Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar del VII

Spänk U. :cool:


Fyfan... Förvaltning och implementerade system är ju dessutom lättsmält materia (not!). Börjar lukta lite märkligt längs ryggen av stressad kallsvett. :crazy:
Har lämnat in en liten skrivelse på sagda tema.
Vill nu simma i ån och/eller blanda sjömansgrogg.

Välkommen åter på torsdag för nästa duvning! :bag:
 
Håller tråden vid liv genom självömkan; är nu lite matt i pallet efter att ha laddat infö morgondagens fjärde examination, schemalagd i gryningstid utefter vad det känns när en sitter och läser halva nätterna för att hinna med. Och statsförvaltning är ju lite lagom snoozigt som det är. :sleep:


Men är iaf godkänd med goda omdömen på de tre fullgjorda. Skönt att veta att en iaf kan producera akademisk text, så en i grunden behärskar själva hantverket.
 
Jag är lite besviken på nuvarande kurs. Vi lär oss inte alls så mycket som jag hade hoppats på. Det känns lite jobbigt. Gårdagens föreläsning hade jag säkert lärt mig något på om vi inte satt som klistrade vid fönstret för att försöka få syn på när kungen kom till skolan :rofl:

Så lite fick jag nog skylla mig själv också :p
 
Fyra examinationer på lika många veckor. Tough love! Kursledningen menar att detta är bra för oss studenter, att tvingas djupdyka i kurslitteraturen... Jag tror fan folk sitter och slickar på boksidorna för att eventuellt få saker att gå in bättre (högre biotillgänglighet i munhålans slemhinnor?).

Godkänd även på sista duggan (med 3 dagars inläsning), även om det gick en kollektiv ångestvåg genom alla studenter pga alla framstod som ev. underkända pga ett systemfel. 60 pers sov lite sämre under natten till fredan.

Så uttråkande att vara distansstudent att jag ska resa med på någon annans tjänsteresa nästa vecka (dock åt motsatt från Umeå), bara för att få se ngt annat. Sitta och muttra iklädd pyjamas och raggsockor i hotellobbyn istället. Skämt åtsido så har jag byggt en otroligt mysig liten studiehörna hemma på stranden, så jag tar mitt ansvar för skapande av förutsättningar.


...däremot kanske jag lever på mariekex och snabbkaffe, och kanske inte duschar så ofta som det vore önskvärt. :cautious:
 
Det går ok än så länge. Galet trött f.n så jag behöver väl se över mina rutiner, igen 😴 men fått tillbaka resultat från en tenta jag skrev strax före terminsstart. Den gick 2 veckor efter en annan tenta jag skrev och dessutom med en begravning emellan så det var lite lagom rörigt där. Helt säker på att jag aldrig skulle greja den när jag skrev den så det var ju en kul överraskning. Helt tappad är jag inte 👌
 
Att börja studera på helfart igen håller på att knäcka mig känner jag :banghead: Märks att jag varit ifrån ett år nu men bara bita i och ta sig igenom termin 6 nu ... Snart börjar väl ljuset i tunneln synas iaf efter 3½ års heltidsstudier med ett års paus där i mitten. Delkurs ett består av en muntlig grupp examination, en skriftlig hemtentamen och en salstentamen inom loppet av ca 6 dagar .. Inte konstigt att man känner sig knäckt ...
 
Jag har en inlämningsuppgift kvar i min sista kurs. Sedan är det ex-jobbet. Sen är jag klar. Bara att pannbena sig igenom det sista nu för det känns så skönt att faktiskt snart vara klar.
 
Jag pluggar sista året på ett Frontend-program och har kört igång första året på ett Javautvecklar-program. Har typ 2 examinerande inlämningar i veckan. Pray for me. Får skylla mig själv när jag väljer att plugga 200%. :laugh:
 
Yikes vad kass jag är på att hantera vetenskapliga artiklar! :arghh: Det är en jävla skillnad mellan att som kliniker snabbläsa abstract för att hålla sig á jour och att söka fram, granska och sammanfatta hela artiklar i akademisk text.
 
Zotero.
Bra skit, men lite lynnigt? Har problem med att The Connector verkar förlora just kontakten mellan biblioteket och ordbehandlaren. Det gör MIG lite lynnig.


Har ni en odelat friktionsfri relation till era referenshanteringsprogram?
 
Zotero.
Bra skit, men lite lynnigt? Har problem med att The Connector verkar förlora just kontakten mellan biblioteket och ordbehandlaren. Det gör MIG lite lynnig.


Har ni en odelat friktionsfri relation till era referenshanteringsprogram?
Nope. Jag brukar faktiskt ha ett separat dokument där jag sparar en kopia av referenslistan ifall den fuckar upp något.
 
Zotero.
Bra skit, men lite lynnigt? Har problem med att The Connector verkar förlora just kontakten mellan biblioteket och ordbehandlaren. Det gör MIG lite lynnig.


Har ni en odelat friktionsfri relation till era referenshanteringsprogram?

Referenshanteringsprogram? 🤯Jag hanterar mina referenser manuellt :o
 
Den där känslan när man får helt överväldigande kommentarer på ens etogram och man har tills imorgon på sig att fixa det för annars finns det inte en chans i helvete att man kan hinner göra observationerna. Jag behöver göra om typ allt, leta massor litteratur och få ner det på pappret...

Har nu suttit i freeze mode i 2 timmar och inte gjort nånting istället. Inte för att det fanns en chans att jag hade hunnit fixa det tills imorgon bitti ändå. Men att inte göra nånting hjälper ju knappast. Blir kul att försöka förklara för handledaren att nä, vi skiter i hela den här delen av projektet. Som är typ huvuddelen av mitt projekt.
 
Nope. Jag brukar faktiskt ha ett separat dokument där jag sparar en kopia av referenslistan ifall den fuckar upp något.
Jag fattar. Men det är en sur dubbeldokumentation. Jag ville att Zotero skulle vara en genomgående frälsning.

Referenshanteringsprogram? 🤯Jag hanterar mina referenser manuellt :o
Har jag gjort också, sen 2009. Men en åthutning på avancerad nivå fick mig på knä. :p
Men jag är inte helt begeistrad ännu.
 
Jag fattar. Men det är en sur dubbeldokumentation. Jag ville att Zotero skulle vara en genomgående frälsning.


Har jag gjort också, sen 2009. Men en åthutning på avancerad nivå fick mig på knä. :p
Men jag är inte helt begeistrad ännu.
Det bästa med programmet är att alla artiklar sparas i det. Och man kan då bara, hm... Jag skrev ju om det där nån gång, och så har man alla referenser sparade. Men, kortare uppgifter använder jag inte zotero till. Det är större uppgifter, kandidaten, mastern (som jag just nu kräks på, men det är en annan historia....).
 
Det bästa med programmet är att alla artiklar sparas i det. Och man kan då bara, hm... Jag skrev ju om det där nån gång, och så har man alla referenser sparade. Men, kortare uppgifter använder jag inte zotero till. Det är större uppgifter, kandidaten, mastern (som jag just nu kräks på, men det är en annan historia....).
Jamenellerhur!
Jag använder det till lite småfnys nu, bara för att mata in lite nya verk jag vet återkommer framöver när jag bytt ämnesområde. Men det är lite roligt att ha de där gamla kvar, och det frestar lite att stampa in gamla referenser bara för att de finns där, relevant eller ej! Philip Kotlers Principles of Marketing har jag lyckats få in imponerande många gånger i de mest märkliga kontexter... :sneaky:

Men ja - kommer vara gladare över det här sen till uppsatsen.
 
Jamenellerhur!
Jag använder det till lite småfnys nu, bara för att mata in lite nya verk jag vet återkommer framöver när jag bytt ämnesområde. Men det är lite roligt att ha de där gamla kvar, och det frestar lite att stampa in gamla referenser bara för att de finns där, relevant eller ej! Philip Kotlers Principles of Marketing har jag lyckats få in imponerande många gånger i de mest märkliga kontexter... :sneaky:

Men ja - kommer vara gladare över det här sen till uppsatsen.
Jag har en som har titeln "Daddy, daddy cool....." som jag försöker få in så ofta jag bara kan. Tyvärr är den rätt specifik. Men jag har nog lyckats citera den 3 ggr iaf, på ett år :D
 
Jag har en som har titeln "Daddy, daddy cool....." som jag försöker få in så ofta jag bara kan. Tyvärr är den rätt specifik. Men jag har nog lyckats citera den 3 ggr iaf, på ett år :D
Åh! Fantastisk titel och allt... Jag vill nu stämma av kvartalsvis framöver för att se hur detta fortskrider. Hejja! :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 522
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 061
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: hamilton1
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp