Vinterföräldrar 16/17 del 3

Igår kl 15 gjordes en hinnsvepning och vid 19-tiden började jag inse att värkarna faktiskt var där för att stanna. Hund och son till respektive "barnvakt" och sen var vi inne på förlossningen strax efter kl 21. Kl 02.28 föddes vår dotter som såklart är helt fantastisk! Hon är 53 cm lång och väger 3670 g, vilket är större än storebror meb så hade hon ju också mer tid för att växa på sig.

Det känns jättebra att ha haft en så bra förlossning. Är sydd med två stygn pga en liten bristning och har en del eftervärkar, men mår på det hela riktigt bra just nu!

Grattis! Härligt att det vekar ha gått så bra! :)

Tre månader kontroll idag. Vikten 6300g så upp ett kg på en månad. Längden är de värre med, kurvan dalar kraftig neråt, 59,3 cm idag. Så nu skall vi bjuda ersättning efter varje amning. Efter första amningen med båda brösten smällde han i sig 100 ml ersättning. :eek:

Hur fick han plats med det?! :eek:
Bra att iaf vikten går upp!

Igår kl 15 gjordes en hinnsvepning och vid 19-tiden började jag inse att värkarna faktiskt var där för att stanna. Hund och son till respektive "barnvakt" och sen var vi inne på förlossningen strax efter kl 21. Kl 02.28 föddes vår dotter som såklart är helt fantastisk! Hon är 53 cm lång och väger 3670 g, vilket är större än storebror meb så hade hon ju också mer tid för att växa på sig.

Det känns jättebra att ha haft en så bra förlossning. Är sydd med två stygn pga en liten bristning och har en del eftervärkar, men mår på det hela riktigt bra just nu!
Grattis!!! :heart

Vi har inga rutiner. Äter när han är hungrig, byter när han behöver och sover när vi är trötta.
Enda rutinen är att sambon tar honom när han kommer hem och då pysslar jag med hästarna och duschar tills varmvattnet tar slut :angel:

Om han sover som idag imorgon tänkte jag försöka skriva min talanalys så jag kan skriva mitt eget tal och spela in i helgen.

Sambon har två hysteriska veckor kvar på jobbet sen lugnar det ner sig och då är han hemma mer (V skulle ju inte komma ännu...) Och då har vi också ett stabilt flöde av inkommande pengar, nu är det mest utgående som är stabilt. Typ 60.000kr till Skatteverket för anställda :eek:

Lilltjejen fyller ju en vecka idag så vi har inte heller några rutiner direkt.

Vid halv 10 brukar vi göra oss i ordning för sängen. Byter blöja, borstar tänderna och så. Vi sätter på en podcast och myser ner oss i sänfen hela familjen. De senaste dagarna har hon velat amma då. Sen lägger vi henne i nestet.

Upp på morgen går vi när vi känner oss redo och sen äter hon när hon är hungrig och sover när hon är trött.

@glittra Stort grattis :heart Skönt att allt gått bra!

@MEJ84 jag har ingen bärjacka, drömmer om en.. Men har en av pappans jackor som vi båda ryms bra i. Eller idag som varmare väder så gick det bra med en större fleecejacka och jag hade min vanliga vindjacka öppen. Sjalar med Aldorian än.

Lite rädd, maken fick reda på att hans tjänst inte blir förlängd efter skolavslutningen. Den elev han varit assistent till i 6 år går ut, och kommunen ska spara pengar.
Bara skit :(
Jag blir ju inte rik på föräldrapenning direkt. I värsta fall så får jag komma tillbaka efter sommaren och han får bli föräldraledig.. Livet ibland.
Vi hade hoppats på att kanske det fanns nån annan elev som behövde assistent. Men kommunen tar bort alla assistenttjänster mm. Och för att komma undan LAS så har han fått nytt anställningsbevis var 6e månad med ändrad anställning.

Ni som funderar på bärjackor (mitt internet laggar och mitt tålamod klarar inte att bläddra bakåt i tråden) , har ni tänkt att gå över till att bära på rygg sen? Om inte, så finns det flera olika varianter på bonprix, men tror inte att någon av dem har så att man kan bära på rygg.

Jag har en mam bärjacka i vindfleece, använder den jämt. Nu har jag tappat bort ena ärmen :angel: så den används som väst och regnar eller blåser det så brukar jag ta på en regnjacka över.
Det är ju inte världens snyggaste, men helt okej liksom och fyller definitivt sin funktion :up: Vill man ha en snygg så tror jag bl.a Lenny lamb har en typ parkas

Jag föredrar att bära under min jacka framför utanpå med ex vis bärskydd eftersom man får vikten närmare kroppen =bättre avlastning.

Vad har ni för kvällsrutiner?
När och hur nattar ni de små? Är nu uppe själva efter det eller lägger ni er samtidigt?

Jag ammar en sista gång mellan 21-23 någon gång, och sedan brukar fröken vara vaken i knät på sin pappa fram till 1 eller 2 när han matar henne. Sedan brukar han kunna lägga henne efter att hon först somnat i hans famn, och sedan ammar jag igen runt 4. Sedan sover hon några timmar, och sedan matas det och sovs igen. Det verkar som att hon sover djupare först på senare delen av natten, så innan dess har vi inte ens försökt natta henbe eftersom hon är klarvaken.

Stackars G mår inte bra efter vaccinet. Bara gråter. Fick lite värkmedicin och slocknade (sovit ovanligt mycke idag också)

Minns att Gabriel hade jätteont i benen. Fick ge Alvedon och sen sov han mycket. Men det gav med sig sen. De följande vaccinationerna gav mindre reaktion. Stackars liten :heart

Idag har jag gråtit två gånger för det där paret i Sundbyberg som blev mördat (jag tänkte hur det skulle kännas om det var bebis som blev mördad) och en gång för att bebis är så gullig.

Hormonerna är på topp.

Idag har jag gråtit två gånger för det där paret i Sundbyberg som blev mördat (jag tänkte hur det skulle kännas om det var bebis som blev mördad) och en gång för att bebis är så gullig.

Hormonerna är på topp.

..... Och jag har drömt att ISIS invaderade Sverige och jag flydde med skruttan i ett fiolfodralO_o:(

Sambon var tvungen att åka förbi jobbet och hämta lite saker. Så jag övar på att vara hemma själv med bebis. Klockan är halv 12 och nu har jag tid att äta frukost. Det går bra det här. Vi måste nog öva på att bli snabbare med morgonrutinen. :D:angel:
Fem veckor senare så är jag fortfarande där. Skynda långsamt.

Grattis!!!

6 veckor på fredag och väger idag 5255 gram, mäter 59 cm och är 40,2 cm runt huvudet. Stor GODKÄND-stämpel från läkaren och många skratt under besöket.

Stor tjej. Läkaren och sköterskan berömde för att jag ammar så mycket jag kan, uppmuntrade att fortsätta orka och höll med om att ge extra de gånger Knoddrick inte verkar nöjd. Kan hända att hon kommer behöva det mer ju äldre hon blir.

Stor tjej...

Bonprix har billiga bärjackor (vissa går att bära på rygg med men inte alla).
Första månaderna kunde jag ha honom innanför en för stor vanlig jacka bara, samma som jag hade som höggravid.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 462
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Kattraser bomba mig med info

Hästrelaterat