Jag blev rekommenderad att testa Xyloproct, både efter förlossningen och nu under graviditeten och det har hjälpt för min del.Tack ringer henne i morgon
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blev rekommenderad att testa Xyloproct, både efter förlossningen och nu under graviditeten och det har hjälpt för min del.Tack ringer henne i morgon
Finns på apoteket antar jag?Jag blev rekommenderad att testa Xyloproct, både efter förlossningen och nu under graviditeten och det har hjälpt för min del.
Finns på apoteket antar jag?
Jag kollade med spegel och jag tycker verkligen att det är svullet. Vet ju inte hur bakre hålet ser ut i vanliga fall i och för sig. Är typ förstoppad också. Bajsat två gånger på en vecka nu. Att skita ut golfbollar just nu är inte precis drömmen... Tar lactulos men hjälper väl sådär.
Livet leker just nu...
Tack för tipset!Ang förstoppning så hjälpte Glucosoft mig, trots att bb-sjukgymnasten inte rekommenderade den p g a sockerinnehållet (gasbildande).
Jag kollade med spegel och jag tycker verkligen att det är svullet. Vet ju inte hur bakre hålet ser ut i vanliga fall i och för sig. Är typ förstoppad också. Bajsat två gånger på en vecka nu. Att skita ut golfbollar just nu är inte precis drömmen... Tar lactulos men hjälper väl sådär.
Livet leker just nu...
Och mycket viktigt med vatten. Mer än man tror.Kiwi och päron sätter fart på min mage om man även vill prova nåt annat än medicin
Tack! Jag gillar varken kiwi eller päron men om det hjälper så är jag definitivt beredd att prova.Kiwi och päron sätter fart på min mage om man även vill prova nåt annat än medicin
Tack! Jag gillar varken kiwi eller päron men om det hjälper så är jag definitivt beredd att prova.
Japp, finns på apotek!Finns på apoteket antar jag?
Livet leker just nu...
Jag med, förutom just dom två typ. kiwi sticks i munnen och päron är tråkigt.Åh jag älskar typ all frukt så för mig är det perfekt! Tänkte äta en del kiwi imorrn, ska ju in för ev igångsättning på tors så planen är lite "hemmagjort" laxermedel haha
Lactulos funkar bara som "underhåll" för mig, märker jag av minsta tendens till förstoppning så tar jag en Dulcolax-tablett på kvällen då funkar magen på morgonen efter.Finns på apoteket antar jag?
Livet leker just nu...
Ah okej! Jag ger det till och från till katten (på vets inrådan såklart) så jag tänkte att det skulle hjälpa mig också men då är det kanske inte tillräckligt effektivt.Lactulos funkar bara som "underhåll" för mig, märker jag av minsta tendens till förstoppning så tar jag en Dulcolax-tablett på kvällen då funkar magen på morgonen efter.
Jag med, förutom just dom två typ. kiwi sticks i munnen och päron är tråkigt.
Vad skönt att du får igångsättning nu! Du har ju verkligen fått vänta på det lilla livet.
Hoppas hoppas!Ja dock hade jag räknat med att få gå ännu längre, på torsdag är ju "bara" en vecka över men jag hoppas verkligen allt är moget som det ska, då borde bäbis vara ute till senast helgen
Livet leker just nu...
Vilken vårdenhet tillhör mamman efter förlossningen? Jag tror att jag har hemorrojder eller något. Är det vårdcentralen man kontaktar?
Vad har ni för kvällsrutiner?
När och hur nattar ni de små? Är nu uppe själva efter det eller lägger ni er samtidigt?
Men vad är det för feeel på folk? Varför kan man inte bara bemöta sina patienter med vettig attityd?@clusia Jag lånar lite din knapp om det går bra?
Jag har ju haft hemorrojder sen halva graviditeten och de små djävlarna vill inte försvinna. Körde xyloproct på underhåll medan jag var gravid och har kört flera kurer efter förlossningen men det lindrar bara smärta när de svullnar upp igen, de försvinner ju inte.
När jag försökte ta upp det med en BM på efterkontrollen och fråga efter annan kräm/behandling skrattade () hon åt mig och sa "Ja vi opererar inte bort dem här!".
Trevligt bemötande.
Jag är inte så peppad på att ringa dem igen på grund av attityden ovan.
Någon som vet annan behandling?
Funderar på att annars gå via VC istället och få råd.