Vinterföräldrar 16/17 del 3

Att du vågar! Jag får nästan mjölkstockning av att läsa att du sover med bh :nailbiting: mina är så känsliga iaf :laugh:
Skruttan äter så ofta och nu har brösten anpassat sig så peppar peppar hinner det aldrig börja läcka.
Men innan det hade jag amningslinne istället. Tycker minsta lilla söm trycker och gör ont.

Tre veckor på tisdag :heart :eek: och sista veckan nu med pappa hemma. Sen ska jag försöka rodda med två hemma. Tack och lov för att hon gillar sjalen :bow:

Oj jag måste sova med BH och inlägg annars drunknar vi i mjölk. Har mjuka med en halv kupstorlek större än vad jag skulle ha annars.

Finfin födelsedag :D

Att du vågar! Jag får nästan mjölkstockning av att läsa att du sover med bh :nailbiting: mina är så känsliga iaf :laugh:
Skruttan äter så ofta och nu har brösten anpassat sig så peppar peppar hinner det aldrig börja läcka.
Men innan det hade jag amningslinne istället. Tycker minsta lilla söm trycker och gör ont.

Tre veckor på tisdag :heart :eek: och sista veckan nu med pappa hemma. Sen ska jag försöka rodda med två hemma. Tack och lov för att hon gillar sjalen :bow:

Jag sover alltid med BH! Badar i mjölk annars... Köpte HMs supermjuka och de märks knappt av! Jättesköna!

@Pilo stackars G :( Tycker det är hemskt när de stora glöms bort. Och varför är det generellt alltid svärmödrar som är jobbigast? Jag har en teori (helt baserad utifrån mig själv) att man som dotter öppnar sig mer för sin egen mor, man har en kontinuerlig kontakt under graviditeten och iaf har min mammas och min relation djupnat. Hon förstår mycket utan att jag behöver säga nåt. Dessutom hade hon själv en svärmor från hell. Jag pratar inte med min svärmor annat än när vi träffas så hon känner väl sig utanför och vill mer än gärna "lägga sig i" för att också få känna sig delaktig.
När vi fick första kom de och hälsade på på sjukhuset innan dottern var ett dygn och eftersom man inte fick ta emot besök på BB vandrade vi runt för att hitta någonstans att sitta vilket blev i entrén till sjukhuset. Vansinne. Det hade jag aldrig gjort nu, vanka omkring på sjukhusområdet nyförlöst och sydd. Och hamna i entrén där alla möjliga människor passerar. Vi hann sätta oss ner så säger svärmor "kan jag hålla nu" men som tur var skrek dottern och ville äta så det blev inget med det. Den här gången med sonen var det lite lugnare, de hälsade på efter en vecka och då sov han så det gavs inget tillfälle att hålla. Angående presenter så fick faktiskt vår stora några tröjor och ett påslakanset med motiv från Frost (mycket poppis!), när lillebror fick kläder.

Men nej :( Får ont i hjärtat, bebisen bryr sig ju inte om presenter :(

Nej, eller hur? Förstår inte hur en del tänker. Som ni skriver @malumbub och @athena_arabians. Det är ju så viktigt för de äldre. Det som betyder mest för bäbisar är ju närmaste anknytningspersonerna.

Mina närmaste vänner som varit här och mormor och morfar har lagt bäbispaket i påsar eller långt bort så dom inte synts. Bara för mig eller pappa att öppna sen, och har dom haft med till honom så har dom ju lagt fokus där.

Jaja, vissa har bara 0 barnsyn. Arbetade en med outbildad som ansåg att man fick bita småbarn om dom bet. Varpå jag fick ypperligt tillfälle att informera om anmälningsplikt/barnkonventionen och hur uppdraget ser ut i förskolan :arghh: :rage:
Svärmor sa nån gång när Gabriel var ca 7 mån och grät "jaha nyper mamma dig?" eeeeh? What? Nej, klart som f*n att jag inte nyper mitt barn. Och jag vill inte att han ska höra någon säga att hans mamma gör något dumt emot honom.

Nej. Nu har jag spytt tillräckligt med galla över henne... Och jag var inte ensam om att tycka hon är knäpp :bow: Tack.

Jag sover alltid med BH! Badar i mjölk annars... Köpte HMs supermjuka och de märks knappt av! Jättesköna!

Tror mina bröst är känsliga... Klarar bara hm's linnen. Provat många bhar men tycker bara att alla skaver och trycker på ett eller annat sätt när jag ammar.

Nej... Min man har mer gemensamt med sin pappa, och hans mormor är också en (ursäkta) bitter gammal dam. Vi krockar en hel del tyvärr. svärmor tycker eg inte om bäbisar... Hon tycker det är roligare med äldre barn. Vet inte om det är skillnad med att vara farmor eller mormor. För hon besöker hans kusiner där hon är mormor flera gånger i månaden, men oss har dom kanske sett 4-5 ggr/år. Fast dom bor närmare oss än kusinerna.

Misstänker att E har öroninflammation. Skrek så hon blev blå och strök sig över höger öra så fort vi la henne ner. Gav henne lite Alvedon och hon kunde helt plötsligt le och prata igen. Blir att ringa vc i morgon, jag hoppas de går att få tag på denna gång.

Misstänker att E har öroninflammation. Skrek så hon blev blå och strök sig över höger öra så fort vi la henne ner. Gav henne lite Alvedon och hon kunde helt plötsligt le och prata igen. Blir att ringa vc i morgon, jag hoppas de går att få tag på denna gång.

Nej usch så ont :( stackars liten

Hahaha :laugh:

Har haft en mjuk, typ "topp" eller vad det kallas. Men ändå det blir ju instängt. Förutom att det rann från andra boobien så fort jag skulle amma så var det väldigt skönt att lufta. :p
Jag har kört helt utan BH nu en dryg månad så när det är dags att amma knölar jag in en liten handduk mellan bebisen och det bröst som inte används. Då slipper jag spill. :up:
Sen om det blir en längre sovperiod än vanligt kan brösten bli väl pumpade handbollar och läcka i sängen iallafall.
Men vi har ett plastat lakan under underlakanet så mjölken tar sig ändå inte till madrassen. :D Tror det hette typ Daggkåpa eller något liknande.

Stackars liten! :( Skönt att Alvedonen hjälpte för stunden.

Tror mina bröst är känsliga... Klarar bara hm's linnen. Provat många bhar men tycker bara att alla skaver och trycker på ett eller annat sätt när jag ammar.

Jag hade andra från hm innan som tryckte runt om, fruktansvärt obekväma men de här nya jag köpte känns som linnena. På dagarna använder jag bara linnena. Kan tyvärr inte lägga in bild från telefonen men de heter typ mjuk och är gjorda i micro. Har bara haft de som är gjorda i bomull tidigare men de klämmer och är hårda :yuck:

Stackars liten :( Skönt att alvedon hjälpte!

Vi var på 30-årsfest igår, dottern fick vara med mormor och lillen följde med oss. Han sov sig igenom det mesta och stod ut med större barn som skrek och blåste i tutor, musik, busvisslingar och smällande konfetti. Det märks att jag har mycket oväsen på jobb, han är väldigt bekant med det. Han blir lugn när jag startar dammsugaren här hemma :D

En kompis 4månaders bebis har fått rs.

Jag tänker fortsätta isolera mig och bebis ett tag till. Hon har redan varit förkyld och nu ont i öronen. Vi vill inte läggas in på sjukhus med rs också.
Gilla för isoleringen menar jag så klart! Se till att alla som ska hantera bebis tvättar nävarna först, kommer bli en stenhård regel här hemma även om våg först kommer i slutet av maj.

Grattis ❤️

Kl
Här har vi återgått till skrik på eftermiddagen men vi har nu funnit knep som underlättar. Dock är hon fortfarande snorig och de ställer till det på nätterna.
Någon som har några bra knep som får snoret att antingen rinna ner eller komma ut? Vi sköljer med natriumklorid och ibland nyser hon ut massor, ibland händer inget.

Hon växer så de knakar, 56 är nu för litet och hon ler hela tiden ❤️ Förutom på kvällen då.

Hon pratar och gurglar och försöker greppa men får inte till det än :)

Brorsan ska börja förskolan i April vilket verkligen behövs...
Jag ligger lite efter i läsandet så det här är kanske inte aktuellt längre :)

Dom har ju tagit bort Nezeril för små bebisar så du får ts den rosa i pipettform för tvååringar. Du behöver också en liten spruta och lite natriumklorid.

Ta en pipett och tryck ur innehållet i sprutan. Blanda sedan med lika delar natriumklorid + lite till i sprutan.

Sug sedan rent näsan så gott det går och så sprutar du in blandningen i sprutan i näsan (så jämt fördelat i varje näsborre som det går). Brukar göra underverk för snoriga bebisnäsor :up:

(Lärde mig från en barnläkare på BB i varberg)

Angående snoriga små bebisar. Renässans saltvattenspray är ok att ge även till pyttebebisar, enligt vår BVC. Vi tyckte att det funkade bra eftersom det trycker upp vätskan i näsan på ett sätt som inte pipetterna lyckas göra.

Alltså, det här med snor...
Knoddrick är ju inte slemmigt snorig. Bara torrbusar i näsan. Är det så för er andra oxå?
Och för det mesta låter hon bara täppt och besvärad, men näsborrarna är tomma.
Alltså, jag har ju själv problem med torr näsa och "tjocka" bihålor. Verkar vara likadant för Knoddis. Frustrerande, för jag vet inte vad jag ska göra. Nojar för att hon ska vara allergisk, mot katterna eller nåt i huset när jag är extra trött av att inte kunna sova nåt. Kan ju vara magen som orsakar besvären också när det trycker på.

Alltså, det här med snor...
Knoddrick är ju inte slemmigt snorig. Bara torrbusar i näsan. Är det så för er andra oxå?
Och för det mesta låter hon bara täppt och besvärad, men näsborrarna är tomma.
Alltså, jag har ju själv problem med torr näsa och "tjocka" bihålor. Verkar vara likadant för Knoddis. Frustrerande, för jag vet inte vad jag ska göra. Nojar för att hon ska vara allergisk, mot katterna eller nåt i huset när jag är extra trött av att inte kunna sova nåt. Kan ju vara magen som orsakar besvären också när det trycker på.
Pipgrisen har torra kråkor och sparvar där man kan se alternativt så syns inga småfåglar men det hörs att hon är jättetäppt. Fuktas då näsgångarna upp så går det att dra ut ordentliga snormonster ur näsan på henne.

Pipgrisen har torra kråkor och sparvar där man kan se alternativt så syns inga småfåglar men det hörs att hon är jättetäppt. Fuktas då näsgångarna upp så går det att dra ut ordentliga snormonster ur näsan på henne.
Aha.
Har testat att fukta + suga, men får i bästa fall bara lite klet i sugöppningen. Alltså, tunnt, knappt märkbart. Men oftast inget alls.

Håller på att bli tokig.
Ena stunden jättejobbigt med andningen, för att i nästa vara så tyst och avslappnad så man måste dubbelkolla att hon verkligen andas. :crazy:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat