Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe och klappar mig själv på axeln efter att ha skurat kattlåda.
Såg i tidningen att första tussilagon visat sig och här skiner solen så det finns hopp, men jag tror det kommer behövas tresteg innan temperaturen är mot att bli okej.

Hemma igen från att ha vart i huset en vända och fyllt släpvagnen med skit. Sitter och försöker kolla pris för att skicka paket till maken, han fyller år om en månad. DHL vill ha 800 jävla kr för att skicka ett 25x20x10 cm max 1 kg :arghh::eek: Blir en jääävligt dyr t-shirt som jag tänkte göra... Om jag bara ska skicka dokument (vilket jag också behöver göra), kostar det 500 spänn :turd:

Det finns regler för braskaminer,måste vara 30cm från väggen tror jag det var och jag tror det var runt 80cm ifall man som jag har en gipsvägg på ena sidan.
Det är lite beroende på vilken typ av kamin det är också, vi har täljsten som gör att det inte blir brandfarligt mot väggen, trots att det endast är typ masonitskivor bakom tapeten. :D Vi tog hjälp av kaminfirman så att det skulle bli rätt utan något strul. Det man måste tänka på @MM är att man måste ansöka hos kommunen att man vill sätta in kamin, åtminstone är det så i vår kommun.

Funderar så det snurrar.
Mår inte helt hundra.
Funderar på att ta semester hela påsklovet och se om det känns bättre annars får jag nog sjukskriva mig på deltid.
Är så galet trött jämt, älskar jobbet, det är privat jag tappat orken och suget att leva och göra saker.

Det här fungerade inte så bra, nytt insomningpiller vilket resulterade i 15 timmars djup sömn, hemska mardrömmar att min katt var död :nailbiting: vaknade som tur var och hon sov på min armhåla och snusade mig i ansiktet. Har varit en total zombie hela dagen och andra disken är nu kall i diskhon. :meh: Dessutom mår jag illa som fasiken. Bara orkat sitta hela dagen och organiserat mitt calibre e-bok bibliotek. Jag är upp i 19,127 böcker även om ingen av dem är studiematerial. Dessutom har jag en jäkla massa mer böcker och dubletter och annat roligt som ska rensas och läggas till Just nu konverterar jag 1130 böcker från mobi och pdb till epub och kepub (för min kobo aura). Ser inte fram emot att köra wifi calibre för att synka plattan och datorn. :arghh:

@Snurrfian har du försökt använda din platta om du inte gör det redan? Jag tycker den är snabbare och med större yta. Plus att det finns appar där du kan lägga till flera bokmarks per bok. :up:

@Snurrfian har du försökt använda din platta om du inte gör det redan? Jag tycker den är snabbare och med större yta. Plus att det finns appar där du kan lägga till flera bokmarks per bok. :up:
Vi har ingen platta i familjen :nailbiting::D jag använder mig av adobe digital edition eftersom det är en köpt bok och det håller på att driva mig till vansinne. Men jag får väl träna mig i tålamod. :rofl:

Vill du vara snäll och ta en bättre bild på din braskamin typ en liten bit ifrån så jag ser hur mycket plats den tar? :) Sitter och planerar var vi ska placera våran när det är dags. När vovven släpper dig givetvis :p :heart
Fixar när jag kommer hem.

Den tar väldigt lite plats. Om det är något jag skulle vilja ändra så skulle det vara en med täljsten (heter det så?) så den håller kvar värmen längre när elden brunnit ut och gärna en kokplatta på så man kan i alla fall värma vatten vid strömavbrott.

Vi har ingen platta i familjen :nailbiting::D jag använder mig av adobe digital edition eftersom det är en köpt bok och det håller på att driva mig till vansinne. Men jag får väl träna mig i tålamod. :rofl:

Hahaha, helt fantastiskt att man numera tar för givet att folk har minst en platta :D Uh, du vet att du inte behöver använda Adobe Digital Edition även boken är DRM? :angel:

Hahaha, helt fantastiskt att man numera tar för givet att folk har minst en platta :D Uh, du vet att du inte behöver använda Adobe Digital Edition även boken är DRM? :angel:
Vad kan man använda annars? :confused: Jag gillar verkligen inte E-böcker så jag använder bara det när alla andra alternativ är uteslutna :o så jag vill bara göra det på enklaste vis och adlibris rekommenderade adobe :D Om den här boken inte hade varit så hiskeligt dyr så hade jag beställt den i bokform också trots att det var tre veckors väntetid. :cautious:

Gjorde mjölkfri potatisgratäng idag, den blev helt okej! Kunde ha saltat lite mer dock. Men jag tänkte att jag inte orkade dra fram maskinen för att skiva potatisen och jag borde kunna göra det på rivjärnet, så gjorde man ju alltid förr. Jag kom på varför jag hade slutat med det, det blöder så förbaskat mycket. :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 776
· Visningar
47 886
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 277
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 251
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar