Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sov ända till halv tio idag :) Sååå skönt! Drömt en jävla massa konstigheter dock :cautious: Håller på att koka ägg, ska ta en knäckemacka med ägg och lite te till frukost :) Jag skulle behöva vara sådär ruskigt effektiv, men vet inte om jag orkar :rofl:Mitt hem ser ut som kaos, jag har lite saker att fota till butiken, och jag behöver sy lite...

Nyss ätit jordgubbs/smultronyoghurt med banan och solroskärnor. På tv är det vinterstudion. De bara babblar och väntar på att en tävling ska starta. :wtf:
Funderar på att kolla nåt på svtplay.

Snorig och trött. Jag ska vara inne och slappa hela dagen, så kan ju passa på att vara småsjuk. Sedan drar en hetsig vecka igång, långa dagar med extrajobb, utöver tre kvällsmöten inbokade. Som vanligt lyckas allting komma i samma veva.

Men blå himmel utanför fönstret med soool, kissekatt gonar sig i en solfläck på mattan.

Strålande sol ute! Blir som en mullvad som nyss har vaknat :D

En tanke som slog mig att på söndagar kommer nästan alla på eftermiddagen och på lördagen kommer de flesta på förmiddagen och någon/några mitt på dagen. En person som jobbar de flesta helger kommer dock oftast på kvällen. Lite intressant hur olika folks rutiner är beroende på veckodag :).
Stallet är färdigt och jag och fröken tog en sväng till närmaste skogen. I eftermiddag blir det två ritter ut, lär ju vara fler ute då. Normala människor sover väl ut på söndagarna :p

Kan konstatera att det där med robotdammsugare inte är så tokigt ändå. Jag har lite svårt för den, är sur på att den är så dålig på att städa i hörn, att den låter så mycket, att den tar så lång tid på sig...

MEN det blir ändå klart bättre hemma efter att den har varit igång, och som idag när jag inte är helt frisk är det väldigt skönt att inte behöva göra mer än att ta bort några mindre mattor och ställa några stolar åt sidan, så blir lägenheten ändå renare.

Ska köpa en åt farsan också. Han behöver en. Måste bara klura ut vilken han ska få...

Kan konstatera att det där med robotdammsugare inte är så tokigt ändå. Jag har lite svårt för den, är sur på att den är så dålig på att städa i hörn, att den låter så mycket, att den tar så lång tid på sig...

MEN det blir ändå klart bättre hemma efter att den har varit igång, och som idag när jag inte är helt frisk är det väldigt skönt att inte behöva göra mer än att ta bort några mindre mattor och ställa några stolar åt sidan, så blir lägenheten ändå renare.

Ska köpa en åt farsan också. Han behöver en. Måste bara klura ut vilken han ska få...
Jag skulle kunna tänka mig en sådan. Men hur funkar det med trösklar? Eller måste man ta ett rum i taget?

Då var sista lasdla balar hämtade men åkaren tog en av sina norgebilar så det blev inte alls bra då flisskåpet är 1 dm smalare. Vad jag hatat mobilen den skriver som den själv vill och det är svårt att se då skärmen är helt sönder spräckt på övre halvan

Då var sista lasdla balar hämtade men åkaren tog en av sina norgebilar så det blev inte alls bra då flisskåpet är 1 dm smalare. Vad jag hatat mobilen den skriver som den själv vill och det är svårt att se då skärmen är helt sönder spräckt på övre halvan
Vad för balar? Blev de dåligt packade pga av trängre eller fick du mindre mängd :confused:

Ska se ett program om sjukligt feta människor. Såna som jag själv fast värre. Hoppas få lite idéer och inspiration till att förändra mitt liv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 797
· Visningar
48 559
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 277
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 251
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3