Åh vad segt av domDet gjorde vi med förra också, med denna så blir det bog på håret. Vi flyttar till en ny kommun tre v innan bf och dem ville inte ta emot oss innan vi är folkbokförda där
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vad segt av domDet gjorde vi med förra också, med denna så blir det bog på håret. Vi flyttar till en ny kommun tre v innan bf och dem ville inte ta emot oss innan vi är folkbokförda där
+ 1 på den.Att köpa andningslarm kan vara ett av de bästa besluten jag tagit på länge, det har gjort mig så otroligt mycket mer avslappnad. Nu sover jag när bebis sover på nätterna och på dagarna kan jag helhjärtat ägna mig åt saker när han sover
Att köpa andningslarm kan vara ett av de bästa besluten jag tagit på länge, det har gjort mig så otroligt mycket mer avslappnad. Nu sover jag när bebis sover på nätterna och på dagarna kan jag helhjärtat ägna mig åt saker när han sover
+ 1 på den.
Jag hade inte tänkt köpa en själv. Men så fick jag en av svärföräldrarna och jag är så tacksam. Jag kan slappna av och sova. Så himla skönt.
Vi gjorde det i förväg (men mest ifall något hade hänt på förlossningen.)
Jo, så är det ju, de är inte färdigutvecklade.Här spyr pipgrisen allt från mycket till "åh gud det slutar inte komma!"-mycket.
Det verkar visst vara vanligt att bebisars magmun inte sluter helt tätt så spyorna kanske inte lugnar ner sig förrän man börjar ge lite fast föda som är svårare att få upp igen.
Jag menar inte att bagatellisera dina känslor, jag tänkte bara nämna det för spyorna och magknipet kan vara separata problem.
Precis som Is torra hy troligen inte har något att göra med hennes mjölkskorv som hon har på huvudet även om båda involverar huden.
Sen kan det inte vara kul att spy så mycket som de gör.
Vi har ett sånt man lägger under madrassen (Babysense 5) eftersom han sover så bra i spjälsängen och de verkar ha väldigt få falsklarm. Skulle det vara så att han ändrar sig och inte vill sova där längre så kanske jag överväger blöjlarm.Har ni blöjlarm eller sånt man lägger i sängen? Jag har ett blöjlarm men funderar på om jag skulle beställa ett till sängen/vaggan också. Va liksom nojig ifrån början och det har inte direkt blivit bättre för att uttrycka det milt.
Mamma och svärföräldrarna har gått ihop sig och meddelat att de köper en babyvakt åt oss. Funderar på om de istället ska få köpa ett andningslarm. Så jag suger i mig såna här tips, om just märken och modeller. Har ju bara erfarenhet av ep-larm från jobbet och kan inte påstå att jag varit varken trygg eller nöjd med dem. Men borde ju vara skillnad när det handlar om andning.Vi har ett sånt man lägger under madrassen (Babysense 5) eftersom han sover så bra i spjälsängen och de verkar ha väldigt få falsklarm. Skulle det vara så att han ändrar sig och inte vill sova där längre så kanske jag överväger blöjlarm.
Jo, så är det ju, de är inte färdigutvecklade.
Och jag har genom graviditeten och spädbarnslivet insett hur mycket ångest och annat bagage jag bär på efter 8 år som assistent åt en brukare med reflux, astma, epilepsi och allmänt svåra andningsproblem/sväljsvårigheter.
Jag blir frustrerad, ledsen, känner mig totalt maktlös och otillräcklig...speciellt när Knoddrick spyr efter att ha sovit djupt och avslappnat i 1,5 timme (som nu ikväll). Alltså, hur ska jag då kunna sova avslappnat alls, någonsin och lita på att Knoddrick inte far illa, blir skadad eller dör av sitt kräks när hon spyr efter så lång tid, dessutom liggandes i högläge, på makens bröst?!?
Jag är helt enkelt jävligt känslig för detta med kräkandet.
Är säkert så att magknipet är en sak och kräkandet en annan, men kombinationen blir ju inte direkt lättare.
Ikväll var Knoddrick otröstlig igen. Åt och somnade vid bröstet, jag fick kramp i ryggen, försökte lägga ifrån mig henne varpå hon vaknar och blir ledsen, byta kissblöja, mer mat, spyr, torka, jätteledsen, trösta på alla sätt vi kan komma på, byta kissblöja, mer mat, somna vid bröstet och så var vi igång igen. Runt runt runt, i flera timmar, med några avbrott. Till slut kom jag på att det nog var dags att ge ersättning oxå, så medans maken började värma vatten och förbereda erbjöd jag bröstet en sista gång...och hon har sovit sen dess, d v s i snart två timmar. Vaknade inte ens när hon kräktes.
Jag är helt slut.
Maken har haft bättre ork och tålamod ikväll än på hela veckan, vilket har varit mycket avlastande för mig, men istället har jag varit helt slut och rygg-nacke krampat hela kvällen.
Hoppas på att kunna sova inatt. Skulle verkligen behöva det.
Jag har ett blöjlarm. Ingen aning om det är de bästa eller inte. Fick den ju som sagt. Den larmar ju ibland när den tappar kontakten men det kan jag leva med.Har ni blöjlarm eller sånt man lägger i sängen? Jag har ett blöjlarm men funderar på om jag skulle beställa ett till sängen/vaggan också. Va liksom nojig ifrån början och det har inte direkt blivit bättre för att uttrycka det milt.
Fy, jag känner tyvärr igen mig alltför väl i kvällen du beskriver.
Så.Jäkla.Tungt.
Och att då bli trött fysiskt på allt det hela är väldigt påfrestande. Bra att maken kan kliva in och mata också.
Hoppas verkligen du får sova.
Om du bestämmer dig för babyvakt så rekommenderar jag Philips Avent scd 506, är supernöjd med vår. Räckvidden är mycket bättre än jag väntat mig, har dock inte använt alla funktioner ännu utan har den för att kunna vara nere i källaren (tvättstuga, pysselrum mm där) när han sover.Mamma och svärföräldrarna har gått ihop sig och meddelat att de köper en babyvakt åt oss. Funderar på om de istället ska få köpa ett andningslarm. Så jag suger i mig såna här tips, om just märken och modeller. Har ju bara erfarenhet av ep-larm från jobbet och kan inte påstå att jag varit varken trygg eller nöjd med dem. Men borde ju vara skillnad när det handlar om andning.
Har ni blöjlarm eller sånt man lägger i sängen? Jag har ett blöjlarm men funderar på om jag skulle beställa ett till sängen/vaggan också. Va liksom nojig ifrån början och det har inte direkt blivit bättre för att uttrycka det milt.
Det är precis ett sånt jag tänkte vi skulle ha också, tror inte jag kommer slappna av om jag inte skaffar ett!Vi har ett sånt man lägger under madrassen (Babysense 5) eftersom han sover så bra i spjälsängen och de verkar ha väldigt få falsklarm. Skulle det vara så att han ändrar sig och inte vill sova där längre så kanske jag överväger blöjlarm.
Allt som gör att man kopplar av är nog bra! Vår stackars bebis kommer va helt inlindad i larmJag hade inget till sonen men har beställt bläjlarm till Liten. Är mer nojig nu och tänker att vi kan inte ha sådan tur en gång till.
Hellre att det larmar en gång för mycket.Jag har ett blöjlarm. Ingen aning om det är de bästa eller inte. Fick den ju som sagt. Den larmar ju ibland när den tappar kontakten men det kan jag leva med.
Vi har andningslarm, babyvakt och en kamera vid sängenAllt som gör att man kopplar av är nog bra! Vår stackars bebis kommer va helt inlindad i larm
Det är fullt förståeligtAllt som gör att man kopplar av är nog bra! Vår stackars bebis kommer va helt inlindad i larm
Vi har andningslarm, babyvakt och en kamera vid sängen
Babyvakt och blöjlarm har vi redan (fick 2babyvakter när vi väntade Filippa)Det är fullt förståeligt