Och det var väl klart som korvspad att lillen skulle bli täppt igen nu när storasyster är förkyld Blir till att göra mer koksaltlösning...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har amningsinlägg ska testa sånna kupor.Hoppas ni får sova lite nu. Det är fruktansvärt tungt att bli berövad mycket av sin sömn.
Har du luftnings-/uppsamlingskupor? De är sköna att ha i början på bröstet som inte ammas för då kan mjölken rinna ännu lättare än om du har amningsinlägg.
Jag har amningsinlägg ska testa sånna kupor.
Hade hembesök av bvc idag. Hon tyckte jag kunde börja pumpa också om det inte gav med sig. Bebis har i princip gått upp till sin födelsevikt så hon får ju uppenbarligen i sig vad hon ska och ändå sprutar det ur.
Ska massera också!
Och det var väl klart som korvspad att lillen skulle bli täppt igen nu när storasyster är förkyld Blir till att göra mer koksaltlösning...
Fast det är ju inte länge sen... Det är inte mjölkstas du har? Tänkte bara att om det är mjölkstas så kan det ju bli värre om du pumpar,för att du då signalerar att du behöver mer mjölk. Annars så håller jag med. Amma,amma,amma. Varm dusch och försiktigt massera. Och amma på olika sätt, för alla mjölkgångar. Vetekudde hjälpte mig. Jag höll den på dom hårda ställena när jag pumpade och masserade.
Lycka till!
Mjölkstockning är både pest och kolera. Usch.
Jag har amningsinlägg ska testa sånna kupor.
Hade hembesök av bvc idag. Hon tyckte jag kunde börja pumpa också om det inte gav med sig. Bebis har i princip gått upp till sin födelsevikt så hon får ju uppenbarligen i sig vad hon ska och ändå sprutar det ur.
Ska massera också!
I
Ingen aning. Jag tror hon mest menade på att om det trycker på så kan jag pumpa för att lätta på trycket. Men jag har inte tänkt ge på flaska än ändå så det känns inte helt nödvändigt att spara för att spara sas.
Ska testa era tips först. Bebis är ju bara några dagar så mycket ger sig säkert ändå.
@et_flickan hade heller ingen aning om att det kunde vara så jobbigt, innan förlossningen hade jag inställningen att amma om det fungerade och om inte så ge ersättning, vet flera som det inte funkat för av olika anledningar. Men så när det absolut inte gick att amma för mig och barnet rasade i vikt så var det hemskt och jag kände att det var mitt fel att mitt barn svalt typ stackars barn som fått denna usla mamma
Men nu några veckor senare så känns det något bättre och jag kan se en del fördelar med situationen.
Hon kämpar på. Andningen, för det mesta, bättre, men fortfarande stunder då den inte är ok. Hostan minskat betydligt och snoret börjat komma ut i näsan (förut svårt att få tag på, men väldigt jobbigt att andas), så Knoddrick är piggare.@malumbub Hur mår Knoddrick apropå förkylning? Hoppas hon kryat på sig
Nä. Men andningen ändå påverkad av slem. Och hosta. Tror hon haft lite ont i halsen oxå.Är det täppt i näsan?
Lättare att dela på ansvaret när man ger ersättning! Och kontroll på hur mycket som går i. Jag tycker det är lite läskigt att inte veta hur mkt han får i sig fastän han växer
Kan mycket väl vara vågen. Lita på din magkänsla. Och njut.Bvc var här idag, och skruttan hade inte gått upp så mycket så vi ska dit igen på torsdag...
Jag som tyckt att hon rundat till sig. Men hon sa att det kunde vara vågen. Hoppas på det. Tycker ju st 2 på blöjorna sitter bättre än st 1 numera.
Hon är så fantastisk... Jag är så helt tossig i att sitta och gosa,prata.. Bara titta på lilla
Försöker ta in att jag nu har två an..
Sovit typ bra inatt, för typ andra natten i rad. Märks skillnad både hos mig och Knoddrick. Och idag tar katterna för sig:
https://www.instagram.com/p/BRVBylnhiTRnmogvMXzQQSW4IV0UIOx_pNGaBQ0/
Bottenförkyld. Jag som skulle upp till BVC idag men med tanke på att de jobbar med barn och rs risken så hoppar jag det besöket. Synd bara att min vc är värdelös att få kontakt med. Får väl helt enkelt bara strunta i att gå dit, kul!
Bottenförkyld. Jag som skulle upp till BVC idag men med tanke på att de jobbar med barn och rs risken så hoppar jag det besöket. Synd bara att min vc är värdelös att få kontakt med. Får väl helt enkelt bara strunta i att gå dit, kul!