Ja, jag har bränt många netflixprogram medan jag pumpat... det funkar, särskilt om jag kan göra det när min sambo är hemma så att jag inte behöver assistera Siri samtidigt.
Man är otroligt stark som dels klarat av en graviditet, en förlossning, smärtor efteråt, att producera mjölk, att inte sova normalt och att ha en krabat som äter från ens kropp x antal timmar om dygnet. Jag hade ärligt talat ingen aning om att bebisar äter SÅ ofta, och hade jag vetat det är jag inte säker på att jag varit lika positiv till amning som jag var. All heder åt alla föräldrar som kämpar, och för min del så känner jag att ju mer pappan kan ha barnet, desto bättre relation får vi alla till varandra. De två blir tightare, jag kan tänka och t.o.m vara glad vilket gör att kärleksrelationen blir bättre och kan ge viss energi.
Nu har min sambo precis börjat jobba, så nu delar vi inte nätterna rakt av längre. Vi får se om jag får vila så mycket på dagen att jag orkar med upplägget, eller om vi får dela mer lika igen. Som det ser ut nu går jag och lägger mig vid 21, och tanken är att sambon har henne till 23-24 och kan mata en gång om det behövs. Igår föll planen eftersom Siri behövde äta två gånger mellan 21-24, så då fick jag vakna vid 22:30. Surt, och vi hade kunnat ge ersättning när bröstmjölken på flaska var slut men jag hade tur och har fått sova några timmar under dagen idag.
Hur gör ni andra (med nattvak) som har partners som jobbar?