Vi som pluggar del VII

Har en halv sammanfattning kvar att skriva sedan går jag ut på praktik i 8v. Har varit så lugn inför praktiken men nu har det gått upp för mig att detta ska genomföras och det känns verkligen läskigt. 🙈

Satt och lyssnade på vad det finns för C-kurser på "mitt" område. Första 30 poängen, det står verkligen helt still på vad jag vill göra. En på mitt lärosäte skulle kunna vara intressant då det är en av anledningarna till att jag valde det programmet men av olika anledningar är jag ändå inne på att välja bort den. I stället överväger jag någon typ av skogsvård eller liknande men då får jag söka ett annat lärosäte och hoppas på att programansvarig tycker att det är good enough så jag får en examen. Samtidigt så står jag här och bara.. Vad ska jag bli när jag blir stor? Vad har jag nytta av i mitt yrkesval som hittills är väldigt okänt?

Jag är ju lite inne på att kirra en master när jag är klar men jag kanske är skittrött på studier om ett år och då vore det ju sjysst om man var lite attraktiv på arbetsmarknaden i alla fall, i väntan på att man eventuellt vill läsa mer.

Har sökt lite till hösten(och våren). De två första hoppas jag

Imorgon blir det heldag på högskolan.

987F4248-214C-47A0-9BFC-827862DA2DBE.webp

Jag har lite ångest inför höstens val. Ena kursen är självklar, men den andra är en kurs som inte känns så relevant och så är dessutom en vecka utbildning till försöksdjurstekniker, den har jag redan i min kandidat, så det känns som slöseri med tid. Men jag hittar inget passande period 2 som har med djur/biologi att göra riktigt. Letar och letar som attan. Får se om det ligger något intressant ute nu när man kan börja söka.

Kriminologi är en sån kurs jag velat läsa i många år men inte kommit till skott :)

Det är ju lite i ropet nu och jag tror det kan vara ett smart karriärdrag för mig utöver att det är intressant att komplettera socionomexamen med kriminologi. Ev kanske jag t.o.m. skriver en uppsats (till) så småningom så jag kan ta ut en examen till.

Hittar inte så mycket till hösten och det jag vill läsa kommer jag nog inte in på :(. Men men, den som söker skola se.
Det fanns betydligt mer att läsa nu i vår, men hinner bara en kurs i taget.

Sitter och letar efter spännande kurser till period 2 på avancerad nivå och inser att jag hittar absolut ingenting som känns kul. Men väldigt få läser kursen som går i programmet så något annat måste det ju finnas!

Nu har jag anmält mig till C-kurser. Jag hade egentligen velat hitta något annat att göra på ena perioden men när jag kollade vad som fanns var det antingen all världens väg bort eller inom "fel" ämnen för mitt program. Egentligen tror jag att båda kurserna är helt okej och det är ju samma lärosäte så det är ju enkelt. Man vet vilka de flesta lärarna är något sånär i alla fall samt hur de brukar lägga upp kurserna så det är ju tryggt.

Jag behöver råd, jag har varit i kontakt med universitet då jag vill slutföra min examen. Och det skulle inte vara något problem få göra examensarbetet, så jag har tagit tjänstledigt på deltid från jobbet. Men det är totalt omöjligt att få återkoppling! Senaste mejlet jag fick var för en månadens, där personen skulle kolla upp en grej och återkoppla. Vad gör jag när det inte går att få tag i personen? Jag har skickat påminelsemejl. Hen är kurs- och programansvarig.

Jag behöver råd, jag har varit i kontakt med universitet då jag vill slutföra min examen. Och det skulle inte vara något problem få göra examensarbetet, så jag har tagit tjänstledigt på deltid från jobbet. Men det är totalt omöjligt att få återkoppling! Senaste mejlet jag fick var för en månadens, där personen skulle kolla upp en grej och återkoppla. Vad gör jag när det inte går att få tag i personen? Jag har skickat påminelsemejl. Hen är kurs- och programansvarig.
Testa studievägledare i stället!

Det handlar om att hen skulle boka in ett möte för att diskutera frågeställning...
Jag har hört om det där dilemmat innan. I det fallet jag tänker på är det att personen i fråga har fått axla lite för mycket helt enkelt. Där kan det ibland ge något att norpa en kollega som delar lunchrum/kontorskorridor som kanske kan haffa personen i korridoren, om det inte funkar att ringa dvs.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 686
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 985
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar