Vinterföräldrar 16/17 del 3

Jag pumpar ur om jag ska till stallet och lillen inte ätit på ett tag. Han brukar äta med fyratimmarsintervaller så har sambon bara ett mål hemma till lillen kan jag verkligen ta det lugnt i stallet = MYCKET uppskattat. Iom dottern klängde på mig så länge lämnar jag mer än gärna över till sambon nu och ju tidigare jag gjorde det desto bättre kände jag. Sambon kan göra allt som jag kan och igår ville lille hellre ligga hos pappa än mig. Jätteskönt!
Tillägg: Jag hade en Philips avent innan, den funkade inte alls på mig. Köpte en medela den här gången, helt suverän pump! Fick med en sån nappflaska men den fattade inte lillen alls, han blev bara arg när det inte kom mjölk direkt (min utdrivningsreflex kommer ganska snabbt) så vi körde på mam och sugdelen kände han direkt igen eftersom vi har napparna också.

+1 på den malumbub! Har t o m suttit i en gång på Ullared för att amma dottern :D
Åh det lät fruktansvärt jobbigt! Precis där jag inte vill hamna, men skönt att ni lyckats lösa det nu. :)

Har kollat på en Medela, har redan en flaska därifrån som jag fått i någon babybox men surt om hon inte skulle acceptera den...

Delvis kl

Hade en katastrofnatt. Somnade vid 23 vid 00.30 ska hon äta igen. Amma ena bröstet, byter najsblöja och ammar andra. Lägger ner henne i nestet, vägrar somna. Smackar, suger på handen. Plockar upp henne, lägger sig och snuttar på mig men äter inte, försöker styra över mot napp, spottar ut eller får kräkreflexer. Låter henne snutta tills hon somnar, lägger ner i nestet, vägrar somna om och proceduren börjar om. När vi hållt på i 2 timmar bröt jag ihop. Sambon vaknar och tar över. Tack och lov lyckas han få henne att ta nappen, somna och lägga ner i nestet. Sen vaknar hon igen varannan timme och ska äta. Jag var så trött, gråtit hela natten typ. Orkar ju inte göra något på dagen när det håller på så här. Allt handlar om när jag får sova nästa gång.

Åh det lät fruktansvärt jobbigt! Precis där jag inte vill hamna, men skönt att ni lyckats lösa det nu. :)

Har kollat på en Medela, har redan en flaska därifrån som jag fått i någon babybox men surt om hon inte skulle acceptera den...

Delvis kl

Hade en katastrofnatt. Somnade vid 23 vid 00.30 ska hon äta igen. Amma ena bröstet, byter najsblöja och ammar andra. Lägger ner henne i nestet, vägrar somna. Smackar, suger på handen. Plockar upp henne, lägger sig och snuttar på mig men äter inte, försöker styra över mot napp, spottar ut eller får kräkreflexer. Låter henne snutta tills hon somnar, lägger ner i nestet, vägrar somna om och proceduren börjar om. När vi hållt på i 2 timmar bröt jag ihop. Sambon vaknar och tar över. Tack och lov lyckas han få henne att ta nappen, somna och lägga ner i nestet. Sen vaknar hon igen varannan timme och ska äta. Jag var så trött, gråtit hela natten typ. Orkar ju inte göra något på dagen när det håller på så här. Allt handlar om när jag får sova nästa gång.

Jag hoppas hon accepterar flaskan, det där låter jätte tufft.

Det var min räddning att E inte verkade bry sig ett dugg om hon fick flaska eller bröst. Käk som käk. Men nu har hon blivit bekväm och äter bara ut bröstet när hon är på myshumör. Är hon riktigt hungrig vill hon inte vänta på att mjölken ska komma (seg utdrivningsreflex här) och blir då riktigt arg.

Jag saknar inte varannan timmes amningarna ett dugg. Är så glad att jag släppte på min egna amningshysteri.

Jag hoppas hon accepterar flaskan, det där låter jätte tufft.

Det var min räddning att E inte verkade bry sig ett dugg om hon fick flaska eller bröst. Käk som käk. Men nu har hon blivit bekväm och äter bara ut bröstet när hon är på myshumör. Är hon riktigt hungrig vill hon inte vänta på att mjölken ska komma (seg utdrivningsreflex här) och blir då riktigt arg.

Jag saknar inte varannan timmes amningarna ett dugg. Är så glad att jag släppte på min egna amningshysteri.
Det är så skönt att höra att man inte är ensam. Suger såklart att ni också haft det minst lika jobbigt men det är ändå skönt att inte vara den enda som "ger upp". Varför ska det vara så hetsigt att amma...

Delvis kl

Koppa?

Delvis kl

Vet att det inte hjälper, men ni är inte ensamma. Vi har haft många sådana nätter. Jag har gråtit mycket av utmattning och frustration medan karln har känt sig hjälplös då han har dansat runt, skumpat och sjungit för en bebis som vägrar ligga själv och bara ville ha mer mat.
Det finns ett ljus i tunneln för det blir bättre tids nog, men det känns väldigt långt bort när man är mitt i smeten. Skickar styrkekramar.

Vet att det inte hjälper, men ni är inte ensamma. Vi har haft många sådana nätter. Jag har gråtit mycket av utmattning och frustration medan karln har känt sig hjälplös då han har dansat runt, skumpat och sjungit för en bebis som vägrar ligga själv och bara ville ha mer mat.
Det finns ett ljus i tunneln för det blir bättre tids nog, men det känns väldigt långt bort när man är mitt i smeten. Skickar styrkekramar.
Tack för pepp. ❤

Finns det någon anledning till att ni vill att hon ska sova i nestet? Jag lät min sova på mig i början när hon somnade vid nattamning (lite uppallad med filtar och grejer och jag var halvsittande) och sedan lärde vi oss liggamning, så mycket smidigare att bara ha henne bredvid och langa fram tutten när hon knorrar på nätterna. Så får vi mest sömn.

Finns det någon anledning till att ni vill att hon ska sova i nestet? Jag lät min sova på mig i början när hon somnade vid nattamning (lite uppallad med filtar och grejer och jag var halvsittande) och sedan lärde vi oss liggamning, så mycket smidigare att bara ha henne bredvid och langa fram tutten när hon knorrar på nätterna. Så får vi mest sömn.
Jag sover om möjligt ännu sämre av att ha henne på mig. Hon somnar bara på mig om hon ligger på mage och då blir jag så himla rädd för psb. Så jag ligger bara i någon slags halvdvala. Vi har nestet i mellan oss och det fungerar ju ibland. Tycker det värsta är att hon måste äta varannan timme dygnet runt.

Jag sover om möjligt ännu sämre av att ha henne på mig. Hon somnar bara på mig om hon ligger på mage och då blir jag så himla rädd för psb. Så jag ligger bara i någon slags halvdvala. Vi har nestet i mellan oss och det fungerar ju ibland. Tycker det värsta är att hon måste äta varannan timme dygnet runt.
Fy, det låter jobbigt... Hoppas hon glesar ut mattiderna snart!

Kan tyvärr inte ge några råd men vi är i samma sits även om det också inträffar bättre nätter emellanåt (d.v.s att hon sover 3h i sträck ett eller två pass). Vår tjej kan ibland somna i nestet men somnar ogärna om i det på natten utan vill då ligga på en = sova på mage. Funkar inte heller att ha det mellan oss. Jag är också rädd för psd men vad ska man göra om de inte sover på annat sätt? Det som kan funka ibland är om jag ammar i "laid back"-ställning och då kan glida ner henne så att hon sover på sidan och sedan rygg. Tyvärr innebär ju det också samsovning som är en risk i sig men då kan jag sova lite bättre iaf (sover jättedåligt när hon ligger ovanpå mig).

Oroar mig för att lillan har blivit förkyld :(. Hon har haft lite snor i näsan förut men det är först de senaste dagarna som jag reagerat på det - antagligen för att vi träffade en vän i helgen vars barn förkylt - tack för den informationen :cautious: . Hon har ingen feber men jag har känt mig tvungen att använda nässug både igår och idag för att hon låtit ganska täppt/snuvig.

Nu sover hon rätt gott efter en promenad ute i vårsolen med vagnen men istället för att uppskatta att hon för en gång skull sovit bra under dagen så oroar jag mig självklart istället :down:. Hon var pigg när hon varit vaken innan så jag hoppas att det bara är en lättare snuva som snart går över...

Delvis kl

Det var väldigt jobbigt! Därför var jag nästan lite avståndstagande gentemot bebis de första dagarna och lät sambon ta så mycket som möjligt.

Det låter som om du har det väldigt tufft :( Jag har flertalet vänner som gav ersättning inför natten bara för att kunna få sova. Resten av dygnet ammade dem.
Hoppas det funkar med pump och nappflaska!

Oroar mig för att lillan har blivit förkyld :(. Hon har haft lite snor i näsan förut men det är först de senaste dagarna som jag reagerat på det - antagligen för att vi träffade en vän i helgen vars barn förkylt - tack för den informationen :cautious: . Hon har ingen feber men jag har känt mig tvungen att använda nässug både igår och idag för att hon låtit ganska täppt/snuvig.

Nu sover hon rätt gott efter en promenad ute i vårsolen med vagnen men istället för att uppskatta att hon för en gång skull sovit bra under dagen så oroar jag mig självklart istället :down:. Hon var pigg när hon varit vaken innan så jag hoppas att det bara är en lättare snuva som snart går över...

Så himla trevligt att folk kan meddela när deras ungar är förkylda... :meh::banghead: Hoppas liten kryar på sig!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka