När och hur kan man börja med napp? Hur gör man liksom?
Alla mina tre fick napp redan på BB.
Jag minns inte riktigt hur vi gjorde, men det var rätt okomplicerat och ungarna gillade napp från första stund
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@glittra Stort grattis Skönt att allt gått bra!
@MEJ84 jag har ingen bärjacka, drömmer om en.. Men har en av pappans jackor som vi båda ryms bra i. Eller idag som varmare väder så gick det bra med en större fleecejacka och jag hade min vanliga vindjacka öppen. Sjalar med Aldorian än.
Lite rädd, maken fick reda på att hans tjänst inte blir förlängd efter skolavslutningen. Den elev han varit assistent till i 6 år går ut, och kommunen ska spara pengar.
Bara skit
Jag blir ju inte rik på föräldrapenning direkt. I värsta fall så får jag komma tillbaka efter sommaren och han får bli föräldraledig.. Livet ibland.
Vi hade hoppats på att kanske det fanns nån annan elev som behövde assistent. Men kommunen tar bort alla assistenttjänster mm. Och för att komma undan LAS så har han fått nytt anställningsbevis var 6e månad med ändrad anställning.
Alla mina tre fick napp redan på BB.
Jag minns inte
Det där gosandet har jag börjat avbryta... Siri kunde ligga i en halvtimme och bara hålla bröstet och pilla lite, och då tyckte min bvcsköterska att jag gott kunde ta ur bröstet. Det verkar gå jättebra, damen protesterar inte då.Jag kanske överdramatiserar det här med napp helt enkelt. Känns som värsta milstolpen men ni verkar ju bara tryckt in den.
Hon kan liksom ligga och amma över en timme och på slutet känns det mest som gos. Vilket ju är mysigt såklart men ohållbart i längden.
Försökte pilla in den lite inatt och det gick väl ok. Hon sög ett tag och sen spottade hon ut den men det kanske kommer.
Jag kanske överdramatiserar det här med napp helt enkelt. Känns som värsta milstolpen men ni verkar ju bara tryckt in den.
Hon kan liksom ligga och amma över en timme och på slutet känns det mest som gos. Vilket ju är mysigt såklart men ohållbart i längden.
Försökte pilla in den lite inatt och det gick väl ok. Hon sög ett tag och sen spottade hon ut den men det kanske kommer.
sonen fick napp på Neo. En Neonapp så jag skulle säga att du kan börja med det så fort du själv vill.När och hur kan man börja med napp? Hur gör man liksom?
Gud vad tråkigt för dig att det blev så med amningen för dig. Skönt såklart att det är bättre nu men verkligen tråkigt att det blev så pressat.E tar napp ibland och ibland blir hon bara arg ifall man erbjuder henne den.
Vi fick en helt annan bebis när jag bestämde mig för att bara mysamma. Hon skriker bara när hon är riktigt trött eller när vi inte riktigt förstår hennes signaler. Jag mår mycket mycket bättre av att slippa stressen och pressen runt amningen. Nästa människa som tjatar om amning ger jag en verbal höger, så himla less på allt tjat på nyblivna morsor överlag. Blir det nu en till bebis (gud förbjude) så tänker jag isolera mig hemma med besöksförbud och stänga av telefonen de första månaderna.
Gud vad tråkigt för dig att det blev så med amningen för dig. Skönt såklart att det är bättre nu men verkligen tråkigt att det blev så pressat.
Tack för tipset!
Sen att jag är tvungen att gå upp på nätterna och värma ersättning är väl värst men det är bara en kort tid i livet
Ja det känns lite trist. Att amma är mysigt och praktiskt. Man slipper rengöra flaskor och blanda ersättning liksom men jag vill inte ha en ledsen unge och jag vägrar hålla på att må dåligt och krångla i onödan.
Och så länge hon vill amma då och då under dagen så får hon göra det. Men all stress försvann när jag slutade tänka på låg mjölkproduktion, amma offentligt etc etc. Sen att jag är tvungen att gå upp på nätterna och värma ersättning är väl värst men det är bara en kort tid i livet