Här rullar dagarna på, E verkar (hittills iaf) vara ett lättsamt barn utan alltför mycket humör. Amningen har fungerat bra hela tiden och hon växer i stadig takt. Igår var hon 25 dagar och har gått upp ett kilo, från 3040 till 4025g, och vuxit 3,5 cm. Hon äter och sover mest fortfarande, men har senaste dagarna börjat titta sig omkring betydligt mer. Enda "problemet" är att hon helst inte vill sova själv, utan på mig eller pappan, men har börjat kunna sova i nestet på nätterna om hon får somna ordentligt på mig först. Skriker sällan, och får hon bara som hon vill tystnar hon igen. Lite orolig ibland när det är bajs påväg, men inga större besvär. Så jämfört med många av er andra verkar vi ha det väldigt lugnt.
Jag börjar känna mig ganska återställd i kroppen, lite irriterat av stygnen men betydligt bättre än tidigare. Går hyfsat raska promenader på upp till 4 km utan besvär, bara lite trött i bäckenet efteråt, så nu känner jag mig piggare och rörligare än jag gjort sen i juni
Mentalt har jag inte riktigt knutit an ordentligt än, även om jag tycker om henne och upplever inte att jag mår dåligt på något vis, så är det inte någon riktig förälskelse än. Men det kommer nog.
Någon som har tips på enkla mellanmål som kan göras i förväg eller kan fixas och ätas med en hand? Jag som sällan är hungrig i vanliga fall känner mig nu utsvulten strax efter att jag ätit...