Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hejja hejja!Jag ska skriva uppsats
Och jag mÄste ha bestÀmt Àmne om en dryg vecka.
Hur ska det hÀr gÄ?!
Usch. SÄndÀr salstenta fattar jag inte varför de har ens. Vad Àr poÀngen med att rÄplugga in random fakta dÀr man ÀndÄ kommer glömma bort hÀlften i samma stund som man gÄr ut ur tentasalen???Det dÀr med tenta 2 dagar i rad var ju ingen hit alltsÄ. Skriver den ena i eftermiddag-kvÀll och den andra i morgon fm. Hoppas innerligt att det gÄr bra för det hÀr vill jag inte vara med om igen kan behöva lite tumhÄllning.
Snabb powernap innan jag kollar igenom sista kapitlen en gÄng till inför dagens tenta. Helt. Körd.
Dagens Àr hemtenta men det stÀlls en del krav pÄ analys osv sÄ det Àr ju bra om man har lite pejl pÄ var i litteraturen man hittar vad sÄ man inte behöver blÀddra ihjÀl sig. SÄ mÄnga timmar har man inte pÄ sig.Usch. SÄndÀr salstenta fattar jag inte varför de har ens. Vad Àr poÀngen med att rÄplugga in random fakta dÀr man ÀndÄ kommer glömma bort hÀlften i samma stund som man gÄr ut ur tentasalen???
Jag gillar hemtentor jag. Tentor dÀr man mÄste visa att man har förstÄtt konceptet och inte spotta ur sig random fakta. För vad Àr viktigast i lÀngden?
Ok, enough rant.
Jag hÄller tummarna sÄklart! Kul att du pluggar igen!
Skönt att det Àr sÄ iaf. Kan du kanske fÄ extra tid?Dagens Àr hemtenta men det stÀlls en del krav pÄ analys osv sÄ det Àr ju bra om man har lite pejl pÄ var i litteraturen man hittar vad sÄ man inte behöver blÀddra ihjÀl sig. SÄ mÄnga timmar har man inte pÄ sig.
Morgondagens Àr salstenta men basic juridik sÄ vi har med oss MPF och MB och ska visa att vi kan tolka och blÀddra i dessa sÄ den hoppas jag vÀl funkar.
Lite sent pÄkommet nu men det gÄr nog ok. Ena boken Àr sökbar via Legimus. Skriver jag lite notiser pÄ de andra (tror det rör sig om 3 kapitel) borde det vara görbart.Skönt att det Àr sÄ iaf. Kan du kanske fÄ extra tid?
Hoppas du orkar 2 tentor i rad.
Usch. SÄndÀr salstenta fattar jag inte varför de har ens. Vad Àr poÀngen med att rÄplugga in random fakta dÀr man ÀndÄ kommer glömma bort hÀlften i samma stund som man gÄr ut ur tentasalen???
Jag gillar hemtentor jag. Tentor dÀr man mÄste visa att man har förstÄtt konceptet och inte spotta ur sig random fakta. För vad Àr viktigast i lÀngden?
Ok, enough rant.
Jag hÄller tummarna sÄklart! Kul att du pluggar igen!
Det enda som Àr störande Àr att vi mÄste ange kÀllor pÄ ALLT. SÄ verklig kunskap rÀknas liksom inte alls. Det kan jag störas lite av, för mÄnga ggr lÀr man sig ju saker pÄ förelÀsningar som man kommer ihÄg. Men dÄ mÄste vi sitta och leta efter grundkÀllan till det. Att skriva 4 meningar kan dÄ ta 3 timmar om man har oflyt.Vi har i princip bara salstentor och praktiska prov pÄ hela utbildningen (och nÄgra muntliga redovisningar dÄ). Aldrig haft en hemtenta, det hade varit spÀnnande att fÄ prova pÄ!
Jag har haft 3 hemtentor innan. Dessa 3 var i grupp och vi hade nÄgra dagar pÄ oss. Hemtenta enbart pga det var Ät pipan för mÄnga som kuggade salstentorna i aktuell kurs. Den Àr totalt vidrig, lÀraren gav fel pÄ saker vi anvÀnt frÄn litteraturen etc sÄ det Àr skönt att ha det avklarat.Vi har i princip bara salstentor och praktiska prov pÄ hela utbildningen (och nÄgra muntliga redovisningar dÄ). Aldrig haft en hemtenta, det hade varit spÀnnande att fÄ prova pÄ!
Vi har tvÀrtom i nuvarande kurs. Visst, vi ska anvÀnda kÀllor, men det Àr inte superstrikt och vi mÄste inte följa SLUs referenshantering. Skitjobbigt att tÀnka tvÀrtom faktisktDet enda som Àr störande Àr att vi mÄste ange kÀllor pÄ ALLT. SÄ verklig kunskap rÀknas liksom inte alls. Det kan jag störas lite av, för mÄnga ggr lÀr man sig ju saker pÄ förelÀsningar som man kommer ihÄg. Men dÄ mÄste vi sitta och leta efter grundkÀllan till det. Att skriva 4 meningar kan dÄ ta 3 timmar om man har oflyt.
Ja vi har lite samma nu nÀr det Àr pÄ masternivÄ, och det Àr skitsvÄrt. Vart lÀgger man nivÄn??? Det blir liksom att jag anvÀnder för fÄ istÀlletVi har tvÀrtom i nuvarande kurs. Visst, vi ska anvÀnda kÀllor, men det Àr inte superstrikt och vi mÄste inte följa SLUs referenshantering. Skitjobbigt att tÀnka tvÀrtom faktiskt
Ja men att vi fÄr referera med fotnötter i en rapport? Och hemtentan var 7 delar, varje del skulle vara en halv till en a4 i svarslÀngd, och INGA referenser. SkitsvÄrt att inte göra för mycket!Ja vi har lite samma nu nÀr det Àr pÄ masternivÄ, och det Àr skitsvÄrt. Vart lÀgger man nivÄn??? Det blir liksom att jag anvÀnder för fÄ istÀllet