Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vore kul om Knoddrick kunde få bli frisk nu. Jag blir knäpp av att ständigt lyssna på hennes andning på nätterna och av att oroa mig för att hon är sjukare än vad jag ständigt intalar mig själv.
Är det täppt i näsan?Vore kul om Knoddrick kunde få bli frisk nu. Jag blir knäpp av att ständigt lyssna på hennes andning på nätterna och av att oroa mig för att hon är sjukare än vad jag ständigt intalar mig själv.
Det gör du rätt i.huvudsaken är att ni mår bra och dagens ersättningar är hur bra som helst.Nej nu tänker jag fasa bort amningen. All stress har gjort att mjölken sinat mer och mer och stressen kommer nog inte minska på bra länge. Tänker fortsätta pumpa ur och mysamma så länge det går. Det tar dock hårt på psyket att inte kunna amma mitt barn
Jag vet hur det är när amningen inte fungerar första tiden har för mig varit väldigt tufft på grund av det och det är först nu, sex veckor senare, som det börjar kännas lite okej.Nej nu tänker jag fasa bort amningen. All stress har gjort att mjölken sinat mer och mer och stressen kommer nog inte minska på bra länge. Tänker fortsätta pumpa ur och mysamma så länge det går. Det tar dock hårt på psyket att inte kunna amma mitt barn
Jag vet hur det är när amningen inte fungerar första tiden har för mig varit väldigt tufft på grund av det och det är först nu, sex veckor senare, som det börjar kännas lite okej.
Nej nu tänker jag fasa bort amningen. All stress har gjort att mjölken sinat mer och mer och stressen kommer nog inte minska på bra länge. Tänker fortsätta pumpa ur och mysamma så länge det går. Det tar dock hårt på psyket att inte kunna amma mitt barn
Jag trodde aldrig det skulle ta så hårt på mig att inte kunna amma. Har aldrig sett E så ledsen som idag. Hon grät och skrek så tårarna spruta. Ville knappt ta bröstet heller. Gav henne 160ml ersättning efter en halv dag med skrik och gråt och ungen somnade på stört. Hon var ju jätte hungrig
Hade jag bara fått vara ifred från början och folk hade kunnat ge fan i att tjata om att hälsa på och ringa på dörren och allt var det var så hade det nog gått bättre. Mjölk hade jag, men inte ro att mata henne
@et_flickan hade heller ingen aning om att det kunde vara så jobbigt, innan förlossningen hade jag inställningen att amma om det fungerade och om inte så ge ersättning, vet flera som det inte funkat för av olika anledningar. Men så när det absolut inte gick att amma för mig och barnet rasade i vikt så var det hemskt och jag kände att det var mitt fel att mitt barn svalt typ stackars barn som fått denna usla mamma
Men nu några veckor senare så känns det något bättre och jag kan se en del fördelar med situationen.
Det gick jättebra! Hon fick godkändstämpel på allt.Hur gick det på BB @clusia?
Det gick jättebra! Hon fick godkändstämpel på allt.
Mitt stora problem är nätterna. Hon somnar bara på mig. Försöker jag flytta henne så vaknar hon. Hon är ju bara ett par dagar så det är väl helt normalt men det börjar bli skitjobbigt. Vi kan lägga henne i nestet på dagen och då sover hon men på natten är det omöjligt. Har ni några tips? Jag somnar ju själv tillslut när jag har henne på mig.
Vi hade det också så i början fast dygnet runt, vi provade oss fram med olika saker bl a så gick det bättre i nestet om huvudänden var lite upphöjd samt om det var riktigt trångt där i. Vår lilla plutt var även mörkrädd första veckan och mycket mer orolig i mörker så vi sov med tända lampor i början.Det gick jättebra! Hon fick godkändstämpel på allt.
Mitt stora problem är nätterna. Hon somnar bara på mig. Försöker jag flytta henne så vaknar hon. Hon är ju bara ett par dagar så det är väl helt normalt men det börjar bli skitjobbigt. Vi kan lägga henne i nestet på dagen och då sover hon men på natten är det omöjligt. Har ni några tips? Jag somnar ju själv tillslut när jag har henne på mig.
Tyvärr inga tips, kan bara berätta hur vi gjorde.Det gick jättebra! Hon fick godkändstämpel på allt.
Värm ett par raggsockar (typ lägg över ett element eller liknande)och tryck ner i bhn så hjälper det både om du redan har mjölkstockning och förebyggande. Jag fick mjölkstockning i ena och med sockarna så rann mjölken rätt ut istället.Tack för tipsen. Och stöd. Vi la till slut nestet mellan oss och det verkar fungera. (Peppar peppar). Vill egentligen inte ha den där för sambon har en vana att lägga kuddar i mitten när han sover. Men han får nog helt enkelt låta bli att göra det och så fick jag vi ett andningslarm av svärföräldrarna i present. Hoppas på lite lugnare nätter. Var helt förstörd inatt, kände mig så hjälplös.
Mina tuttar är helt sprängfyllda av mjölk, ömmar, spänner och rinner. Livrädd för mjölkstockning.
Tack för tipset!Värm ett par raggsockar (typ lägg över ett element eller liknande)och tryck ner i bhn så hjälper det både om du redan har mjölkstockning och förebyggande. Jag fick mjölkstockning i ena och med sockarna så rann mjölken rätt ut istället.
Hoppas ni får sova lite nu. Det är fruktansvärt tungt att bli berövad mycket av sin sömn.Tack för tipsen. Och stöd. Vi la till slut nestet mellan oss och det verkar fungera. (Peppar peppar). Vill egentligen inte ha den där för sambon har en vana att lägga kuddar i mitten när han sover. Men han får nog helt enkelt låta bli att göra det och så fick jag vi ett andningslarm av svärföräldrarna i present. Hoppas på lite lugnare nätter. Var helt förstörd inatt, kände mig så hjälplös.
Mina tuttar är helt sprängfyllda av mjölk, ömmar, spänner och rinner. Livrädd för mjölkstockning.
Tack för tipsen. Och stöd. Vi la till slut nestet mellan oss och det verkar fungera. (Peppar peppar). Vill egentligen inte ha den där för sambon har en vana att lägga kuddar i mitten när han sover. Men han får nog helt enkelt låta bli att göra det och så fick jag vi ett andningslarm av svärföräldrarna i present. Hoppas på lite lugnare nätter. Var helt förstörd inatt, kände mig så hjälplös.