Vinterföräldrar 16/17 del 3

Men om det besvärar får du ringa igen eller stå ut.
Min kropp verkar inte absorbera stygn och jag behöver hjälp att ta bort dem. Bedövningssprayen sved som f-n men lättnaden var ögonblicklig.
Togs ca 1 vecka efter förlossning, efter två veckor togs de sista.
Ring din barnmorska istället då?
Jag tänkte ringa imorn och rådfråga. Så får vi se vad de säger. Har känts bättre idag, men inte helt ok.
Får jag inget vettigt stöd ringer jag BMM.

Tack för omtanken allihop. Tur att jag har buke.

Hade ångest hela gårdagen av att jag skulle till bm och behöva ta med bebis dit, bara tanken på att behöva amma där fick mig att börja gråta. Bebis är dessutom fortfarande skrikig när saker inte sker direkt enligt henne och det får mig verkligen att må ännu sämre. Men det gick jätte bra även fast bebis vaknade efter halva tiden och var hungrig.

Jag gick därifrån med lite högre huvud och lite bättre självförtroende. Bm ska hålla koll på mig hon också nu. Känns skönt att ha proffsigt folk omkring mig när jag mår som jag gör :)

❤️

Vet precis vad du går igenom, gjorde det med sonen och än värre denna gång med dottern. Bara skriva PM om du vill prata av dig ❤️

Imorgon blir lilltjejen en månad. Har på det stora hela varit en fantastisk månad. :love:

Hon äter bra och sover ganska bra. Älskar att sitta i sjalen så det är lätt att få lite gjort även när jag e själv med henne.

Har redan fr start lämnat henne med sin pappa å gått ut m hunden. Inga problem att va borta en dryg timme. :) Behövs det tar hon både napp å flaska. Å jag kan pumpa ganska bra. :)

Har haft en del magknip som varit jobbigt och en natt skrek nästan hela natten.
Bytte D-vitamin till holistics m olivolja och började med semper magdroppar och minifom och nu är mkt bättre. Hon älskar minifom.

Vi har pottat sen dag 3 mest på rutin men ibland tolkar jag signalerna rätt. Lyckas fånga mer och mer av bajset å ganska mkt kiss. Upplever oxo att pottandet hjälper bra mot magknipet. :)

Vem hade kunnat tro att det skulle va så roligt att va förälder?! :D:love::heart

Vilken kväll. Nattningen tog två timmar. Sonen vägrade ta vänster bröst,bara gallskrek när jag plockade fram det. Höger gick bra men innehåll inte tillräckligt med mjölk. Efter en timmes kämpande pumpade jag ut 60 ml och gav plus ersättning. 15 min senare slocknade han

På senast tiden har just vänster bröst varit ett problem. Går bättre om jag börjar med höger men oftast är "suggreppet" som starkast då så fått blåsor på vårtan. Och ett sugmärke på vårtgården,han missade lite en natt.

Kollade på wonderweek och fas fyra börjar troligen nu. Kanske därför hans dagssömn oxå är påverkad (från tre timmar till 10 min pass)

Vilken kväll. Nattningen tog två timmar. Sonen vägrade ta vänster bröst,bara gallskrek när jag plockade fram det. Höger gick bra men innehåll inte tillräckligt med mjölk. Efter en timmes kämpande pumpade jag ut 60 ml och gav plus ersättning. 15 min senare slocknade han

På senast tiden har just vänster bröst varit ett problem. Går bättre om jag börjar med höger men oftast är "suggreppet" som starkast då så fått blåsor på vårtan. Och ett sugmärke på vårtgården,han missade lite en natt.

Kollade på wonderweek och fas fyra börjar troligen nu. Kanske därför hans dagssömn oxå är påverkad (från tre timmar till 10 min pass)
Om du vill ha tips:
Har du testat att amma vänster bröst med barnet bakochfram (fötterna åt vänster)?

Och nu har storasyster blivit förkyld :meh: hosta, snor och nysningar som sprutar överallt... Inte så lätt att få en 2,5-åring att hålla för munnen heller :D

Nu fick hon syn på alla smileys så jag kan inte låta bli :D Hon pekar på dem och säger överförtjust vad det är :D
:banana: - Maaaa (banan)
:bump: - Hoppa
:turd: - BAJ! (Den här var såklart roligast haha!)

Natten var ok, fick byta pyjamas en gång på lillen efter att han både kräktes massor och kissade ner den fullständigt vid blöjbyte.

Och nu har storasyster blivit förkyld :meh: hosta, snor och nysningar som sprutar överallt... Inte så lätt att få en 2,5-åring att hålla för munnen heller :D

Nu fick hon syn på alla smileys så jag kan inte låta bli :D Hon pekar på dem och säger överförtjust vad det är :D
:banana: - Maaaa (banan)
:bump: - Hoppa
:turd: - BAJ! (Den här var såklart roligast haha!)

Natten var ok, fick byta pyjamas en gång på lillen efter att han både kräktes massor och kissade ner den fullständigt vid blöjbyte.
Ajdå, inte kul med förkylning i huset. Hoppas storasyster kryar på sig.

Nu har skrikperioden byt från 17 på eftermiddagen till 01 på natten. Är så trött så jag ser i kors. Hon har dessutom legat högt i temp (38,2) så har varit i kontakt med både 1177 och vc. Dock verkar tempen stiga när hon skriker för på dagen ligger hon på 37,4 igen. Fortsätter de får jag vända mig till akuten :(

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 038
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 466
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 488
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • WE-tråden
  • Senskada pga spark