Ok, då handlar det om en uppsats eller? I så fall bör du väl omregistreras på kursen för att få rätt till handledning.Det handlar om att hen skulle boka in ett möte för att diskutera frågeställning...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok, då handlar det om en uppsats eller? I så fall bör du väl omregistreras på kursen för att få rätt till handledning.Det handlar om att hen skulle boka in ett möte för att diskutera frågeställning...
Jag har också tänkt att hen har mycket att göra, så jag väntat två tre veckor innan jag har skickat påminnelse. Bor på annan ort nu, så är tyvärr rimligt att åka till universitetet på chansJag har hört om det där dilemmat innan. I det fallet jag tänker på är det att personen i fråga har fått axla lite för mycket helt enkelt. Där kan det ibland ge något att norpa en kollega som delar lunchrum/kontorskorridor som kanske kan haffa personen i korridoren, om det inte funkar att ringa dvs.
Har hittat mina 20 artiklar som ska ”sammanställas och analyseras”. Om en månad ska handledare säga ja eller nej så det gäller att jag lämnar in mkt text på tisdag
Ni som skrivit examensarbeten, hur har ni gjort med bilder i arbetet? Tänker på copyright. Enligt vad jag kan läsa mig till ska alla kontaktas för godkännande för användning av bild/illustration.
Jag har tagit eller gjort egna om jag inte hittat såna som man kan använda fritt.Ni som skrivit examensarbeten, hur har ni gjort med bilder i arbetet? Tänker på copyright. Enligt vad jag kan läsa mig till ska alla kontaktas för godkännande för användning av bild/illustration.
Använde heller inga bilder gjorda egna diagram o.s.v. vi blev avrådda att inte använda bilder som hade upphovsrättsligt skydd på grund av att det är ganska krångligt.Ni som skrivit examensarbeten, hur har ni gjort med bilder i arbetet? Tänker på copyright. Enligt vad jag kan läsa mig till ska alla kontaktas för godkännande för användning av bild/illustration.
Dyker in i tråden med en CSN-fråga och hoppas att någon har koll.
Jag tänkte plugga på halvtid i höst och har sökt tre kurser motsvarande 18 hp (två 7,5-or och en 3-poängare). Inser nu att båda 7,5-orna ligger under period 1 (v. 35-44), medan 3 poängaren är utsträckt över hela terminen (v. 35-02). Hur gör jag i CSN ansökan? Blir de tossiga om jag anger 50% över 20 veckor (hel termin)? Eller ska jag ange 100% för 13 veckor?*
(* 9 veckors studier går av någon anledning inte att välja i uträknaren på hemsidan, den hoppar från 4 till 13)
Har pluggat med CSN tidigare men hade då lyxen att läsa 100% enligt program och behövde inte räkna på sånt här överhuvudtaget.
Använder inga bilder, ritar egna om det ska vara ngt flödesschema etc.
Jag har tagit eller gjort egna om jag inte hittat såna som man kan använda fritt.
För att se hur jag ska lägga upp min rapport kollar jag på tidigare arbeten och de har kanske 20 bilder och det måste ju vara ett heltidsjobb att få rätt att använda bilderna?Använde heller inga bilder gjorda egna diagram o.s.v. vi blev avrådda att inte använda bilder som hade upphovsrättsligt skydd på grund av att det är ganska krångligt.
Finns bilder med licenser som innebär att man får använda dem fritt (pexels tex). Men helt ärligt tror jag många inte ens tänker på upphovsrätt utan bara tar en bild de tycker passar från nätet. I information om vårt examensarbete har de inte ens andats något om att kolla upphovsrätt till bilder.För att se hur jag ska lägga upp min rapport kollar jag på tidigare arbeten och de har kanske 20 bilder och det måste ju vara ett heltidsjobb att få rätt att använda bilderna?
Det var bilder från litteratur eller företagFinns bilder med licenser som innebär att man får använda dem fritt (pexels tex). Men helt ärligt tror jag många inte ens tänker på upphovsrätt utan bara tar en bild de tycker passar från nätet. I information om vårt examensarbete har de inte ens andats något om att kolla upphovsrätt till bilder.
Det var bilder från litteratur eller företag
Det var mer att det måste vara ett väldigt stort jobba att kontakta alla olika ägare av bilder.Inte omöjligt att det inte är helt ”by the book”.