Vinterföräldrar 23/24

Vet inte om du har sån redan @rabarberpajen men en nässpray med saltlösning som man liksom sprutar in (inte som vanlig nässpray utan mer som hårspray) har varit revolutionerande här.
Otricare heter den :)
Ja de skriker som bara den men sen blir det bra. Det suger att inte kunna andas! Eller snyta sig.
Tack! Jo, sån har vi 👍 Den har hjälpt en del, men inte helt när det har varit som värst... Men den och alvedon SUP har varit räddningen 🤧
 
Här springer det fram i rasande fart! Det enda som är värt något är att stå och gå, men måste hon krypa så går det fort!!! Hon kan gå längs möbler och stå korta stunder om hon glömmer av att hon inte håller sig i, men har inte ställt sig själv än och det är nog lite tid kvar tills hon promenerar iväg själv. Hon har börjat härma ljud och har läten för vad både hästen och kossan säger, men jag väntar fortfarande på första medvetna ordet, det är 10 månaders dag på fredag!!! Sjukt ju. Två månader kvar till första födelsedagen, fattar inte hur det hände. Men hon är så himla rolig nu så även om det är intensivt så skrattar vi mycket också tillsammans 😁
 
Idag gick bebis knöl genom att skjuta på en målarburk!
Kanske dags för Brio-vagnen ändå? :)
Haha, ja, då är det nog läge 😁 här är brio-vagnen helt okej, men den kan ju inte svänga så bra tycker bebis 😑 jag har många trösklar och gammalt brädgolv så den funkar typ bara i köket. Och jag får vända den åt henne. Men det blir några vändor iallafall när min rygg är trött.
 
På torsdag är det tio månaderskontroll på bvc. Ska bli spännande att se om han växer som han ska. Han gillar ju mat i alla fall ☺️

Känner mig ganska trygg med bitar nu. Han kan äta hel spaghetti och stavar med falukorv. Försöker vara lugn. Men när maken gav honom knäckebröd blev jag inte helt glad 😳
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
821
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 031
Senast: Sassy
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 725
Senast: mamman
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 875
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp