Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla med någon minsta anknytning till Finland vet vad det är. Det kan förkalara din okunnighet?

Hmmm! Min pappa är född i Österbotten och flyttade med sin mamma till Sverige efter kriget. Farmor flyttade tillbaka till Österbotten igen när hon gått i pension. Vi brukade vara där på jul någon gång men jag kommer inte ihåg någon memma. Iofs, min farmor talade inte ett ord finska och var mycket upprörd när det öppna en butik i stan där det talades finska - och svenska också naturligtvis. :D

På väg mot Ikea :)

Och jag ska snart bygga ihop de sista möblerna jag köpte förra veckan

Memma är en påskdessert som äts kall med ovispad grädde. :d Några vill ha lite strösocker på men jag tycker det är nog med kolhydrater och kör utan.

Smakar långt ifrån det man tror och är beroendeframkallande. Säljs endast till påsk och finns i frysdisken.
images

Väldigt speciell smak, jag åt det en gång och tyckte att det räckte så :p

Jag har precis sålt min galet tunga (!) ektorp bäddsoffa och en fotölj :up:
Nu ska jag vara samla kraft och bära in den vanliga ektorpsoffan från förrådet :cautious: kroppen vill vila på soffan en stund men det är lite svårt när det inte finns någon :p

Jag har precis sålt min galet tunga (!) ektorp bäddsoffa och en fotölj :up:
Nu ska jag vara samla kraft och bära in den vanliga ektorpsoffan från förrådet :cautious: kroppen vill vila på soffan en stund men det är lite svårt när det inte finns någon :p
Den vanliga är ju astung den med iaf de äldre

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 776
· Visningar
47 886
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·
Svar
1 999
· Visningar
56 277
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 251
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar