Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte ens vad en platta ska vara bra för :o.
Smidigt till vissa saker som att läsa e-böcker, men nej jag tycker inte att jag har tillräckligt mycket användningsområden för att köpa en, barnen är nöjda med sina telefoner och dator så de har inte heller något behov. :D

Vad kan man använda annars? :confused: Jag gillar verkligen inte E-böcker så jag använder bara det när alla andra alternativ är uteslutna :o så jag vill bara göra det på enklaste vis och adlibris rekommenderade adobe :D Om den här boken inte hade varit så hiskeligt dyr så hade jag beställt den i bokform också trots att det var tre veckors väntetid. :cautious:

Tja, jag anser att har man inte för avsikt att sälja boken vidare eller på annat sätt dela den så kan jag ta bort DRM som är otroligt irriterande. Digital editions är dessutom bland det mest hopplösa och långsamma och buggiga att använda. Hoppas verkligen också att du inte behöver använda PDF?

När jag tagit bort DRM kan jag använda vilken e-läsarapp som helst. Själv gillar jag calibre skarpt.

3249D6D9-3F3F-47A4-A07B-F538A7F9B4A5.webp

@MM
vill du ha fler bilder?

Tja, jag anser att har man inte för avsikt att sälja boken vidare eller på annat sätt dela den så kan jag ta bort DRM som är otroligt irriterande. Digital editions är dessutom bland det mest hopplösa och långsamma och buggiga att använda. Hoppas verkligen också att du inte behöver använda PDF?

När jag tagit bort DRM kan jag använda vilken e-läsarapp som helst. Själv gillar jag calibre skarpt.
:up: åh nu måste jag kolla runt, nu har jag redan lagt en massa noter i den här boken och jag måste vara klar till nästa helg så jag vill inte börja strula nu men för framtiden är det verkligen något att kolla vidare på, jag misstänker att jag kommer att bli tvungen att använda fler E-böcker framöver. :arghh:

Smidigt till vissa saker som att läsa e-böcker, men nej jag tycker inte att jag har tillräckligt mycket användningsområden för att köpa en, barnen är nöjda med sina telefoner och dator så de har inte heller något behov. :D
Jag läser ju inte böcker så den anledningen faller bort för mig.

Jag har den istället för att ha en dator hemma. Och toppen till film.

När man inte är hemma, kolla lite serier på och surfa. När man är hemma att läsa!!! Som sagt, för tillfället har jag 19,127 böcker på den :angel:

Fast allt det där kan man ju göra på en dator? Film tittar jag inte på. Enda fördelen tycks vara att den är portabel? Men det är ju även en lap top.

Fast allt det där kan man ju göra på en dator? Film tittar jag inte på. Enda fördelen tycks vara att den är portabel? Men det är ju även en lap top.
Den är kanske mindre känslig än en laptop, den tål lite smällar och blir inte lika varm som en laptop kan bli, men som sagt, jag är som dig, jag har inte riktigt hittat någon vettig anledning i dagsläget. Jag skulle antagligen använda den om jag fick en men jag vill inte lägga pengar på att köpa en. :D

Försökt mig på att göra paj till kollegorna till imorgon då det är min sista arbetsdag på typ ett år (känns helskumt).
Det är jordgubbar i och trots potatismjöl på jordgubbarna innan för sit få bort värsta vätskan verkar det bara bli soppa (?) av pajen :down:.

Får se till att ha tid att köpa en stor godispåse innan jobbet imorgon som backup.

Jag valde mellan platta eller ny laptop och privat surfar jag, läser eller kollar film.
Då behöver jag ingen dator. Vid behov har jag jobbdator.

Jaha, visningarna gjorde ju inte saken lättare. Varit på två visningar och kan tänka oss båda. Det ena är en lägenhet nära där vi bor nu med bra kommunikationer och väldigt nära matbutik, dock mindre trevlig utemiljö/utsikt. Det andra är ett mysigt hus med ok kommunikationer och längre till matbutik, fin omgivning. Det sistnämnda är dyrare.

Gah, beslutsångest!! :arghh:

Jaha, visningarna gjorde ju inte saken lättare. Varit på två visningar och kan tänka oss båda. Det ena är en lägenhet nära där vi bor nu med bra kommunikationer och väldigt nära matbutik, dock mindre trevlig utemiljö/utsikt. Det andra är ett mysigt hus med ok kommunikationer och längre till matbutik, fin omgivning. Det sistnämnda är dyrare.

Gah, beslutsångest!! :arghh:
Nära till dagis/skola?

Jag köpte min primärt för att läsa (inkl serietidningar och grafiska noveller) böcker och musik och surf och att kolla på filmer och liknande är mer en bonus. Har du inget behov av något av det så håller jag med att du antagligen inte har något behov av en platta.

Problemet med laptop är att den är betydligt större och tyngre än en platta om du inte köper en ultralätt modell som kostar multum.

dell-xps-13-front.jpg

Helt otroliga spec, blixtsnabb och väger lite över ett kg! Men... priset är lite över 18,000 kr.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=4561280

Nära till dagis/skola?

Båda har lika nära till bra förskolor, även om den närmast huset verkar lite bättre. Vi kommer bli lite mer bilberoende i huset och förmodligen behöva skjutsa en liten bit för att träffa vänner.

Jag vet inte om vi passar in i huslivet, även om den lilla trädgården är rejält lättskött och inget behöver renoveras på ett bra tag. Samtidigt ger den bäst magkänsla. Lägenheten känns ganska tråkig men väldigt praktisk. Får lägga på totalt 45 min varje dag på restid till och från jobbet med huset och lite sämre kommunikationer. Tar jag bilen en bit är det dock smidigt.

Är också olika umgängeskretsar man kommer hamna i, jag känner mig osäker på att passa in i grannskapet med huset och föräldrarna därikring.

Jag vet inte ens vad en platta ska vara bra för :o.
Inte mycket om du frågar mig. :meh:

Jag har prackats på en sådan eftersom alla politiker i kommunen har en att läsa handlingar på. De spar massor av pengar på att slippa bekosta porton till alla nämnder och styrelser.

Deet enda som jag kan göra på den är att surfa. Den fungerar inte så som min hjärna och jag kan inte importera dokument via USB utan bara via nätet. Och nät har man ju inte någon annanstans än hemma och i sammanträdeslokalen.

Jag tycker den är jobbig att hantera och föga begriplig. Man måste apple-tänka för att kunna använda den och det gör inte jag. Alls.

Skulle kunna rada upp ett dussin saker jag retar mig på. Men då kommer sannolikt alla applenördar att säga -men du gör ju bara såhär och sådär. Jag har ingen lust att lära mig.:arghh: Jag vill begripa symboler och menyer direkt utan att behöva kunna "trix och fix"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 777
· Visningar
47 918
Senast: grodan21
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 277
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 251
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar