Vinterföräldrar 16/17 del 3

Babyvakt och blöjlarm har vi redan (fick 2babyvakter när vi väntade Filippa)

Vi är båda två rätt oroliga såklart, man vågar liksom inte riktigt släppa tanken "tänk om". Kan man då göra nåt för att lugna så är det ju lika bra.
Fullt förståeligt om ni lindar in er bebis i larm, och bra för er om det ger lite lugn.

Jag får ganska många gliringar angående min nojjighet vilket känns tråkigt men jag försöker att låta det rinna av mig.

Fullt förståeligt om ni lindar in er bebis i larm, och bra för er om det ger lite lugn.

Jag får ganska många gliringar angående min nojjighet vilket känns tråkigt men jag försöker att låta det rinna av mig.

Jag håller med, fullt förståeligt.

Jag får oxå en del kommentarer. Jag är hispig. Det vet jag ju. Gör nåt för att hjälpa mig slappna av istället... Ångesten försvinner inte bara för att nån utifrån kommenterar att jag överdriver och är hispig.

Om du bestämmer dig för babyvakt så rekommenderar jag Philips Avent scd 506, är supernöjd med vår. Räckvidden är mycket bättre än jag väntat mig, har dock inte använt alla funktioner ännu utan har den för att kunna vara nere i källaren (tvättstuga, pysselrum mm där) när han sover.
Funkar på batteri eller måste ha sladd? Sänder ljud hela tiden eller bara när det händer nåt?

Har också en babyvakt men inte använt den än. En Philips avent någonting. Jag känner mig väldigt också rätt nojig men om det skulle hända något vill jag känna att jag gjorde allt jag kunde.

Kunde det inte ha varit skitäckelväder idag, så att jag kunnat sova lite mer med gott samvete?
Skulle verkligen behöva passa på innan maken åker iväg till ishallen...

Knoddrick och jag var ute med selen och matade koltrastarna vid 06.40. Helt underbart ute redan då. Jag ville vara kvat ute mer, men Knoddrick höll inte med och bankade på brösten... Verkar bli en äta-varje-timme-dag även idag...

Ikväll är det mello. Och insläpp. Samtidigt. Och oklart om maken hinner hem till det.
Jajjemen, ikväll testar vi gränserna. :D :nailbiting:

Ja men det vet väl alla att om man säger åt någon som är rädd att skärpa sig så gör de det. Precis som att be en deprimerad att rycka upp sig, inte alls rövigt beteende. :meh:
Ger larm trygghet och ro för sömn så får man väl använda dem bäst man vill, allt som hjälper en sova det första året är väl underbart.
Ibland känns det som att vissa människor behöver att andra ska uppleva samma saker som dem, och oftast då jobbiga saker, annars blir de avundsjuka och bittra. Som exempelvis grav sömnbrist.

Jag håller med, fullt förståeligt.

Jag får oxå en del kommentarer. Jag är hispig. Det vet jag ju. Gör nåt för att hjälpa mig slappna av istället... Ångesten försvinner inte bara för att nån utifrån kommenterar att jag överdriver och är hispig.
Tycker inte folk ska lägga sej i andras känslor, bättre att stötta i så fall!?
Varför förminska nån när den är orolig?
Har man varit med om att det värsta verkligen händer så vet man att det inte finns några garantier för något. Alla säger att "klart det går bra!" Men det vet man inte ifrån början. Man skulle ju inte förlåta sej själv om man inte litade på sin magkänsla och gjorde det man kunde. Sen går inte allt att undvika, vissa saker händer trots att man gör så gott man kan och lite till.

Helt plötsligt blev klockan tolv och jag ligger nyvaken i sängen. Poooff!
Så skönt att få sova lite. Nu upp och äta lunch innan maken åker till ishallen och jag o Knoddrick drar till stallet.

Har blöjlarm(andning) men inte använt det ännu.

Babyvakt ska köpas så fort det trillar in pengar igen (galet med utgifter just nu). Då kan jag lämna honom i vagnen och hämta ved, ta in hästarnas foderhinkar och tvätta thermobaren osv.

Jag är definitivt för att använda de hjälpmedel som finns om man vill. Köpte ju en doppler också till slut.

Trött jag blir. Vi är bjudna på släktmiddag i morgon med svärföräldrarna. Sagt typ en miljon gånger att vi bara kommer om alla är helt friska. Är någon krasslig så passar vi. Blivit lovade att alla är helt krya, inga problem. Då får vi höra på omvägar att ett av syskonbarnen har svinkoppor. :banghead: 1. Jag vill inte ha det som vuxen ens, än mindre riskera att mitt 11 dagar gamla barn får det. 2. Varför säger man ingenting när vi frågar?

Trött jag blir. Vi är bjudna på släktmiddag i morgon med svärföräldrarna. Sagt typ en miljon gånger att vi bara kommer om alla är helt friska. Är någon krasslig så passar vi. Blivit lovade att alla är helt krya, inga problem. Då får vi höra på omvägar att ett av syskonbarnen har svinkoppor. :banghead: 1. Jag vill inte ha det som vuxen ens, än mindre riskera att mitt 11 dagar gamla barn får det. 2. Varför säger man ingenting när vi frågar?
Jag hade blivit tossig om jag kommit dit och upptäckt det. Det är ju inte så att ni flyttar till Sibirien imorgon och aldrig mer kommer träffas....

Jag hade blivit tossig om jag kommit dit och upptäckt det. Det är ju inte så att ni flyttar till Sibirien imorgon och aldrig mer kommer träffas....
Nämen precis. Vi finns ju kvar. Den här nojan för infektioner är ju bara nu liksom. Inte som att vi (jag) försöker hindra någon att träffa henne, jag vill bara inte att hon ska bli sjuk nu när det varnas om RS. Hon är ju inte ens 2 veckor...

Svinkoppor är jätte jätte jättesmittsamt! Så förstår dig. Jag hade det när jag var tio och fick typ isoleras. Vi har haft lite samma med anhöriga som lovar att de är friska men sen så är de inte det. Vi har vänt i dörren när det varit så.

Svinkoppor är jätte jätte jättesmittsamt! Så förstår dig. Jag hade det när jag var tio och fick typ isoleras. Vi har haft lite samma med anhöriga som lovar att de är friska men sen så är de inte det. Vi har vänt i dörren när det varit så.
Skönt att höra att man inte är ensam om att vilja undvika smittor. Känns som att släkten tycker jag är omotiverat nojig och töntig.

Skönt att höra att man inte är ensam om att vilja undvika smittor. Känns som att släkten tycker jag är omotiverat nojig och töntig.
Jag hade blivit tokig.. Jag har varnat alla på förväg att dom inte får komma hit med förkylningar eller annat när bebis precis kommit ut. Absolut förbjudet! Jag vet att svärisarna kommer ha svårt att begripa det och även min brors familj.. Så jag försöker redan nu hosta upp mej innan bebis ens kommit.

2. Folk är idioter.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 459
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka