Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom är lätta i jämförelse med bäddsoffan :crazy: jag kan knappt flytta/dra en sån hemma några meter men den vanliga kan jag bära själv. Hiskelig skillnad :cautious:
Oj då har du nog en nyare modell för min ektorp lyfte man inte själv hahhaa
Jag vet när jag köpte den beg så jag bara äh det är ju en ikeamöbel så den är inte tung..
Jo kan man säga
Efter tredje flytten sa jag att jag aldrig med skulle flytta den. Den hängde med en flytt till sen köpte grannen den. Haha

Badat och nu bestämt mig för tunnbrödsrulle. M kommer på måndag så det känns onödigt att vräka i mig vitlök imorgon.

Ringde till Fk i em. Fick veta av en arbetskompis att om man har sjukpension (sjukersättning) från Fk, så kan man få ett intyg, så att man får ett billigare busskort på UL. Månadskortet där kostar nu 840 kr i månaden, med intyg typ 500 kr...
Vet inte om nån svarat och orkar inte läsa igenom hela tråden så svarar direkt …
Det intyget gäller på SJ och sf bio också. Plus på några fler ställen, man får fråga sig fram.

Ätit en jätteportion bönor i tomatröra med oumpfh och en rostad sötpotatis. Det räckte till fyra ordentliga lunchlådor och en generös skål här i soffan. Nu kommer jag att överleva nästa vecka också. ;)

Knubbis-kissekatt blev väldigt engagerad i oumpfh:en, när den skulle stekas och överföras i gryta. Gissar att det var kryddningen som triggade henne. Kuttrande klängde hon i byxbenen på mig. Till ingen nytta. Misstänker att det inte är så nyttigt för en liten kattmage att processa bönor, kryddor och soyaprotein.

Idag var kortisonet extra effektivt. :banghead:
Vandrar runt som en osalig ande här hemma och försöker få ro att göra något konstruktivt men varken kropp eller hjärna samarbetar. Plus att jag har något odefinierabart sug som gör att jag helst vill tugga på något hela tiden. Så, jag dricker vatten för att dämpa.

Tänk om det kunde sätta fart på hjärnan också istället för bara kroppen. Men jag blir enfaldig och okoncentrerad bara.

Nåväl. Det värsta går väl över snart. Ser verkligen fram emot att få börja trappa ner kortisonet om någon månad.

/gammelskröplet
Fast om någon månad är det väl då du behöver det som bäst, läs gräva trädgårdsland mm :angel: Då behöver du inte tänka utan bara använda kroppen ;)

Hrm....stinkande hästbenskydd åker i tvättmaskinen, hästbenskydd kommer ut FORTFARANDE stinkande....(de åker en andra vända i maskinen). Betyder detta att mina kläder kommer att stinka nästa gång jag tvättar :eek: :nailbiting:???

Känner mig helt slutkörd fast jag inte har gjort så mycket, funderar på vad maken och barnen ska handla hem för mat ikväll, vi tyckte att vi var supersmarta och ska storhandla imorgon, vi kom dock på att vi kanske behöver ha mat ikväll också. :cautious: Okej vi skulle kunna äta oss mätta på vad vi har hemma, men något roligt en lördagkväll helt enkelt. :D Jag försökte med skaldjur men jag vet inte om det gick fram. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
48 198
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 277
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 251
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar