Vinterföräldrar 23/24

Klädstorlekar har verkligen inget med faktiskt längd, Lillan var 72 cm och 9,2 kg på 8 månaderskontrollen och har storlek 80-86 i kläder, 72 är både tajt och lite kort.

Men nu har vi inte nästa besök förrens 10 månader, inget vid 9 månader här
Tror standard för kontroll är 6-8-10 månader :)

Nej det är stökigt med längd på bebis och storlekar, stämmer ju aldrig? Jag tar det som passar hjälpligt så får det vara vilken storlek som helst. Vi använde bodys i storlek 56 långt in på hösten haha (såna med dubbelknäppning i grenen) Till slut blev det lite trångt att få igenom huvudet, då fick de väl slutligen läggas undan :angel:

Lider med dig 🙈

Hmm.. vi var just på niomånaderskontroll. Så vårt BVC-hembesök kan inte ha varit vid åtta månader. Men det var efter sommaren. Så vid sju kanske? Eller är jag förvirrad nu?

För övrigt SÄMST att skicka mannen på sånt. "Vad sa hon?" "Ingenting. Att vi skulle smörja med pumpgrej"
Okej längd vikt tandborstning NÅGOT annat? :arghh:
Jag vill ju VETA :rofl: "ja han växer" :banghead:
min hovslagare säger att jag har kontrollbehov och i just de här situationerna stämmer det nog :rolleyes:

Jaja BVC fyllde i vår bok iaf så nu kan jag meddela att bebisknöl är 74 cm och 10 kg.
Storlek 74 i kläder är dock för smått.
Haha men en liiiite matigare rapport från BVC är ändå rimligt tycker jag utan att tillskrivas k-ordet!

Nej det är stökigt med längd på bebis och storlekar, stämmer ju aldrig? Jag tar det som passar hjälpligt så får det vara vilken storlek som helst. Vi använde bodys i storlek 56 långt in på hösten haha (såna med dubbelknäppning i grenen) Till slut blev det lite trångt att få igenom huvudet, då fick de väl slutligen läggas undan :angel:
Ja bebisen är tio månader! :rofl:
Då var hon hemma vid 8 månader.
Min man hatar trånga kläder så här är de ofta jättestora, han har rotat fram brorsans kläder för 1-1,5 åringar typ. Tycker personligen kläder i rätt storlek är bäst :p

Klädstorlekar har verkligen inget med faktiskt längd, Lillan var 72 cm och 9,2 kg på 8 månaderskontrollen och har storlek 80-86 i kläder, 72 är både tajt och lite kort.

Men nu har vi inte nästa besök förrens 10 månader, inget vid 9 månader här
Vad fasen baserad de på då? 😅

Och här går snart 1åringen i stl 74-80 och kan klämmas ner i ett loppisfynd från pop i stl 62/68 🤣(merinoull set som kostade 30 kr, köptes på vinst o förlust) men det varierar rätt mkt mellan märken!

Här var 8 mån mitt i sommaren så de kom vid 7 mån, sen besökte pappan bvc vid 9 mån (tappat bort boken så vad som mättes, vägdes och gjordes vid besöket är slukat i ett svart hål)
Nu ska vi om 2 veckor på 1årsbesök med vaccination 🤧

Har gjort en grej som gör att jag egentligen inte får bära bebis iaf närmaste veckan, hur fan överlever man? :cry:
Usch vad jobbigt för samtliga inblandade :heart Man saknar aldrig det vardagliga så mycket som när det inte är möjligt. Hoppas du får snabb återhämtning

Jahapp vi river väl av ytterligare en förkylning, denna en månad efter senaste - ögoninflammationen sedan sist har inte ens gått över helt 🫠

Annars är senaste aktiviteten att bära med sig saker upp för trappen vilket leder till att vi har random objekt liggandes mitt på det mest trafikerade stråket i huset 😅

Jahapp vi river väl av ytterligare en förkylning, denna en månad efter senaste - ögoninflammationen sedan sist har inte ens gått över helt 🫠

Annars är senaste aktiviteten att bära med sig saker upp för trappen vilket leder till att vi har random objekt liggandes mitt på det mest trafikerade stråket i huset 😅
Spännande 😅 gäller att ha koll på vart man sätter fötterna då!!
Vi kan klättra uppför trappan men hon har verkligen inte fattat hur man backar ner, den poletten känns som att den är långt borta så alla kanter tas med huvudet först 😑
Vi vaknade också med tät näsa, hoppas det inte blir så kraftig förkylning för er eller oss!!

Spännande 😅 gäller att ha koll på vart man sätter fötterna då!!
Vi kan klättra uppför trappan men hon har verkligen inte fattat hur man backar ner, den poletten känns som att den är långt borta så alla kanter tas med huvudet först 😑
Vi vaknade också med tät näsa, hoppas det inte blir så kraftig förkylning för er eller oss!!
Ja gud, att gå ner på ett säkert sätt känns ungefär lika nära som att hon ska fatta division O_o Vi brukar plocka isär soffan så det blir en klätterställning där hon kan träna att klättra hit och dit utan att det gör något om hon ramlar men det är huvudstupa framåt som gäller för att ta sig ner, när jag försöker visa att gå med rumpan och benen först vill hon bara gå framåt 😄

Ny lek - gissa om det är en hundvalp eller bebis :D
(Min knöl älskar ju att tugga på gosedjur)

• Haha
Reactions: eyz
Har vi nån liten ettåring i tråden ännu?? Vi har mindre än en månad kvar till födelsedag och jag vet att vi inte var först ut!!
Har ni planerat kalas?

Bebis leker med torktumlaren.
Man kan banka lite, kasta in grejer och allmänt.. ja, jag vet inte 😅

1000016773.webp

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 773
Senast: malumbub
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 217
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
937
Senast: snöflingor
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 241
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar