Vinterföräldrar 16/17 del 3

Min svärmor är en otroligt "stark" personlighet... Har tyvärr svårt för så dominanta personer. Men ville ge henne en stor smäll förra veckan. Sonen har ju svårt så liten som han är med att ha blivit storebror. Så kommer hon och hennes mamma på besök och tar fram inslagna paket. Är det till mig frågar han. "till dig? Det är det väll lillasyster som ska ha?" får han till svar. Och jag ser hur ledsen och frågande han blir... :cry: en fyrabarns mor... Men tyvärr betyder ju inte många barn att man har ett barnperspektiv.. Hon drog sen fram en tidning oinslagen till honom.
Har så svårt för dom som kommit hit och inte ser sonen. Hon sover och vad mer är det sen? Sover hon så sover hon. Om inte annars så är hon ju med mig och pappa. Så snälla se killen som ni alltid annars är med?

Igår var dom här och hon fick hålla första gången. först grät skruttan och jag tänkte precis gå fram,men då gick hon iväg med henne och hon slutade gråta. Försökte trösta mig med att var hon helt missnöjd hade hon signalerat mer. För hon somnade sen hos farmor. Hon är alltid tydlig annars när hon är mammig. Men... Ja... Jag har svårt för svärmor ibland. Svärfar är helt amazing som person däremot. Annars så har jag inte direkt något emot dom. Bara svärmor ibland som är.... :banghead:
Fy så taskigt och klantigt! :rage: :banghead: Det är så jag önskar att jag kunde komma förbi och ge din pojk en extra kram när hans farmor beter sig på det viset.

Ang mjölkstockning! Maxdos Ipren och Alvedon! Och inte bara enstaka gång eller dag. Det krävs mycket medicin för att komma åt tuttarna. Så sa de när jag var inne på Gyn senast.

Kräkskväll här. Först amma amma amma, sen sova...och nu är vi alla nerspydda. Även efter bad.
Blir nog en lång natt. Väntar på bajs. Igår fick jag ju byta både kläder och täcke eftet bomben i blöjan, så ikväll ligger jag i soffan och väntar, mer förbered.

Tack :heart blev bara helt ställd. Men inte förvånad.

Hela jag går i tusen bitar när jag ser hur han försöker ta in allt. Han är en liten grubblare... Så han släpper inte saker någon säger... Tackolov har jag inte hört honom säga något om det. Men jag kommer aldrig glömma hans blick och hur jag fick "wow kolla en Flammy tidning... Kom så läser vi" när lillasyster fick Babblarna gosedjur mm. :(

Tack :heart blev bara helt ställd. Men inte förvånad.

Hela jag går i tusen bitar när jag ser hur han försöker ta in allt. Han är en liten grubblare... Så han släpper inte saker någon säger... Tackolov har jag inte hört honom säga något om det. Men jag kommer aldrig glömma hans blick och hur jag fick "wow kolla en Flammy tidning... Kom så läser vi" när lillasyster fick Babblarna gosedjur mm. :(
Om vi får någon gäst som beter sig liknande så kommer jag plocka något från vår presentlåda och ge till storebror.

Så bra :heart
Ångrar att jag inte skaffade fler presenter. Bara gett från oss, och lillasyster. Trodde ju inte farmor var en jag skulle behöva se upp med på det sättet... Ska fixa presenter så han inte är med om det igen.
Jag förstår det, man vill ju tro att de i ens närhet tänker på båda syskonen. Eftersom vi bor på landet så har jag en liten låda med diverse paket till barn ifall vi åker iväg och hälsar på någon.

Min brorson blev 8 när han blev storebror.
Brorsonen föddes med hjärtfel och hade en mycket tuff start i livet. Föräldrarna fick kämpa mot FK samtidigt som de bar på enorm oro för hans liv, flera operationer, all den energi han behövde men saknade (orkade inte amma eller ta flaskan, orkade inte gå 20 meter) och alla tankar om framtiden.
När lillasyster kom var det en enorm glädje i familjen. Äntligen ett barn med ork att vara glad, ork att äta, ork att leva.
Brorsonen glömdes bort. Och han fick hela tiden höra hur lätt och underbar lillasyster var och hur tungt det var när han kom. Och de håller på än, ett år senare. 100% fokus på lillasyster. Så nu har de problem med att han inte har lust att lyssna på dem, göra som han ska, fokusera i skolan eller göra annat än att spela på surfplattan.
Jag grät flera gånger under min graviditet för att jag inte orkade åka 12 mil och vara med honom. Bara han och jag.
Och nu när jag har Knoddrick har han dragit sig undan även från mig. Vilket ger mig dåligt samvete.
Hoppas vi kan vända på detta och hitta tillbaka till den kontakt vi hade förut. För han är fortfarande lika underbar och älskad. Hoppas han kan känna det också.

Min svärmor är en otroligt "stark" personlighet... Har tyvärr svårt för så dominanta personer. Men ville ge henne en stor smäll förra veckan. Sonen har ju svårt så liten som han är med att ha blivit storebror. Så kommer hon och hennes mamma på besök och tar fram inslagna paket. Är det till mig frågar han. "till dig? Det är det väll lillasyster som ska ha?" får han till svar. Och jag ser hur ledsen och frågande han blir... :cry: en fyrabarns mor... Men tyvärr betyder ju inte många barn att man har ett barnperspektiv.. Hon drog sen fram en tidning oinslagen till honom.
Har så svårt för dom som kommit hit och inte ser sonen. Hon sover och vad mer är det sen? Sover hon så sover hon. Om inte annars så är hon ju med mig och pappa. Så snälla se killen som ni alltid annars är med?

Igår var dom här och hon fick hålla första gången. först grät skruttan och jag tänkte precis gå fram,men då gick hon iväg med henne och hon slutade gråta. Försökte trösta mig med att var hon helt missnöjd hade hon signalerat mer. För hon somnade sen hos farmor. Hon är alltid tydlig annars när hon är mammig. Men... Ja... Jag har svårt för svärmor ibland. Svärfar är helt amazing som person däremot. Annars så har jag inte direkt något emot dom. Bara svärmor ibland som är.... :banghead:
Men fy jag hade blivit tokig :rage:
Vår son kommer vara 2 år och 5 månader. Gud nåde den som beter sig så mot honom.

Vet inte vad brösten pysslar med. Någon knas värk som hoppar mellan dem. För i natt var vänster ok men då tar de plötsligt ont i höger armhåla typ.

Tänkte jag skulle testa att sova utan bh och inlägg. Det var en fin idé i tanken. Som den mjölkkossa man är så rinner det och bildar en mysig pöl i sängen.

Men alltså, att få sova från 11-3 var ljuvligt!

Att du vågar! Jag får nästan mjölkstockning av att läsa att du sover med bh :nailbiting: mina är så känsliga iaf :laugh:
Skruttan äter så ofta och nu har brösten anpassat sig så peppar peppar hinner det aldrig börja läcka.
Men innan det hade jag amningslinne istället. Tycker minsta lilla söm trycker och gör ont.

Tre veckor på tisdag :heart :eek: och sista veckan nu med pappa hemma. Sen ska jag försöka rodda med två hemma. Tack och lov för att hon gillar sjalen :bow:

Att du vågar! Jag får nästan mjölkstockning av att läsa att du sover med bh :nailbiting: mina är så känsliga iaf :laugh:
Skruttan äter så ofta och nu har brösten anpassat sig så peppar peppar hinner det aldrig börja läcka.
Men innan det hade jag amningslinne istället. Tycker minsta lilla söm trycker och gör ont.

Tre veckor på tisdag :heart :eek: och sista veckan nu med pappa hemma. Sen ska jag försöka rodda med två hemma. Tack och lov för att hon gillar sjalen :bow:

Hahaha :laugh:

Har haft en mjuk, typ "topp" eller vad det kallas. Men ändå det blir ju instängt. Förutom att det rann från andra boobien så fort jag skulle amma så var det väldigt skönt att lufta. :p

Jag har ingen aning, än så länge bara en plan och dessutom försöker jag ta till mig idéen att nån ska kolla mig i arslet :o

Det är värt det. Jag gick med en analfistel för länge eftersom första läkaren på VC inte ville lyssna på mig (jag började med de icke-pinsamma symptomen först och tog aldrig upp symptomen längre ner när han ändå var tvärsäker på att det var magkatarr). Det visade ju sig att jag har Crohns och har sedan dess gjort femtielva undersökningar av akterkastellet och det är verkligen inte pinsamt. Alla läkare har varit väldigt hänsynsfulla (och jag är fortfarande tacksam mot AT-läkaren som jag till slut var tvungen att berätta om mina problem för för han sa direkt att det här är allvarligt och inget för VC :love:).

Helt j-la rubbat. När moster fick tvillingarna var mormor och morfar jättenoga med att också se och bry sig om deras storasyster som är fyra år äldre (det var vi andra också). Deras farmor hade inte samma inställning kan vi lugnt säga :meh:

Nu får sambon gå själv till farmor med E. Idag kände jag bara att nej, hon är bara för mycket, jag orkar inte. Hon är nog en bidragande orsak till min stress.

Hon tjatar. Jag ska gå på babysim, träffa andra mammor etc etc. Jag ska låta E träffa andra bebisar. När jag då sa att jag helst håller mig borta från andra bebisar överlag pga rs tyckte hon jag var nojig. Sånt fanns inte på hennes tid.

Hon tjatade hur viktigt det är med täta blöjbyten, att ungen hålls hel ren och varm. Ungefär som om vi är idioter typ. Flaskor ska vara rena och hygienen är viktigt poängterade hon flera gången. Jag veeeet!! :rage:

Hon vet om att jag mår riktigt dåligt just nu ändå håller hon på så här. Det var dessutom jätte viktigt för mig att veta att jag inte är något bebisproffs :confused:

Jag flög runt som en skållad råtta med sonen från det att han va 2-3 veckor. Träffade andra mammor, fikade på caféer ( idiotiskt och ryser när jag tänker på det idag) babysim, öppna förskolan (från runt 3 månader).

Tro mig, idag förstår jag inte varför jag höll på så och inte njöt av att sitta hemma och mysa istället. Så ta inte åt dig, det räcker gott med all stress och press man har på sig ändå som mamma. Man behöver inte aktivera ihjäl sig själv och bebisen också ❤️

Men nej :( Får ont i hjärtat, bebisen bryr sig ju inte om presenter :(

Funkar på batteri eller måste ha sladd? Sänder ljud hela tiden eller bara när det händer nåt?
Kom på i natt att jag glömt svara, hjärnan är konstig som kommer på saker helt plötsligt :D
Babyenheten har både batteri och sladd så bara att välja, föräldraenheten har batteri. Ljud bara när det händer nåt. Man kan även prata genom föräldraenheten, men den funktionen har vi hittills bara använt för att skrämma de stora barnen :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 459
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat