Vinterföräldrar 23/24

Så gulligt! Min tycker det är läskigt nere i tvättstugan så hon skrikgråter bara 🫠

Vi var till badhus igår, det skulle vi inte ha tagit oss för. 🤪 Redan när jag fick sätta ner bebis på golvet för att hänga in jacka och väska så började hon gråta. Sen slutade hon inte förän vi hade badat och kommit ut ur omklädningsrummet på väg mot bilen igen haha. Eller ja, hon var tyst ibland i poolen. Men bara ibland. Såatteee jag bestämde att hon behöver kunna stå och gå innan jag kan tänka mig att utsätta oss för detta igen...

Men sen var det dags för mat och då var livet gott igen 🥰

20241127_125023.webp

Så gulligt! Min tycker det är läskigt nere i tvättstugan så hon skrikgråter bara 🫠

Vi var till badhus igår, det skulle vi inte ha tagit oss för. 🤪 Redan när jag fick sätta ner bebis på golvet för att hänga in jacka och väska så började hon gråta. Sen slutade hon inte förän vi hade badat och kommit ut ur omklädningsrummet på väg mot bilen igen haha. Eller ja, hon var tyst ibland i poolen. Men bara ibland. Såatteee jag bestämde att hon behöver kunna stå och gå innan jag kan tänka mig att utsätta oss för detta igen...

Visa bifogad fil 157596
Åh jag har lite undvikit badhuset pga det där 🙈 med stora barnet gick vi på babysim och han älskade det (för det mesta) men den här är jag mer tveksam på.. samtidigt så måste man ju dit för att vänja sig liksom..

Tur hon var lättmutad med käk! :)

Visa bifogad fil 157596
Åh fy tusan vad jobbigt!!!! Jag går på babysim och det är kanon tycker lillan men alltså det är ju knappt inte värt det för stunden i bassängen! Herregud vad jobbigt det är med allt som ska packas och sen byta om på mig och lilla och efteråt dusch och fix med trött liten 😅 nu rymmer hon dessutom så fort jag sätter ner henne och halkar såklart på de hala golven... Livsfarligt!

Åh jag har lite undvikit badhuset pga det där 🙈 med stora barnet gick vi på babysim och han älskade det (för det mesta) men den här är jag mer tveksam på.. samtidigt så måste man ju dit för att vänja sig liksom..

Tur hon var lättmutad med käk! :)
Ville gå på babysim men är såhär i efterhand glad att det inte blev något med tanke på hur hon sov som (mera) liten och om möjligt ännu mer pipig hemifrån :angel: Hon var mer avslappnad hemma i badbaljan efter badhuset i alla fall!

Åh fy tusan vad jobbigt!!!! Jag går på babysim och det är kanon tycker lillan men alltså det är ju knappt inte värt det för stunden i bassängen! Herregud vad jobbigt det är med allt som ska packas och sen byta om på mig och lilla och efteråt dusch och fix med trött liten 😅 nu rymmer hon dessutom så fort jag sätter ner henne och halkar såklart på de hala golven... Livsfarligt!
Ja herregud allt jäkla fix i omklädningsrummet. :arghh: Jag är därtill inte superbekväm naken bland folk ( i detta fall en högstadiegrupp, perfekt!) Så nä, det får helt klart vänta lite. Eller så får pappa åka själv med henne...

Hur är det med alla bebisar?
Min lilla bebis börjar bli stor och ska skolas in på förskolan från nästa vecka... Jobbar min första dag på tisdag sen oktober 2023 och det känns så konstigt 😅 sen tar jag paus för att skola in i 2,5 vecka innan jag börjar på riktigt. Håll tummarna att inskolningen går smidigt och att vi hinner va där några dagar innan första sjukdomen slår till 😅

Hur är det med alla bebisar?
Min lilla bebis börjar bli stor och ska skolas in på förskolan från nästa vecka... Jobbar min första dag på tisdag sen oktober 2023 och det känns så konstigt 😅 sen tar jag paus för att skola in i 2,5 vecka innan jag börjar på riktigt. Håll tummarna att inskolningen går smidigt och att vi hinner va där några dagar innan första sjukdomen slår till 😅
Åh, håller tummen att det går bra för er 😊

Jag har jobbat halvtid i 1,5 månad nu, med facit i hand borde jag nog börjat jobba tidigare än så. Det var skönt att vara tillbaka på jobbet vilket var väldigt överraskande 😬

Har turen att bo nära min arbetsplats så på förmiddagarna kommer maken och bebis förbi på ett amningsbesök och det är ett härligt avbrott med en bebis som blir superglad att se mamma 😍

Sömnen just nu är inte tipptopp, igår bröt äntligen tanden igenom som ställt till det länge, förhoppningsvis ger det bättre ro nattetid framöver.

Vill bara meddela att mammas genibarn kan peka på saker! :D typ hunden, i en bok liksom. En av hans favoritgrejer är att komma med böcker jag ska läsa, och böcker som låter är bäst.

Vi hade ett årskalas i helgen också, för farmor/mormor och gänget. Tänk att det gått ett år!

Inga besked om förskoleplats än däremot :nailbiting:

Vill bara meddela att mammas genibarn kan peka på saker! :D typ hunden, i en bok liksom. En av hans favoritgrejer är att komma med böcker jag ska läsa, och böcker som låter är bäst.

Vi hade ett årskalas i helgen också, för farmor/mormor och gänget. Tänk att det gått ett år!

Inga besked om förskoleplats än däremot :nailbiting:
Grattis och heja genibarnet! Min vinkar inte eller klappar händer, känns som att det borde vara befäst nu 🤪 Men hon babblar massor och är ruskigt söt!

Från när har ni sökt förskola?

@Queen Har ni påbörjat inskolningen nu? Hur går det i så fall?

Grattis och heja genibarnet! Min vinkar inte eller klappar händer, känns som att det borde vara befäst nu 🤪 Men hon babblar massor och är ruskigt söt!

Vinka gör inte vi heller... Synd för det är så gulligt! 😅

Haha vi sökte typ i februari kanske? Min man var hetsig :angel: fritids kom det besked om idag, och det sökte vi typ innan jul..

Jo, vi har varit där två dagar, en timme om dagen, ska dit idag igen. Det har gått ok skulle jag säga, igår ramlade hon flera gånger och blev ledsen, hon har också hunnit bli knuffad två gånger av samma barn 😑 och är helt slut av alla intryck. Så det känns tur att jag har två hela veckor kvar att skola in på innan hon måste gå och att hon inte ska gå helt fulltid i början!

Vår lille huligan härjar på!
Springer runt och klättrar på ALLT! Allt ska in i munnen. Har har ett jäkla humör och god aptit!
Älskar att vara ute och lekplats är skoj!
Roligast av allt är när systern leker med honom 😍
Om två veckor börjar han förskola. Det känns bra men också lite vemodigt. Min lille bebis 🥺
71 cm lång och nio kilo, stark är han också 😅

Här klättras det också Herregud O_o

BVC på fredag för ettårskontroll. I övrigt vill jag inte börja jobba i april 🙈 eller alltså jag jobbar ju nu och har gjort sen februari men vill inte jobba heltid. Tror jag förlänger föräldraledigheten lite, med en dag i veckan eller nått fram till sommaren typ.. :o

Och jag vill istället gå upp i tid, mot bättre vetande för herregud vad är ens sömn. Tror vi behöver avsluta nattamningen och att jag eventuellt sover i gästrummet. Fast jag vill ju ha henne nära. Men vill också sova 🫠

Ett tips är magneter i köket! Lillfisen fick det i julklapp och sen dess har hon knappt röjt i sin kökslåda alls, djurmagneterna tar allt fokus. Det är alltså platta stora magneter, inget som går att råka svälja, är väl bäst att tillägga :angel:

En efterlängtad milstolpe är också nådd - nu kan hon klappa katten fint 🙌

Idag känns det som att det släppte med inskolningen, väldigt skönt! De har haft kort om personal så både fredag och måndag va ute hela tiden och jag kände väl att det mest blev dötid där min tultade runt i snön och gungade lite men inte fick så bra kontakt med varken personal eller barn. Men idag hade de delat upp barnen så en liten grupp var inne och så lekte de tillsammans hela tiden vilket passade oss mycket mycket bättre. Liten var nöjd och glad hela tiden och samspelar både med vuxna och barn och behövde nästan inte mig alls. Väldigt skönt att få en sån här bra dag.

BVC igår och läkare är ju för roliga :rofl:
Hos oss iaf kommer det in en läkare ibland och checkar grejer liksom, lyssnar hjärta och lungor, kollar ryggen och lite sånt. Det går fort.
Alltså inget dösnack utan hej, check, check, hejdå.

Bebisknöl gick igenom utan problem men sen på slutet hajar han till och liksom "vad har han i huvudet" O_o

BVC sköterskan svarar blixtsnabbt "gröt" :rofl:
Märktes ju vem som var van vid småbarn och inte 🤣

Första inskolningsveckan gjort för huliganen.
Det har gått helt okej. Inga stora tårar alls och i fredags åt han massor.
Han tycker ju helst mamma och eller pappa ska vara där hela tiden, men det går ju inte tyvärr.
Önskar han kunde börja lite senare men nu är det som det är.
Älskade lille bebisen ❤️

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
36
· Visningar
2 596
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 482
Senast: Bison
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka