Vinterföräldrar 23/24

Första inskolningsveckan gjort för huliganen.
Det har gått helt okej. Inga stora tårar alls och i fredags åt han massor.
Han tycker ju helst mamma och eller pappa ska vara där hela tiden, men det går ju inte tyvärr.
Önskar han kunde börja lite senare men nu är det som det är.
Älskade lille bebisen ❤️
Vad skönt att det varit okej :heart
Han är ju över ett år i alla fall, har han lärt sig att gå? :)

Vad skönt att det varit okej :heart
Han är ju över ett år i alla fall, har han lärt sig att gå? :)
❤️
Ja, han kommer ju överleva ☺️ det är mer mammahjärtat som inte gillar det 🙈
Han har gått den han var åtta månader så han klarar sig bra fysiskt ☺️
Men han är inte så framåt verbalt. Men det kanske kommer snabbare iom förskolan.
Det är samma förskola och samma fröken som skolade in dottern för snart fem år sen. Det känns iaf tryggt ☺️

Vi åt frukost på café i morse, bebisen, jag och en annan mamma med bebis.
Min unge kan inte vara still så knatade runt lite, hittade en kompis vid grannbordet och gick till honom med sin bok, sådär som han brukar göra med oss hemma :D

Inskolningen här får väl räknas som färdig, jag jobbar min andra vecka nu, men vi har hunnit med tre sjukomgångar på tre veckor 😅 🤧 giftigt att gå på förskola... Och jag blir så osäker på regler, när behöver man sjukintyg för barn??? Jag vet att om man är sjuk i en vecka i sträck så behöver man intyg sen, men säg att man är sjuk, tillbaka tre dagar och sen sjuk igen med ny sjukdom? Måste man ha intyg då eller börjar räkningen om?

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
36
· Visningar
2 596
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 481
Senast: Bison
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Adoptivhund vägrar gå ut
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat