det kan ju inte vara mot reglerna att rösta på någon man misstänkte vara ond?

Jag förstod visst att du pratade sida och visst är chansen liten att just du är ond utanför lyan men det kan ju kiväl vara så att det är du som är det. Däremot så kändes som du inte ville fatta att det inte går att säga att ulvarna vet din sida bara för att man inte sitter i lyan...

Jag vet att ffa min första röst på BSF inte är till min fördel. Men som sagt, jag röstade medan min svärfar väntade på ambulans och jag gick sedan hemma hela kvällen och väntade på besked. I det läget tog jag den jag misstänkte mest. Fel? absolut! Men jag förklarade också varför jag röstade som jag gjorde.

Samma sak igår. Jag röstade på Lobelia som i det läget betedde sig väldigt misstänkt! Jag valde att lita på Cirkus som jag trodde var god (och hade rätt i det).

Nästa gång något händer i det privata kommer jag hoppa av leken istället för att lägga snabba röster eftersom jag tydligen ska bli lynchad på grund av det...

Och att minst en av Habina, lilltess och cirkus borde vara ond? Tja, vad jag vet så är vi än så länge bara säkra på Cirkus roll,...

Man kan liksom bli lynchad för allt.

Jag lider verkligen med dig, det är hemskt med sjukdom och andra privata tråkigheter och givetvis kan man hoppa av om det är jobbigt, men så länge leken går liksom vidare och man får då utgå från vad man har. Då kan man bli lynchad (eller undvika att bli det) baserat på förhastade röster.

Man kan liksom bli lynchad för allt.

Jag lider verkligen med dig, det är hemskt med sjukdom och andra privata tråkigheter och givetvis kan man hoppa av om det är jobbigt, men så länge leken går liksom vidare och man får då utgå från vad man har. Då kan man bli lynchad (eller undvika att bli det) baserat på förhastade röster.

Jag menar verkligen inte att jag skulle få något frikort eller slippa bli misstänkt pga det men när just den rösten på BSF används som huvudargument blev jag lite less.

Det är såklart fritt fram att misstänka mig och rösta på mig precis som på alla andra :)

Jag har nu kikat lite på @Mirtai som utlovat och jag är ledsen men jag kan inte hitta något som pekar åt ett annat håll än lyan.
Röststatistiken är inte lysande och den säger inte allt men en sen röst på Koppen DL1 när Koppen redan hade två talar inte till hennes fördel.
Inte heller två röster på Bsf där hon lanserat teori om Bsf och FiaM i lyan men inte gick efter Fia igår när chansen fanns?
Jag misstänker visserligen att hon kan vara kollega med Lobelia och därför inte agerade igår men att hon inte tog chansen att lyncha Fia igår förvånar mig.

Hon var inne och konstaterade detta igår före DL:
Alltså, jag har varit så säker på att Lobelia var ond men tycker att hon visar vettiga teorier runt Cirkus. Gahh!

Varför inte ta chansen att rädda Lobelia då? Jag tror att det var för att det inte spelade någon roll. Jag har också tidigare sagt att lyan verkar slipad och det ger mig också utslag på Mirtai som är en lysande lyaspelare. ;)

LenaH röstar på Mirtai

Okej lite tankar från mig:

Mina goda:

Koppen- inget tyder på att hon är ond, det enda är hennes första röst på bsf som talar till hennes nackdel men det var flera som hade fel om henne och jag tyckte själv att hon var lite skum. Dessutom är det många som jag håller som goda som också håller koppen som god.

LenaH- lägger fjärde rösten på FiaM när lobelia har fyra röster, det talar till hennes fördel. Dessutom tycker jag Lena kommer med bra tankar. Ska jag var helt ärlig så tidigare i leken tyckte jag att hennes tankar inte var så bra men ju mer leken gått så har Lena stigit på min god-lista.

Glömmerallt- jag tror jag vågar sätta henne här, främst för att det hade varit jävligt vågat av ulvarna att ha med henne i hela BM dramat plus att det talar till hennes fördel att hon sa att hon trodde att paddan var god när det var relativt klart att hon skulle åka, det hade också varit jävligt vågat. Sen kan det va hon som bara lurar brallorna av mig.

Mina neutrala

Lobelia- har under spelet kommit med bra tankar och har en relativt bra röststatistik, rösten på FiaM var dock en ren räddningsröst i mina ögon så den enda onda hon röstat på med en riktig motivering är paddan. Alibiröst eller en god som var en ond på spåren? Dock var det något i cirkus-lobeliadiskussionen som skavde, kan dock inte sätta fingret på det.

Klara- borde blivit siad och är då god, men på något sött har hennes inlägg bara glidit förbi mig så jag har ingen aning om var jag ska sätta henne.

Habina- bra röststatistik men samma som med klara, hon har glidit förbi lite. Habina är skarp nog till att vara ond och ha en jävligt bra röststatistik så det får mig att bli osäker.

Kandidater till att vara onda:

Thoora- som jag skrivit innan har jag ju haft henne lite på tapeten, dock så är en av mina teorier att hon skulle sitta i lyan med Habina, och jag har Habina på mina neutrala så något stämmer inte.

Mirtai: har verkligen ingen bra röststatistik och jag tycker hon har haft taggarna utåt. Det kan bero på privatlivet och jag hoppas inte jag får ondkänslan av henne pga det för då kommer jag känna mig dum..

Q4- hon känns lite egen under spelet. Håller koppen som lite misstänkt när ingen annan gör det. Jag är van vid mer "så tänker jag också" och sedan utvecklar sina tankar. Hon har känts ovanligt lugn.

Om ni märker så har jag inget konkret att sätta på mina onda så ni förstår varför jag är förvirrad. Jag tror vi har en otroligt slipad lya som leker med oss. Har jag missat någon?

Eftersom jag tror att @Lobelia har en roll jag vill ha kvar i leken och jag inte alls är säker på att FiaM har det så ändrar jag röst till FiaM.

LenaH ändrar till FiaM

Och har jag fel så ska jag aldrig hota med att anmäla henne till en fälttävlan mer. :o
Långsökt men jag greppar allt jag kan nu ;)
Menar du att du tror att Lobelia är ulv? Hon känner ju inte till dig eftersom du är ond utanför lyan? Är det därför du vill ha henne kvar? Och röstar på FiaM eftersom hon ändå skulle ryka.

Har man gott om fantasi skulle detta kunna vara så att Lobelia är ond och LenaH ond utanför lyan! Och detta var ett försök att visa det ;)

Hahaa, nu är jag ute och cyklar, men va 17 :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• MyDog 2025
  • Uppdateringstråd 30