Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och dricker kaffe och väntar på att dottern ska börja tävla. Riksfinal idag :nailbiting: men älskar den här sporten, största motståndaren från en annan förening har suttit med oss och vi har planerat gemensamma träningar, dottern hade glömt en grej hemma, en annan motståndare hade två och lånade ut utan att vi ens hann fråga. :heart

Vi tog en sväng på Ica och köpte lite mellanmål till unga fröken. En banan och en wrap med tonfisk och paprika. Wrapen var på halva priset så alla blev glada och nöjda :D

Sitter och äter memma med hälften grädde och hälften mjölk - blir helt enkelt perfekt då!
Dricker te som jag köpte från en tebutik i stan, dvs ganska dyrt men oj vilka smaker! Annars brukar standarteet vara "himlagott" eller "söders höjder".

Grejat i stallet, tömkört en häst och ska ut med en annan som har sin häst här. Får nog bli på vägen är så kopiösa mängder snö i skogen just nu.
På kvällen kommer en kompis hit. Har lovat att se på Melodifestivalen. Har sett ca 5 min totalt denna säsong så hoppas jag orkar kolla hela nu i finalen, oftast är det alltid roligare att kolla på sånt tillsammans med någon annan.
Kom på att jag borde ta en reva med dammsugaren. Vart kommer allt damm ifrån :crazy: ett av livets största mysterium.

Idag var kortisonet extra effektivt. :banghead:
Vandrar runt som en osalig ande här hemma och försöker få ro att göra något konstruktivt men varken kropp eller hjärna samarbetar. Plus att jag har något odefinierabart sug som gör att jag helst vill tugga på något hela tiden. Så, jag dricker vatten för att dämpa.

Tänk om det kunde sätta fart på hjärnan också istället för bara kroppen. Men jag blir enfaldig och okoncentrerad bara.

Nåväl. Det värsta går väl över snart. Ser verkligen fram emot att få börja trappa ner kortisonet om någon månad.

/gammelskröplet

Sitter och äter memma med hälften grädde och hälften mjölk - blir helt enkelt perfekt då!
Dricker te som jag köpte från en tebutik i stan, dvs ganska dyrt men oj vilka smaker! Annars brukar standarteet vara "himlagott" eller "söders höjder".

Grejat i stallet, tömkört en häst och ska ut med en annan som har sin häst här. Får nog bli på vägen är så kopiösa mängder snö i skogen just nu.
På kvällen kommer en kompis hit. Har lovat att se på Melodifestivalen. Har sett ca 5 min totalt denna säsong så hoppas jag orkar kolla hela nu i finalen, oftast är det alltid roligare att kolla på sånt tillsammans med någon annan.
Kom på att jag borde ta en reva med dammsugaren. Vart kommer allt damm ifrån :crazy: ett av livets största mysterium.
Tänkte försöka se mello jag med.

Nu har jag och grannen pysslat om hästarna och tagit en promenad. I övrigt ligger dagen rätt öppen men jag känner mig mest olustig idag så det blir nog soffan.

Idag var kortisonet extra effektivt. :banghead:
Vandrar runt som en osalig ande här hemma och försöker få ro att göra något konstruktivt men varken kropp eller hjärna samarbetar. Plus att jag har något odefinierabart sug som gör att jag helst vill tugga på något hela tiden. Så, jag dricker vatten för att dämpa.

Tänk om det kunde sätta fart på hjärnan också istället för bara kroppen. Men jag blir enfaldig och okoncentrerad bara.

Nåväl. Det värsta går väl över snart. Ser verkligen fram emot att få börja trappa ner kortisonet om någon månad.

/gammelskröplet

:heart Ta hand om dig själv! :up: Varför inte sitta i det fantastiska vädret, låt solen skina på vinterblekt anlete och tugga på en morot?

PS. Vad är det här memma som flera pratar om? :idea:

:heart Ta hand om dig själv! :up: Varför inte sitta i det fantastiska vädret, låt solen skina på vinterblekt anlete och tugga på en morot?

PS. Vad är det här memma som flera pratar om? :idea:
Memma är en påskdessert som äts kall med ovispad grädde. :d Några vill ha lite strösocker på men jag tycker det är nog med kolhydrater och kör utan.

Smakar långt ifrån det man tror och är beroendeframkallande. Säljs endast till påsk och finns i frysdisken.
images

Memma är en påskdessert som äts kall med ovispad grädde. :d Några vill ha lite strösocker på men jag tycker det är nog med kolhydrater och kör utan.

Smakar långt ifrån det man tror och är beroendeframkallande. Säljs endast till påsk och finns i frysdisken.
images

Måste kolla! Aldrig hört talas om det tidigare.:up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 776
· Visningar
47 886
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 277
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 251
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar