Vinterföräldrar 16/17 del 3

Jag hade blivit tokig.. Jag har varnat alla på förväg att dom inte får komma hit med förkylningar eller annat när bebis precis kommit ut. Absolut förbjudet! Jag vet att svärisarna kommer ha svårt att begripa det och även min brors familj.. Så jag försöker redan nu hosta upp mej innan bebis ens kommit.
Varför är det alltid svärisarna med deras sida som är omöjliga och vägrar förstå...

När svärföräldrarna var här och hälsade på så satt jag och amma när de kom. Efter en stund säger svärmor "nä nu får hon sluta så jag får se hur hon ser ut!". En, hon slutar nog när hon är mätt.

Varför är det alltid svärisarna med deras sida som är omöjliga och vägrar förstå...

När svärföräldrarna var här och hälsade på så satt jag och amma när de kom. Efter en stund säger svärmor "nä nu får hon sluta så jag får se hur hon ser ut!". En, hon slutar nog när hon är mätt.
Det kan man fråga sej:confused: Precis som att bara för att det är svärdottern så ska den köras över lite? Svärmor vet bättre typ? Mina svärisar brukar vara bra att ha och göra med men jag misstänker att det ändå kommer "kloka" kommentarer på hur dom gjorde.

Hade blivit jäkligt putt om dom kom och störde i amningen. Den vill man liksom få till att fungera i början och absolut inte få kommentarer. En sak om man ber om hjälp.

Skönt att höra att man inte är ensam om att vilja undvika smittor. Känns som att släkten tycker jag är omotiverat nojig och töntig.

Lätt för de att säga som inte behöver ta hand om ett sjukt barn sen. Vi har haft vår första riktiga förkylning (dottern är snart 16 månader så vi har kommit lindrigt undan) och hon + sambo var sjuka i ungefär 1 vecka. Jag är inne på vecka 2 + blev sjukskriven en vecka till eftersom jag är apsjuk. Detta pga folk inte kan respektera att vi inte vill ses om de är sjuka, så jävla störigt.

Det kan man fråga sej:confused: Precis som att bara för att det är svärdottern så ska den köras över lite? Svärmor vet bättre typ? Mina svärisar brukar vara bra att ha och göra med men jag misstänker att det ändå kommer "kloka" kommentarer på hur dom gjorde.

Hade blivit jäkligt putt om dom kom och störde i amningen. Den vill man liksom få till att fungera i början och absolut inte få kommentarer. En sak om man ber om hjälp.

Min tror han fryser för han är naken på alla bilder (vi har typ 26 grader inne och kör hud mot hud massor) så hon har skickat kläder i veckan :rofl:

Är din svärmor och min mor samma person? :cautious:
När min kära moder var på besök i veckan höll vi på att natta I. När hon hade ätit ett tag efter att maken gått runt och vaggat henne sa hon "Kan hon inte bli klar snart? Jag har ju inte fått hålla henne något."
O_o
Nä, ungen ska faktiskt sova. Så när jag satte I upp så hon kunde rapa och se på våra gäster lite stillsamt började mor min locka på henne som om hon vore en hund och tog tag i kökslampan och riktade den mot Is ansikte. :mad:
När jag frågade henne vad hon höll på med försvarade hon sig med att hon trodde I skulle väckas nu för hon satt ju i min famn. :banghead:

När min kära moder var på besök i veckan höll vi på att natta I. När hon hade ätit ett tag efter att maken gått runt och vaggat henne sa hon "Kan hon inte bli klar snart? Jag har ju inte fått hålla henne något."
O_o
Nä, ungen ska faktiskt sova. Så när jag satte I upp så hon kunde rapa och se på våra gäster lite stillsamt började mor min locka på henne som om hon vore en hund och tog tag i kökslampan och riktade den mot Is ansikte. :mad:
När jag frågade henne vad hon höll på med försvarade hon sig med att hon trodde I skulle väckas nu för hon satt ju i min famn. :banghead:
Ja men det verkar ju inte bättre än att dom är det... :banghead:

Inte hela världen direkt men hon kan sitta och säga typ "bebisar ska ju sova på rygg", "man måste vara noga med att hålla i huvudet" osv. Sådär helt självklara grejer så man känner sig som värsta bitterfittan när man ba "jag vet..."

O_o
:banghead::banghead::banghead:

Ja men det verkar ju inte bättre än att dom är det... :banghead:

Inte hela världen direkt men hon kan sitta och säga typ "bebisar ska ju sova på rygg", "man måste vara noga med att hålla i huvudet" osv. Sådär helt självklara grejer så man känner sig som värsta bitterfittan när man ba "jag vet..."
I feel you, sista from anotha mista!
Det är inte stora grejer men det är konstant massa små saker. Många bäckar små blir en älv tillslut.
Man känner sig lite taskig också då de säkert menar väl, men framförandet av välviljan misslyckas konstant.

Min svärmor är en otroligt "stark" personlighet... Har tyvärr svårt för så dominanta personer. Men ville ge henne en stor smäll förra veckan. Sonen har ju svårt så liten som han är med att ha blivit storebror. Så kommer hon och hennes mamma på besök och tar fram inslagna paket. Är det till mig frågar han. "till dig? Det är det väll lillasyster som ska ha?" får han till svar. Och jag ser hur ledsen och frågande han blir... :cry: en fyrabarns mor... Men tyvärr betyder ju inte många barn att man har ett barnperspektiv.. Hon drog sen fram en tidning oinslagen till honom.
Har så svårt för dom som kommit hit och inte ser sonen. Hon sover och vad mer är det sen? Sover hon så sover hon. Om inte annars så är hon ju med mig och pappa. Så snälla se killen som ni alltid annars är med?

Igår var dom här och hon fick hålla första gången. först grät skruttan och jag tänkte precis gå fram,men då gick hon iväg med henne och hon slutade gråta. Försökte trösta mig med att var hon helt missnöjd hade hon signalerat mer. För hon somnade sen hos farmor. Hon är alltid tydlig annars när hon är mammig. Men... Ja... Jag har svårt för svärmor ibland. Svärfar är helt amazing som person däremot. Annars så har jag inte direkt något emot dom. Bara svärmor ibland som är.... :banghead:

Nu får sambon gå själv till farmor med E. Idag kände jag bara att nej, hon är bara för mycket, jag orkar inte. Hon är nog en bidragande orsak till min stress.

Hon tjatar. Jag ska gå på babysim, träffa andra mammor etc etc. Jag ska låta E träffa andra bebisar. När jag då sa att jag helst håller mig borta från andra bebisar överlag pga rs tyckte hon jag var nojig. Sånt fanns inte på hennes tid.

Hon tjatade hur viktigt det är med täta blöjbyten, att ungen hålls hel ren och varm. Ungefär som om vi är idioter typ. Flaskor ska vara rena och hygienen är viktigt poängterade hon flera gången. Jag veeeet!! :rage:

Hon vet om att jag mår riktigt dåligt just nu ändå håller hon på så här. Det var dessutom jätte viktigt för mig att veta att jag inte är något bebisproffs :confused:

Min svärmor är en otroligt "stark" personlighet... Har tyvärr svårt för så dominanta personer. Men ville ge henne en stor smäll förra veckan. Sonen har ju svårt så liten som han är med att ha blivit storebror. Så kommer hon och hennes mamma på besök och tar fram inslagna paket. Är det till mig frågar han. "till dig? Det är det väll lillasyster som ska ha?" får han till svar. Och jag ser hur ledsen och frågande han blir... :cry: en fyrabarns mor... Men tyvärr betyder ju inte många barn att man har ett barnperspektiv.. Hon drog sen fram en tidning oinslagen till honom.
Har så svårt för dom som kommit hit och inte ser sonen. Hon sover och vad mer är det sen? Sover hon så sover hon. Om inte annars så är hon ju med mig och pappa. Så snälla se killen som ni alltid annars är med?

Igår var dom här och hon fick hålla första gången. först grät skruttan och jag tänkte precis gå fram,men då gick hon iväg med henne och hon slutade gråta. Försökte trösta mig med att var hon helt missnöjd hade hon signalerat mer. För hon somnade sen hos farmor. Hon är alltid tydlig annars när hon är mammig. Men... Ja... Jag har svårt för svärmor ibland. Svärfar är helt amazing som person däremot. Annars så har jag inte direkt något emot dom. Bara svärmor ibland som är.... :banghead:

Jag undrar nästan varför det alltid är svärmormodern som är jobbig :angel:

Tack och lov att min mamma är så fantastisk :love:

Jag undrar nästan varför det alltid är svärmormodern som är jobbig :angel:

Tack och lov att min mamma är så fantastisk :love:

Precis så ;) Men tom min man säger att hans mamma inte kan barn och om hur hans mamma gjorde när dom var små.
Hon hade bett han och hans bror att städa upp deras legobyggen en gång annars skulle hon slänga det.
När dom kom hem från skolan fick dom plocka allt sitt lego från rabatterna runt huset:eek:
Hennes temperament liksom kortare än en millisekund och hon är rent av barnslig ibland. Kan göra långfingret upp om hon blir surO_o

Ont i vänster bröst. Hittar inga förhårdnader dock. Så pumpar, sitter med vetekudde och skall hoppa i varm dusch. Sonen sover så han är inte till hjälp just nu.

Kan man annars öka produktion ännu vid tre månaders ålder. Sonen äter nu 100 ml ersättning 4-5 gånger/dag. Alltod efter amning av båda bröst. Så känns ju som att jag har lite mjölk

Ont i vänster bröst. Hittar inga förhårdnader dock. Så pumpar, sitter med vetekudde och skall hoppa i varm dusch. Sonen sover så han är inte till hjälp just nu.

Kan man annars öka produktion ännu vid tre månaders ålder. Sonen äter nu 100 ml ersättning 4-5 gånger/dag. Alltod efter amning av båda bröst. Så känns ju som att jag har lite mjölk

Åh fy! Hoppas att det hjälper. Ta en Ipren med. Det är antiinflammatoriskt.

När jag pumpade så sa dom "intensivpumpa, så ofta du kan på dagarna, i en- två dagar för att öka". Jag fick dock en svår mjölkstockning och orkade inte med efter att den lade sig.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 459
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat