Jävla chef.Alla rätt
(...eller: jävla kuf. in the best of ways. älskart!)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jävla chef.Alla rätt
C-kurserna igång! Efterlängtat, minst sagt, att få bestämma lite själv vad man ska läsa Det kan vara så att jag ledsnat lite på de obligatoriska kurserna där jag inte vet riktigt vad jag ska ha dem till så förhoppningsvis kan man knyta ihop säcken lite med de här.
Jag insåg häromdagen att jag missat att läsa en kurs från år 2 (blev lite hoppigt iom tidigare sjukskrivning osv) så jag kommer få göra 150% en sväng i höst på obligatoriska bitar som lab, lite inlämningar, seminarier osv och sen, när jag känner att tid finns, skriva tenta vid ett senare tillfälle. Det var verkligen inte meningen men jag får försöka styra upp det lite så jag har extra avlastning med häst osv den tiden, annars lär det väl bli en väggkrasch Viktigare än någonsin att planera sin tid, gissar jag!
Miljövetenskap, år 3. Har läst i.. 2 omgångar blir det nog pga flera års sjukskrivning efter år 1. Har därför hoppat omkring mellan kurser en del som sagt.Vad tror folk om att köra en liten presentationsrunda så här i början av läsåret? Jag är kanske inte är ensam om att vara ny i tråden och nyfiken på vad alla läser för något?
Planera i god tid är mitt råd.Då är vi två med lite körigt schema i höst! Mitt plugg har dock inte riktigt börjat än så jag leker struts ett par dagar till.
Vad tror folk om att köra en liten presentationsrunda så här i början av läsåret? Jag är kanske inte är ensam om att vara ny i tråden och nyfiken på vad alla läser för något?
Vårdadministrativa programmet 180 hp, Umeå UniversitetVad tror folk om att köra en liten presentationsrunda så här i början av läsåret? Jag är kanske inte är ensam om att vara ny i tråden och nyfiken på vad alla läser för något?
Spännande program! Har haft en del med logoped att göra i min rehabilitering och framtagning av diverse hjälpmedel. Betydligt bredare ämne än vad jag först trott.Ska kanske svara själv också!
Ska läsa tre kurser på avancerad nivå i höst (totalt 18 hp), med målet att i maklig takt skrapa ihop till en masterexamen inom logopedi. Grundutbildningen är på fyra år så ska "bara" fixa 30 hp kurser och 30 hp uppsats.
Spännande program! Har haft en del med logoped att göra i min rehabilitering och framtagning av diverse hjälpmedel. Betydligt bredare ämne än vad jag först trott.
Byggnadsingenjör. Har 2 kurser kvar + exjobbet. Jobbar samtidigt inom mitt område. Otroligt tacksam för möjligheten och erfarenheterna som jobbet ger mig samtidigt som plugget. Kanske fördjupar mig senare men just nu vill jag bara ut på riktigt.Vad tror folk om att köra en liten presentationsrunda så här i början av läsåret? Jag är kanske inte är ensam om att vara ny i tråden och nyfiken på vad alla läser för något?
Byggnadsingenjör. Har 2 kurser kvar + exjobbet. Jobbar samtidigt inom mitt område. Otroligt tacksam för möjligheten och erfarenheterna som jobbet ger mig samtidigt som plugget. Kanske fördjupar mig senare men just nu vill jag bara ut på riktigt.
Ja det ger mig ett helt annat perspektiv på varför man behöver kunna vissa bitar även om det känns motigt.Vilken fördel att kunna jobba samtidigt! Jag hoppas få en lite annan motivation till studierna nu när jag har verklighetsförankringen i det riktiga arbetslivet, jämfört med när jag läste grundutbildningen och inte hade en susning om vad fältet egentligen innebar.
Jag har tidigare läst programmet "Etologi och djurskyddsprogrammet" och läser nu andra året på masterprogrammet Animal Science. Vad som händer sen vet jag inte riktigt. Kanske blir det en doktorrandtjänst, kanske djurskyddshandläggare, kanske ämneslärare för gymnasieelever. Vem vet? Inte jag.Vad tror folk om att köra en liten presentationsrunda så här i början av läsåret? Jag är kanske inte är ensam om att vara ny i tråden och nyfiken på vad alla läser för något?
Svettas över terminens tredje examination.Väcker tråden lite. Hur går det för folk såhär ett par veckor in på terminen?
Svettas över terminens tredje examination.
Sassa, brassa, mandelmassa liksom! Hejja, hejja, friskt humör osv.
V. 35Herrejösses. Tre examinationer redan?! När började er termin?
V. 35
Är vi överens om att aldrig kalla norrlänningar för sävliga, ever again?!
Spänk U.Jag lovar!