Vinterföräldrar 16/17 del 3

Äntligen har lilleman fått ett namn! Det tog bara åtta veckor... Skrev på och skickade pappret idag så får vi se om det godkänns (vilket jag faktiskt är övertygad om :D). Minns ett kapitel i en lärobok vi hade på svensklektionerna i gymnasiet. Det handlade om patent- och registreringsverket (som väl inte ens finns längre) och om namn som kommit in men som fått avslag. De jag minns är "Brunstgnägg" och "Abc123". Det senare var tydligen föräldrarna till barnet lärare. Hur i hela fridens namn tänkte vårdnadshavarna där?! Skrattar fortfarande åt det ibland när det dyker upp i tankarna. Stackars barn, hoppas de fick bättre namn.

Jag sover om möjligt ännu sämre av att ha henne på mig. Hon somnar bara på mig om hon ligger på mage och då blir jag så himla rädd för psb. Så jag ligger bara i någon slags halvdvala. Vi har nestet i mellan oss och det fungerar ju ibland. Tycker det värsta är att hon måste äta varannan timme dygnet runt.

Håller med dig, sover helst inte med så små i min säng för det blir ingen sömn att tala om för min del. Båda mina har sovit i egen säng från dag ett och jag är väldigt glad att det har funkat. Stora sov bara hos oss om hon var sjuk, så det kommer bli likadant för lilla.

Tack för alla pepp. Känns som sagt bättre när man hör att ni varit i samma sits. Sambon tog henne på promenad så jag har fått sova i nästan 3 timmar. Tråkigt att man sover bort vår sista dag tillsammans men vad ska man göra...

Tack för alla pepp. Känns som sagt bättre när man hör att ni varit i samma sits. Sambon tog henne på promenad så jag har fått sova i nästan 3 timmar. Tråkigt att man sover bort vår sista dag tillsammans men vad ska man göra...

Tänk så många andra dagar ni får tillsammans längre fram :) Det viktigaste är att du får sova, man fungerar varken som människa eller förälder annars.

Ett tip
Kan tyvärr inte ge några råd men vi är i samma sits även om det också inträffar bättre nätter emellanåt (d.v.s att hon sover 3h i sträck ett eller två pass). Vår tjej kan ibland somna i nestet men somnar ogärna om i det på natten utan vill då ligga på en = sova på mage. Funkar inte heller att ha det mellan oss. Jag är också rädd för psd men vad ska man göra om de inte sover på annat sätt? Det som kan funka ibland är om jag ammar i "laid back"-ställning och då kan glida ner henne så att hon sover på sidan och sedan rygg. Tyvärr innebär ju det också samsovning som är en risk i sig men då kan jag sova lite bättre iaf (sover jättedåligt när hon ligger ovanpå mig).
Ett tips vi fick på b var att göra ett nest av en hoprullad handduk. När Siri är orolig ammar jag ibland i sängen där jag vill att hon ska sova sedan. När hon somnat vid bröstet får hon kana ned som du beskrev, och sedan lägger jag hannduken i ett u runt huvudet så att hon inte kan sno runt till magläge. Sedan flyttar jag bort... vi har iofs en stor säng, 180 cm, som Siri och jag delar på.

Ett tip

Ett tips vi fick på b var att göra ett nest av en hoprullad handduk. När Siri är orolig ammar jag ibland i sängen där jag vill att hon ska sova sedan. När hon somnat vid bröstet får hon kana ned som du beskrev, och sedan lägger jag hannduken i ett u runt huvudet så att hon inte kan sno runt till magläge. Sedan flyttar jag bort... vi har iofs en stor säng, 180 cm, som Siri och jag delar på.
Rullat badlakan, mjukisorm, babynest eller nåt annat som gör det ombonat och mysigt där man sover...

Vi har babynestet i spjälsängen. Eller i vår säng, när vi har morgonmys hela familjen. Eller i soffan på dagtid. Mycket smidigt!

Rullat badlakan, mjukisorm, babynest eller nåt annat som gör det ombonat och mysigt där man sover...

Vi har babynestet i spjälsängen. Eller i vår säng, när vi har morgonmys hela familjen. Eller i soffan på dagtid. Mycket smidigt!

Instämmer! Nestet i sängen på natten och soffan på dagen, men snart är han för lång :o Fötterna börjar sticka ut :D

Får prova det! :)
Vi delar på en 160 cm men plats borde finnas eftersom vi testade förut att lägga henne i babynestet och ha det mellan oss.

Hon är ingen 4 gånger om dagen bajsare märker jag. :D
Nä. Hon bajsade ofta förut, men blivit bara glesare och glesare. Med magknip. Och från att ha sprängt blöjan riktigt ordentligt i slutet av förra veckan bajsade hon ingenting i måndags och bara pyttelite igår, dessutom annan konsistens. Men idag kom det igång igen och varit vattnigt, med magknip, ikväll igen. :(

När man vaknar, sittandes i sängen, med bebis sovandes i knävecket och pumpen upptryckt mot ena bröstet...då är man trött...

Nu är jag nästan klarvaken istället. Knoddrick ligger i sin säng, flaskan med bröstmjölk står i kylskåpet, katterna har fått mat och jag har druckit nattchoklad (havredryck).

Nä. Hon bajsade ofta förut, men blivit bara glesare och glesare. Med magknip. Och från att ha sprängt blöjan riktigt ordentligt i slutet av förra veckan bajsade hon ingenting i måndags och bara pyttelite igår, dessutom annan konsistens. Men idag kom det igång igen och varit vattnigt, med magknip, ikväll igen. :(
Nä stackars liten :(

Har de någon tillväxtperioden runt 3,5 månader?

H: ätit en gång i timmen sedan kl 22

Under första året växer de så mycket så det kan säkert stämma att din son har en just nu. De växer ju olika snabbt och vissa perioder mer än andra. Dottern växte ca 25 cm sitt första levnadsår, mest i början och sen planade det ut. Sedan dess (1,5 år sen) har hon vuxit 25 till ;)

Stackars lilla tös :( Hoppas det släpper!

OT
Igårkväll började lillen gråta helt hysteriskt och inget jag gjorde var bra men när han väl tog nappen så kunde jag gunga honom till sömns så han var förmodligen bara övertrött. Det här varade i ca två minuter men eftersom jag inte alls är van fick jag nästan panik. Hu, lider verkligen med dem som har otröstliga barn! Skäms nästan att jag blev så uppjagad av två ynka minuter.

Tre bra nätter på rad nu med tre matningar efter vi lagt oss. :up: Också lyckats lägga henne mellan sju och halv nio med olika mycket motstånd och olika bra humör under en vecka nu.
Än så länge kollapsar vi bara i soffan och vilar den tid vi får över tillsammans. Men får vi det här till en vana finns det potential för att faktiskt få någonting gjort på kvällen!

Nä stackars liten :(

Stackars lilla tös :( Hoppas det släpper!

OT
Igårkväll började lillen gråta helt hysteriskt och inget jag gjorde var bra men när han väl tog nappen så kunde jag gunga honom till sömns så han var förmodligen bara övertrött. Det här varade i ca två minuter men eftersom jag inte alls är van fick jag nästan panik. Hu, lider verkligen med dem som har otröstliga barn! Skäms nästan att jag blev så uppjagad av två ynka minuter.

Tycker faktiskt synd om henne. Och känner mig så maktlös.
I natt/morse bajsade hon mer, nu inte lika vattnigt som i helgen, vilket var skönt för oss alla. Däremot känns hon även idag varm (ingen feber enligt termometern) och har kvällsoro/nattskräck-beteende nu på morgonen istället. Har svårt att slappna av och komma till ro, sover bara korta stunder när hon väl somnar, blir riktigt arg och ledsen väldigt fort. Har det jobbigt med "näsan" (täppan sitter ju inte i näsborrarna) och jag misstänker att halsen gör mer ont. :(
Kämpar på med vanliga droppar och spolandet. Klär av, klär på, klär av, klär på... Öppnar fönster och tröstar.

Just nu ligger vi i sängen och myssnuttliggammar i hopp om att hon kan sova en timme. Nästa steg är ut med vagnen, ifall hon inte är nöjd.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka