Vinterföräldrar 23/24

Första inskolningsveckan gjort för huliganen.
Det har gått helt okej. Inga stora tårar alls och i fredags åt han massor.
Han tycker ju helst mamma och eller pappa ska vara där hela tiden, men det går ju inte tyvärr.
Önskar han kunde börja lite senare men nu är det som det är.
Älskade lille bebisen ❤️
Vad skönt att det varit okej :heart
Han är ju över ett år i alla fall, har han lärt sig att gå? :)

Vad skönt att det varit okej :heart
Han är ju över ett år i alla fall, har han lärt sig att gå? :)
❤️
Ja, han kommer ju överleva ☺️ det är mer mammahjärtat som inte gillar det 🙈
Han har gått den han var åtta månader så han klarar sig bra fysiskt ☺️
Men han är inte så framåt verbalt. Men det kanske kommer snabbare iom förskolan.
Det är samma förskola och samma fröken som skolade in dottern för snart fem år sen. Det känns iaf tryggt ☺️

Vi åt frukost på café i morse, bebisen, jag och en annan mamma med bebis.
Min unge kan inte vara still så knatade runt lite, hittade en kompis vid grannbordet och gick till honom med sin bok, sådär som han brukar göra med oss hemma :D

Inskolningen här får väl räknas som färdig, jag jobbar min andra vecka nu, men vi har hunnit med tre sjukomgångar på tre veckor 😅 🤧 giftigt att gå på förskola... Och jag blir så osäker på regler, när behöver man sjukintyg för barn??? Jag vet att om man är sjuk i en vecka i sträck så behöver man intyg sen, men säg att man är sjuk, tillbaka tre dagar och sen sjuk igen med ny sjukdom? Måste man ha intyg då eller börjar räkningen om?

• Gilla
Reactions: eyz
Bebisen sover i eget rum i natt. Väldigt nära, men ändå. Lilla bebisen.
Åh gud vad härligt. Ser det inte hända här än på några år tyvärr 😬

Hade tänkt fråga hur det går för er andra med hemmets varande? Vi improviserar. 🫠

1000018425.webp

@eyz här är det mycket bortplockat, ett fönster saknar blommor helt pga bebis är en katt och klättrar i det :grin:
Ja, han har ramlat ner från det också.. :o
Ajdå, två sabotörer kan inte vara lätt 😬 Vi har det ganska enkelt än så länge, hon kastar bara jord och är inte på bladen eller krukorna så mycket men har mycket lecakulor, bark och poröst material i jorden så känns inte så bra att hon på en nanosekund kan peta in det i munnen. Har omlokaliserat de flesta men den inpåsade krukan har liksom rankor som slingrar sig över hela hyllan så vill undvika att flytta den 🫥

Hur har det gått med nätterna i egen säng?

Ajdå, två sabotörer kan inte vara lätt 😬 Vi har det ganska enkelt än så länge, hon kastar bara jord och är inte på bladen eller krukorna så mycket men har mycket lecakulor, bark och poröst material i jorden så känns inte så bra att hon på en nanosekund kan peta in det i munnen. Har omlokaliserat de flesta men den inpåsade krukan har liksom rankor som slingrar sig över hela hyllan så vill undvika att flytta den 🫥

Hur har det gått med nätterna i egen säng?
Nej bebisen ÄR en katt :rofl:
Och ja, exakt det där.

Det går bra! Han har alltid sovit i egen säng men sover inne hos storebror nu.
Storebror däremot... Sover där bara en stund :cautious:

Och nu är mina (högbetalda) föräldradagar slut :jawdrop:
Vad fort det gick den här gången. Inskolning om en månad, så nu får mannen vackert dela med sig av sina.
Mina och dom min man kunde dela med sig av till mig var slut i november, inte lätt när man måste maxa 😳 I vårt fall hade jag gärna tagit alla hans dagar för han har noll i sgi och min är hög då han pluggar och varit arbetslös innan. Men det är som det är. Lilleman får gå på förskola och jag får jobba ☺️

Han är en riktig liten klätterpelle 🙈 och på allting 😳 och hur kan en så liten människa ha så många armar och fingrar 😅😅

Lillan har nu börjat ta några steg utan att hålla i sig, rekordet är 7 stycken på raken :heart
Heja! Vi har inte heller kommit så långt i gåendet än, 5 steg som mest och det är i hög fart för att ramla ner i famnen på en som hon gör det :laugh: Men det är skönt att hon börjat visa lite intresse för det.

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
10 370
Senast: Imogen
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 490
Senast: julgrisen
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 339
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka