Vinterföräldrar 16/17 del 3

Det är klart ni ska skaffa en till om ni vill! :) Jag vill absolut inte ha en till.

Med depression på halsen känns det inte ett dugg logiskt att börja prata om en eventuell tvåa. Har sagt "aldrig mer!!" fram till idag.

Inte ens sambon säger blankt nej. Det vore ju mysigt med en pöjk tycker han :eek:

Hmmm, jag liggammade sonen en del men har aldrig ens tänkt att det skulle vara möjligt att amma båda brösten liggande på samma sida. Förstår inte hur det övre bröstet kan nå ner till bebisen...

Det är ju det som blir lite obekvämt i början iallafall, innan man får in snitset. En får ju ligga lite framåttippadd typ så att bröstet når bebis.

I början när jag ammade första barnet bytte jag sida vid varje amning på natten, tänkte inte att det skulle gå att göra på annat vis. Men sen tyckte jag att det momentet vart så jäkla besvärligt och gjorde mig onödigt vaken, allt jag ville göra var ju att sova. Så testade att amma båda brösten från en sida så jag slapp vakna till mer än nödvändigt. Det var ju rätt obekvämt först, men tyckte ändå de var värt det, och sedan efter några gånger flöt det på av sig självt. I början hade jag också en kudde mot magen så jag kunde slappna av bättre. Så det går, finfint. Man måste bara hitta rätt teknik! :)

Skulle vilja gå ner mkt i vikt av amningen, har mkt att ta av! Men få mindre än a-kupa låter inte så kul, har stor B/liten C beroende på märke så hoppas väl inte få mindre än det i alla fall!
Jag skulle gärna gå ner några kupor. F-kupa före graviditet och amning.

Känns som det var länge sen jag skrev här.
Först och främst, grattis till alla er som fått era små sen sist jag skrev :love:

Sen undrar jag ifall någon av er har någon koll på detta med semesterdagar under FL?Har läst att de första 120 dagarna är semestergrundande. Gäller detta alla, eller beror det på vad man har för kollektivavtal? Jag jobbar inom Hotell och Restaurang. Tänkte jag frågar här innan jag orkar ringa facket och sitta i nån jäkla telefonkö :D min chef påstår att man bara har rätt till obetalda semesterdagar, men förra gången jag var föräldraledig hade jag en annan chef på samma arbete och då fick jag mig veterligen betald semester i viss mån? Tror jag iaf...

I övrigt håller jag på att fasa ut amningen typ... Är superjävlaless på hur jag ser ut. Gick upp över 30 kg under graviditeten och när V föddes gick jag ner 10 kg. Nu har jag gått upp 5 kg igen? Usch. Hade så himla hög mage båda graviditeterna och den där jäveln hänger sig envist kvar. Senast igår fick jag den läckra frågan "när ska du ha då?" :cautious:
Har satt in hormonspiral men hormonmängden är ju så superlåg och jag har aldrig gått upp speciellt mkt i vikt, om ens alls, på något annat preventivmedel förut. Blodtrycket är fortsatt högt trots medicin, ska kolla det igen om ett par veckor och se vad som händer efter det.
Har så sjukt svårt att motivera mig själv att motionera när vikten ändå bara ökar men mår ärligt talat så jävla urkasst över vikten och kroppsformen nu, kan bara ha mjukisbyxor och jag hatar såna! Lipar som en liten unge nästan varje morgon när jag klär på mig. När E var 4 månader hade jag gått ner iaf 15 kg, med hjälp av lite barnvagnspromenader och hyfsat sunda matvanor. Äter typ aldrig godis och sånt, försöker äta måttligt och hyfsat nyttigt.

Fan fan fan. Fasar ut amningen nu så kan jag iaf äta vad jag vill (eller inte alls om jag vill).
Är så jävla trött på detta så jag spyr snart.
Hur länge tar det för magmusklerna att dra ihop sig? Läser skräckhistorier och skrämmer upp mig själv med att jag kommer få betala typ 70 papp ur egen ficka och operera mig för att bli av med denna jävla mage. Pengar jag absolut inte har... :cry:

Känns dumt att sluta amma när det funkar så bra men inbillar mig att det är bättre att jag mår bra (?) och V äter ersättning än att amma och må såhär :down:

Plus att jag svettas. Svettas svettas svettas, är typ konstant svettig, har varit ända sen jag blev gravid och det går fan inte över och känner mig så sjukt ofräsch HELA tiden :(

Kram!
Låter som att du behöver lite andrum och "en paus". En chans att ladda om.
Mår du bättre av att sluta amma, så är det så du behöver göra. Ha inte dåligt samvete för det. Ni kan praktisera den närheten på andra sätt.

Hoppas det inte stämmer på mig. Har ingen lust att svimma av smärta igen, som jag gjorde under skoltiden.
För mej va den första efter förlossningen rätt jobbig, blödde länge.. Första 5dagarna va det syndaflod och sen sparsamt i 7-8dagar till. 2:a mensen va betydligt bättre, då blödde jag i kanske 5-6dagar första 2 rikligt (innan graviditet blödde jag kanske 3-4 totalt) mensvärken va inte värre än innan.

Hängpattar här. Ärvda och icke valbara. Tunga och långa redan som tonåring.
Nu, under amningen, har jag fattat varför modellen öht existerar.
För att smidigt kunna liggamma. :D

Däremot är de ibland lite för långa vid sittamning utan bh/linne (som håller upp tutten underifrån). O_o :meh:

För mej va den första efter förlossningen rätt jobbig, blödde länge.. Första 5dagarna va det syndaflod och sen sparsamt i 7-8dagar till. 2:a mensen va betydligt bättre, då blödde jag i kanske 5-6dagar första 2 rikligt (innan graviditet blödde jag kanske 3-4 totalt) mensvärken va inte värre än innan.
Alltså, jag är ju van vid ca 4-5 dagar kraftig blödning (nattbindor dygnet runt) och därefter 1-3 dagar mindre. Mensvärk som sjukskrivit mig flera gånger. Tappar både fysiskt styrka och mental ork och humöret. Dessutom illamående och trött. Cykler på 28-53 dagar.

När jag käkade Provera och Pergotime var det heeelt fantastiskt att ha regelbunden mens, blödning totalt 3-4 dagar varav 1 riklig och bara lite molande mensvärk. Då var det helt plötsligt nästan kul att ha mens. :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 455
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka