Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!!Igår kom en liten pojke till världen!
Till och med inte så liten som befarat, utan hela 2,6kg
Lite seg igångsättning, men sen gick förlossningen bra och vi är båda välbehållna!
Stort grattis!! Vad skönt att allt gick bra och att ni är okej!!!Igår kom en liten pojke till världen!
Lite seg igångsättning, men sen gick förlossningen bra och vi är båda välbehållna!
Grattis, vad härligt!Igår kom en liten pojke till världen!
TackGrattis, vad härligt!Hur långt gången var du?
Hur går det?Då var jag inlagd för havandeskapsförgiftningmen bebis verkar må toppen och flera av mina prover var bra så jag hoppas att det går att hejda så jag får komma hem och bara gå på kontroller tills bebis är helt färdig och är välkommen ut, men att gå över tiden och va hemma och njuta hela december som jag hade trott verkar ju inte bli av iallafall
bara att börja ställa in sig på att det närmar sig! Om jag svarar bra på behandlingen så verkar det inte omöjligt iallafall att jag kan va hemma lite till, det beror på hur jag mår framöver och vad de sista proverna visar.
Jag har precis fått komma hem och ska tillbaka på kontroll på måndag morgonHur går det?![]()
Skönt att höra att ni mår bra och allt är under kontrollJag har precis fått komma hem och ska tillbaka på kontroll på måndag morgonhar fått blodtrycksmedicin och det har inte eskalerat mer utan jag har bara lite huvudvärk och svajigt blodtryck som skjuter iväg utan medicinen. Bebis mår kanon och jag mår helt okej, men shit vad skönt att komma hem och få duscha och sova i egen säng!
Ajdå, håller tummen att det stabiliseras under veckan!Det går bra men kommer nog inte gå till bf härmitt blodtryck är fortfarande högt trots medicin så idag har jag fått höja dosen och ska på ny kontroll på onsdag. Positivt är att alla andra prover är fortfarande bra, så sålänge det inte dippar försöker de nog vänta tills åtminstone fredag när jag är i 37+0. Iallafall som jag förstår det, men blir jag sämre får bebis komma ut. Så nu är det plötsligt inte alls långt kvar!
Hoppas allt går bra för er @Queen och @Ponylove
Och hur går det med jobbet/sjukskrivning @Linn-Nora ?
Nu har jag fått vaccin mot influensa och covid. Rsv vaccinet kommer inte erbjudas i min region i vinter sa barnmorskan, så nu är de bara de vanliga besöken hos barnmorska kvar fram tills förlossningen, om inte bebis bestämmer sig för att lägga sig i sätesläge eller ge komplikationer. Känns ändå som en milstolpe. Och imorgon är jag 28+0, vilket ens de mer konservativa verkar räkna som tredje trimestern![]()
Det går bra, bebis är sötast i världen såklart.Hoppas allt går bra för er @Queen och @Ponylove
Och hur går det med jobbet/sjukskrivning @Linn-Nora ?
Nu har jag fått vaccin mot influensa och covid. Rsv vaccinet kommer inte erbjudas i min region i vinter sa barnmorskan, så nu är de bara de vanliga besöken hos barnmorska kvar fram tills förlossningen, om inte bebis bestämmer sig för att lägga sig i sätesläge eller ge komplikationer. Känns ändå som en milstolpe. Och imorgon är jag 28+0, vilket ens de mer konservativa verkar räkna som tredje trimestern![]()
Stackare!
Omeprazol räddade mig från halsbrännan de sista veckorna, hett tips!
Vad mysigt det låterStackare!
Inget som funkar för o lindra? Gaviscon?
Bebisen är ljuvligså underbar att vi ännu inte ens kommit på ett namn som duger till en så fantastisk varelse
Inatt sov han dessutom själv i sin bedside crib hela 2+2h (jag ligger med en arm jämnte honom och håller handen) och jag har inte varit så här utsövd sedan han kom för 8 dagar sedan![]()