Vi som pluggar del VII

Jag kom in på svampkursen som jag har sökt tusen gånger, känns det som iaf. Så glad!
Nu får vi se hur det blir i sommar, om jag vågar söka CSN för den. Är ju jobbigt om de inte rapporterar in den i tid och man därför inte får CSN till hösten...

Jag kom in på svampkursen som jag har sökt tusen gånger, känns det som iaf. Så glad!
Men åh! <3
Jag, som inte vet vad det här handlar om, blir lite nördigt glad av det där. Att en student blir helt lycklig över att ha kämpat och längtat efter att komma in på en... svampkurs!

Ibland blir utbildning sådär härligt smalt, navelskådande och kufiskt. Oavsett hur och på vilken nivå du ska närma dig dina svampar, så säger jag varmt grattis, hoppas det blir kul!

Men åh! :heart
Jag, som inte vet vad det här handlar om, blir lite nördigt glad av det där. Att en student blir helt lycklig över att ha kämpat och längtat efter att komma in på en... svampkurs!

Ibland blir utbildning sådär härligt smalt, navelskådande och kufiskt. Oavsett hur och på vilken nivå du ska närma dig dina svampar, så säger jag varmt grattis, hoppas det blir kul!
Hahaha, ja visst är det kul att det finns så mycket nördigt man kan studera! Jag är egentligen intresserad av allt som har med biologi att göra.

Just svampkursen är väldigt populär. Tidigare år har man behövt 1,7 på högskoleprovet för att komma in. Helt sanslöst för en liten grundkurs på 7,5 HP.

Hade sista tentan för terminen igår. Nu går jag tillbaka till jobbet under sommaren. Ska även läsa en 7.5hp kurs i norska. Är egentligen inte särskilt bra i språk men det kommer gynna mig i framtiden så det är bara att nöta på.

Eh kan hända att jag sökt en kurs på avancerad nivå i höst :angel: Nu väntar jag på att de ska registrera mitt tjänstgöringsintyg då ett av kraven är minst 1 års erfarenhet inom ämnet.

Nu kom betyget in för sista kursen innan sommaren :love: Fick otroligt nog VG efter allt tjafs och slit i projektgruppen, så det känns bra. Då är det bara typ 3 omtentor och 2 inlämningar släpandes då :rofl: :meh: Om jag fixar en programmeringstenta och lämnar in ett enskilt projektarbete (som jag påbörjat) får jag med största sannolikhet hänga med klassen till hösten, så jag hoppas jag kommer på banan och kan ordna upp detta

Måste lägga på ett kol med uppsatsen 🤣

Men till hösten blir det lite grundkurser 😎

IMG_1024.webp

Jag har sökt grundkurser i historia och tyska till hösten (känner att jag maste börja om fran början i grunderna med tysk grammatik). Antagen i historia pa bade Karlstad och Umea (reserv i Göteborg), svart att välja vilken jag ska tacka ja till.
Alla är pa distans.

Efter positivt antagningsbesked smiter jag in i tråden. Ser fram emot 10 veckor med distansstudier på 100%, kombinerat med arbete på 40% i höst. Det är intressanta kurser och det ska bli jätteskönt att få lite avstånd till jobbet. Samtidigt: 140% sysselsättning och distansstudier :nailbiting:

Finns det några knep för att göra studier på distans uthärdligt? Knep för att hålla sig vaken under inspelade föreläsningar? Strategier för att bibehålla motivation och disciplin? Allt är välkommet!

Det har du nog rätt i :) ! När jag tittade närmare står det under urvalsresultat "Reserv 5". Är jag alltså reserv nummer fem då? I sådana fall finns det ju i alla fall någon liten chans att jag kanske kommer in!!
Du är reserv nr 5 i den urvalsgruppen- det betyder inte att du är reserv 5 totalt. Det beror på hur många som tas in i respektive urvalsgrupp. Men det brukar gå att hitta info om hur många det är osv. :)

Efter positivt antagningsbesked smiter jag in i tråden. Ser fram emot 10 veckor med distansstudier på 100%, kombinerat med arbete på 40% i höst. Det är intressanta kurser och det ska bli jätteskönt att få lite avstånd till jobbet. Samtidigt: 140% sysselsättning och distansstudier :nailbiting:

Finns det några knep för att göra studier på distans uthärdligt? Knep för att hålla sig vaken under inspelade föreläsningar? Strategier för att bibehålla motivation och disciplin? Allt är välkommet!

Jag tycker struktur och disciplin har varit viktigt för mig. Om du ska gå mer än en kurs hade jag skrivit upp alla inlämningsuppgifter i ett dokument i kronologisk ordning med sista inlämningsdag. Sen se utifrån det om det är realistiskt om du klarar av alla på utsatt tid eller om det är bättre att satsa på en och lämna in den andra på nästa inlämningstillfälle om du har två uppgifter som är nära i tid. Gör en tydlig arbetsplan med olika deadlines för olika saker. Då kan du jobba mot delmålen och bocka av efter hand.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 686
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 980
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar