Låter otroligt likt den oro I uppvisade de första 6-7 veckorna av sitt liv. Kunde starta vid 19-30 och hålla på till 05. För oss blev det bara bättre av sig självt, men sista veckan innan det vände var den värsta.Någon annan med bebis som har misstänkt kvällsoro?
Sedan någon vecka tillbaka har lilltjejen spenderat några timmar om eftermiddagarna/kvällarna med att vara allt från missnöjd till förtvivlad. Inget, förutom att bära henne upprätt mot bröstet, hjälper mer än kortare stunder... Enda ljuspunkten är nätterna har blivit lite lugnare - men antagligen för hon är så trött efter ha varit vaken och ledsen så länge . Igårkväll visade hon inga större tecken på oro men det innebar å andra sidan att beteendet ovan höll i sig hela natten. Testar att amma så mycket jag kan men det är inte alltid det duger heller .
Annars så växer hon på fint! Ökat 5 cm i längd och gått upp 1 kg i vikt sedan födseln så det känns tryggt i alla fall. Dock har hon blivit väldigt törstande efter närheten så från att kunna sova i babynestet mer parten av natten går det ibland inte alls. Enda som får henne att sova är om hon sover PÅ någon av oss vilket såklart gör att jag oroar mig för psd (magläge). Andningslarmet hjälper ju inte om hon inte sover på egen madrass men samtidigt måste ju hon få sova...
Nu har hon varit orolig igen på kvällen någon vecka men på ett annat sätt. Nu är hon fisig och gråter på grund av det och hon har börjat att sakta men säkert gå att lägga drygt en timme innan vi själva går och sover.
Men hon är inte alls lika otröstlig som när hon var mindre. Nu går det att kommunicera med henne och trösta henne på ett helt annat sätt än det gjorde då.
Tror det är en fas som ska passeras precis som förra gången. Sen kommer hon vara gladare ett tag och kunna lite nya grejer, typ läggas i tid som en vanlig bebis.