Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Syr på min klänning. Ska klippa ut delarna till kjolen (rita upp dem först förstås) och sen är det nästan klart! Men först duschen. Ska nog göra en inpackning så håret blir mjukt och mysigt.

Något mindre snorig nu. Gjort en smoothie med hallon och grönsaker som började komma in i ät-genast-fasen. En stor kastrull med veckans luncher kokar stillsamt på spisen, böngryta igen då jag köpte så himla mycket lök och sötpotatis och inte kom på nåt annat smidigt recept nu på morgonen.

Hemkommen från stallet. Det var gnistrande sol men ögonhelvetena rann av kölden. Inte så kul. Underlaget var antingen djup snö eller isgata så det blev mest skritt.

Jag har fått ett erbjudande om medryttarhäst också. Den hästen ska tyvärr inte hoppa något utan det är då dressyr och uteritter som gäller för den. Vi får se hur jag gör. Det känns ändå inte som en kul grej att provrida innan det är slut med Senioren. Och trakten är ju full med hästar så det kan tänkas finnas andra alternativ.

Sorterat garderoben :up:. Ett hyllplan gav vika så det blev ett regn av småspik och dylikt över hela golvet - gissa om jag INTE sorterade tillbaka alla i lådan efter storlek, osv..... :D Men nu har jag en någotsånär organiserad garderob. Jag hittade tumstocken och vattenpasset som har varit "missing in action" ett tag - bara det :up: !

Så fint väder här idag att kaninen fått komma ut i betesburen i trädgården och knapra det lilla gräs som finns :)
Han blev överlycklig även om gräset är obefintligt men han gräver och verkar tycka solen är härlig att få på sig :love:
(utekanin så han är van, men har ingen utedel att gå i på vintern då han är lite pucko och sitter ute i ösregn hela jäkla tiden och skaffar sig regneksem på öronen :meh:)

Precis käkat lunch å ska vädra och fixa tvätt nu. Ingen söndagsvila här inte :p

Jag skulle kunna tänka mig en sådan. Men hur funkar det med trösklar? Eller måste man ta ett rum i taget?
Det är olika mellan olika dammsugare. Den som finns här hemma klarar trösklar på 2 centimeter utan problem. Däremot kan den fastna i fåtöljen som har en sådan där fot som går ner i mitten av fåtöljen och sedan spretar ut åt alla håll (jättebra förklaring... :cautious:). Små, lätta dörrmattor och liknande kan också bli problem, för den drar med sig dem, trasslar in sig och fattar ingenting. Sladdar är också helt hopplöst, så de får man hålla undan.

De billigaste dammsugarna klarar inte trösklar, hittar inte tillbaka till laddaren själva och har mycket liten behållare för damm. De fungerar säkert jättebra också, men ja, jämför några olika om du ska köpa en! Det finns ju dammsugare i alla möjliga prisklasser. Vissa kostar bara några hundralappar, några kostar många tusen och så finns det allt däremellan.

Jag har slöat i sängen tillsammans med Netflix hela dagen och hade precis tänkt att jag skulle släpa mig upp och göra nytta. Men så kom det en katt och knölade ner sig under täcket och nu är det för mysigt för att kliva upp :mad:.

Sambo sitter och inspelar musik, så jag behöver iaf inte ha dåligt samvete för att lämna någon i sticket. Vi skjuter bara upp våra planer om huslighet till senare tror jag :idea:.

Magen bråkar ff med mig. Något skumt är det. Ska försöka få tid på vårdcentralen i morgon.
Emellan diarreattackerna och svettattackerna har jag fixat med byrån

Känner att jag innerligt hatar E-böcker, speciellt när man ska använda dem som forskningsmaterial, det går inte direkt snabbt att hoppa mellan sidor när man vill kolla upp en sida för att skriva en korrekt referens. :banghead: Vanliga böcker sätter jag postitlappar och skriver på så jag vet var jag har saker som jag vill ha med. Det funkar att göra noter även i E-boken men det är så segt att hoppa emellan. :rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
48 198
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 277
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 251
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar