Vinterföräldrar 16/17 del 3

Jag sover om möjligt ännu sämre av att ha henne på mig. Hon somnar bara på mig om hon ligger på mage och då blir jag så himla rädd för psb. Så jag ligger bara i någon slags halvdvala. Vi har nestet i mellan oss och det fungerar ju ibland. Tycker det värsta är att hon måste äta varannan timme dygnet runt.
Kan du inte amma henne när hon ligger i nestet? Så du slipper lägga lyfta på henne.

Vad du kan prova är att vira in henne i en filt innan du ammar och så lägger du ned henne i nestet invirad i filten.
Vänta också längre med att lägga ner henne i nestet så att hon hinner hamna i djupsömn i dina armar (mindre risk att hon vaknar när du lägger ned henne). Runt 20 minuter är vanligt att det tar innan de hamnar i djupsömn.

Att hon vaknar när du lägger ner henne är en överlevnadsreflex. Värme och närhet betyder trygghet. När du lägger ner henne så signalerar det fara för bebisen.

Tycker faktiskt synd om henne. Och känner mig så maktlös.
I natt/morse bajsade hon mer, nu inte lika vattnigt som i helgen, vilket var skönt för oss alla. Däremot känns hon även idag varm (ingen feber enligt termometern) och har kvällsoro/nattskräck-beteende nu på morgonen istället. Har svårt att slappna av och komma till ro, sover bara korta stunder när hon väl somnar, blir riktigt arg och ledsen väldigt fort. Har det jobbigt med "näsan" (täppan sitter ju inte i näsborrarna) och jag misstänker att halsen gör mer ont. :(
Kämpar på med vanliga droppar och spolandet. Klär av, klär på, klär av, klär på... Öppnar fönster och tröstar.

Just nu ligger vi i sängen och myssnuttliggammar i hopp om att hon kan sova en timme. Nästa steg är ut med vagnen, ifall hon inte är nöjd.
Nu vet jag inte vad ni ger henne men sonen föddes med en infektion och fick då nässpray på neo även om man eg. inte ska ge så små. Det kanske vore en idé att fråga om detta? Vår BVC var inte superpositiva till det men eftersom han fick på neo och de rekommenderade att vi fortsatte inför natten så gav BVC sig.

Vi höjde även upp vaggan med lagböcker :up:

Kan du inte amma henne när hon ligger i nestet? Så du slipper lägga lyfta på henne.

Vad du kan prova är att vira in henne i en filt innan du ammar och så lägger du ned henne i nestet invirad i filten.
Vänta också längre med att lägga ner henne i nestet så att hon hinner hamna i djupsömn i dina armar (mindre risk att hon vaknar när du lägger ned henne). Runt 20 minuter är vanligt att det tar innan de hamnar i djupsömn.

Att hon vaknar när du lägger ner henne är en överlevnadsreflex. Värme och närhet betyder trygghet. När du lägger ner henne så signalerar det fara för bebisen.

Långa tuttar är toppen när man ammar bebis i nestet :angel:

Tycker faktiskt synd om henne. Och känner mig så maktlös.
I natt/morse bajsade hon mer, nu inte lika vattnigt som i helgen, vilket var skönt för oss alla. Däremot känns hon även idag varm (ingen feber enligt termometern) och har kvällsoro/nattskräck-beteende nu på morgonen istället. Har svårt att slappna av och komma till ro, sover bara korta stunder när hon väl somnar, blir riktigt arg och ledsen väldigt fort. Har det jobbigt med "näsan" (täppan sitter ju inte i näsborrarna) och jag misstänker att halsen gör mer ont. :(
Kämpar på med vanliga droppar och spolandet. Klär av, klär på, klär av, klär på... Öppnar fönster och tröstar.

Just nu ligger vi i sängen och myssnuttliggammar i hopp om att hon kan sova en timme. Nästa steg är ut med vagnen, ifall hon inte är nöjd.

Men lilla vännen :heart

Jag tyckte täppan släppte när min lille låg ute i vagnen och sov. Har en tjock kudde så han kommer upp lite också.

Var på kontroll idag, han blir 7 veckor på lördag. Det gick inte att ta någon rättvis längd för han spände sig så mycket och hon ville inte dra i hans ben. Vikten är ändå det mest väsentliga. Och han vägdes in på nätta 5440 gram, han ökar ca 300 g i veckan alltså och det är rätt så skönt med tanke på hans kräkperioder.

Det är längden som räknas :D

Ja mina är sådär fasta och runda så det är liksom bara att fetglömma :D Jag får typ halvligga över bebis för att kunna amma så jag gav upp det ganska fort med dottern när hon var liten. Det var mindre jobb att sitta en kvart för varje bröst och lägga ner en sovande unge än att halvligga över och få ont överallt :D

Ja mina är sådär fasta och runda så det är liksom bara att fetglömma :D Jag får typ halvligga över bebis för att kunna amma så jag gav upp det ganska fort med dottern när hon var liten. Det var mindre jobb att sitta en kvart för varje bröst och lägga ner en sovande unge än att halvligga över och få ont överallt :D
+ på den!

Jag har alldeles för små tuttar tror jag för att kunna liggamma. Eller så fattar jag inte hur man gör. Men dom räcker liksom inte. Måste typ krångla mig ner i nestet för att det ska finnas en chans att hon ska nå. O_o

Jamen exakt! Samma här. Jag måste typ också halvligga ovanpå och det blir så krångligt och obekvämt för mig att jag liksom struntar i det. Mina är också fasta och runda ( rätt snygga om jag får säga det själv, behåller dom gärna.) :D

Jamen exakt! Samma här. Jag måste typ också halvligga ovanpå och det blir så krångligt och obekvämt för mig att jag liksom struntar i det. Mina är också fasta och runda ( rätt snygga om jag får säga det själv, behåller dom gärna.) :D

Sambon är mkt nöjd över mina nya tuttar, så jag behåller dom gärna också :rofl: har dock förvarnat att det troligen blir mest påsar sen när C slutar amma :p men jag skulle inte heller kunna liggamma i nestet, det går väldigt bra utan nest men tuttarna är lixom som bowlingklot, modell mindre, så svårt att räcka ner över kanten :p

Jag har alldeles för små tuttar tror jag för att kunna liggamma. Eller så fattar jag inte hur man gör. Men dom räcker liksom inte. Måste typ krångla mig ner i nestet för att det ska finnas en chans att hon ska nå. O_o
Äntligen en evolutionär fördel med taxöron till bröst. :D
Jag bara la mig på sidan och puttade in tutten i munnen på bebisen. Behövde inte ens byta sida när jag bytte bröst. Det var bara att vinkla överkroppen lite så kunde man mata ur det bröstet också :up:

Fördelen var att man inte behövde vakna för att amma :D

Men prova att linda in henne i en mjuk filt innan du börjar amma. Sen lägg ner henne i nestet med filten virad runt henne. På det sättet blir det inte så stor skillnad mellan din varma och goa famn och det kalla nestet (men du kanske redan har provat det :o)

Nackdelen med fasta och runda bröst :devil:

:rofl: :D

Äntligen en evolutionär fördel med taxöron till bröst. :D
Jag bara la mig på sidan och puttade in tutten i munnen på bebisen. Behövde inte ens byta sida när jag bytte bröst. Det var bara att vinkla överkroppen lite så kunde man mata ur det bröstet också :up:

Fördelen var att man inte behövde vakna för att amma :D

Men prova att linda in henne i en mjuk filt innan du börjar amma. Sen lägg ner henne i nestet med filten virad runt henne. På det sättet blir det inte så stor skillnad mellan din varma och goa famn och det kalla nestet (men du kanske redan har provat det :o)
Verkligen en klar fördel med taxöron! Verkar sjukt praktiskt.

Har inte testat att vira in henne i filt. Jag bäddar ju in henne när jag lagt henne i nestet såklart men inte prövat att bädda in henne innan matning. Ska testa det. :up::)

Sambon är mkt nöjd över mina nya tuttar, så jag behåller dom gärna också :rofl: har dock förvarnat att det troligen blir mest påsar sen när C slutar amma :p men jag skulle inte heller kunna liggamma i nestet, det går väldigt bra utan nest men tuttarna är lixom som bowlingklot, modell mindre, så svårt att räcka ner över kanten :p
Jag hade duschat och smörjt in bröstvårtorna häromdagen och gick runt utan något på överkroppen för att låta de lufttorka. Ser hur sambon med fixerad blick på tuttarna följer mig när jag går runt. Frågade vad han tittade på, eeeh ingenting svarade han snabbt och tittade bort. :D

Jag fick inte behålla mina snygga bröst förra gången, de blev mindre än en A-kupa så alla mina gamla bh var för stora. Jag gick iofs ner alldeles för mycket i vikt under amningen. Har faktiskt kollat på bröstförstoring pga detta :o

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 455
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka